עמוד הבית » "חתונה ממבט ראשון" – שתי ציפורים על העץ.

"חתונה ממבט ראשון" – שתי ציפורים על העץ.

צילום pexels
הערב הכרנו את קארין, מעיין ואיתמר.

אנחנו רגילים, מהעונות הקודמות, להכיר זוג: גבר לחוד, אישה לחוד, ואז חתונה. הפרק הראשון של העונה הרביעית שהחלה אתמול, שינה לנו את זה. בכל זאת, עונה רביעית, וצריך קצת לשנות כדי ליצור עניין וחדשנות…

בפרומו סיפרו לנו שיש כאן גבר אחד ושתי כלות, אבל כרגיל פרומואים לחוד והסיפור לחוד. כן, יש גבר אחד ושתי כלות, אבל כלה אחת לא שלו, אלא של גבר אחר שכלל לא הציגו לנו. ככה שאת הפרק הראשון סיימנו בלי זוג, בלי חתונה ועם הרבה בלאגן ותחושת אכזבה קלה. מזל שמיד בסיום הפרק היה פרומו כדי שנבין מה ראינו…

השינוי הזה אולי יצר סוג של מתח, אלא שהמתח הזה לא נבנה למשהו חיובי ולא היה ממש ברור. ניסו להגדיל לנו את ההתלהבות והגדילו לנו את האכזבה.

מילא, נתגבר על זה בהמשך. בתקווה שכבר מחר.

צילום pexels

שתי נקודות שבלטו לי בפרק הראשון –

הראשונה – ה"מדענים" מעדכנים שבעונה הזו הם לא הסתמכו על דברי המשתתפים, אלא על מה שהסביבה הקרובה שלהם אומרת עליהם וחושבת עליהם. ואני תוהה: האם הם טרחו לציין את זה משום שעד היום, לאחר ארבע עונות, רק זוג אחד שרד?

השנייה – קארין היא צעירה מוצלחת מאוד, בכל קנה מידה. היא יפה, חכמה, טייסת, עובדת בהייטק – כל מה שאפשר לחלום, אבל היא לא מבינה למה בקשר זוגי לא מצליח לה. היא  מעידה על כך בדבריה לא פעם בפרק הראשון: "עד כה לא הצלחתי. מערכת יחסים זה הכשלון שלי" היא אומרת. ודני מתפעל: "זה מדהים!"
אז לא. זה לא מדהים. זה דווקא מאוד נורמלי ושכיח. יעל מאפיינת את קארין כאישה אמיצה, עצמאית שרגילה לעשות הכל לבד, לדחוף קדימה.

מעבר למשפחה הלא מפרגנת ולא תומכת שלה, שגם זה מסביר את הכשלון שלה לדבריה ביצירת מערכות יחסים, קארין היא אישה של העידן הנוכחי.
בעידן הנוכחי הנשים מודרניות, מתקדמות, פמיניסטיות, ולא צריכות שהגבר יעשה עבורן. הן עצמאיות, חזקות ובעלות בטחון עצמי. בדיוק כפי שיעל אפיינה את קארין.עבוד נשים כמו קארין, תהליך החיזור מנוגד לעולם הקריירה. ניגוד זה מבלבל ועלול לגרום לנשים אלו, ולכן גם לקארין, להיכשל ביצירת קשרים רומנטיים עם גברים פעם אחר פעם.

לכן אני צופה קונפליקטים רבים בינה לבין עצמה, ובינה לבין איתמר במהלך הקשר שירקם ביניהם לאחר החתונה.

ודבר אחרון –

הפרומואים של העונה היו מלאים בסלוגן: "זה לא ריאליטי. זה החיים". אבל האמת היא, שזה כן ריאליטי. זה ממש לא החיים. מי מאיתנו פגש לראשונה את הזיווג שלו מתחת לחופה? (אפילו החרדים שמתחתנים בשידוך פוגשים לפני). מי מאיתנו נכנס לזוגיות ולמגורים משותפים כבר בערב שבו הכיר את ה"חצי השני" שלו? גם לזריזים ביותר זה לוקח 3 שבועות או חודש…

אם לנתח לפי הסטטיסטיקה של העונות הקודמות של התוכנית בארץ, הסיכוי שתצא למי מהמשתתפים זוגיות אמיתית שתוביל להקמת משפחה, הוא קטן מאוד. כי בניגוד מוחלט לסלוגן שעיטר את הפרומואים לעונה, החיים האמיתיים הם לא ריאליטי.

מצד שני, יש תקווה. לא מעט רווקים שהגיעו לעונות הקודמות מצאו לאחר מכן זוגיות אמיתית מחוץ לתוכנית. אז למרות שכצופים אנחנו (בעיקר הפנויים ביננו) מזדהים עם הבדידות והייאוש שבמציאת האחד.ת שיתאים לנו, צריך לזכור שתמיד יש תקווה ולהישאר אופטימיים.

הכותבת הינה דפנה טלר, מחברת המדריך המעשי ליצירת זוגיות: "מכל מחזריי השכלתי" – כל הסודות שמעולם לא סיפרו לך ליצירת זוגיות.

עקבו אחריי בפייסבוק: דפנה טלר – מכל מחזריי השכלתי או באינסטגרם:  @dafnatel

 

תגובות 2

הוספת תגובה