עמוד הבית » האם יש קשר בין סקס לעבודות הבית?

האם יש קשר בין סקס לעבודות הבית?

pexels
ישנן נשים שקושרות את חוסר הרצון או החשק שלהן לקיים יחסים עם הגבר שלהן, בגלל שהוא לא מספיק עוזר בעבודות הבית ולא מספיק מראה שותפות וש- ממש לא בא להן לשכב עם מישהו שהוא לא שותף.

מאידך גברים רבים בטוחים שאם הם יעזרו בעבודות הבית, יעמדו במשימות שהאישה שלהם מבקשת מהם כגון תליית כביסה, סידור הבית או תיקונים כאלה ואחרים, היא תרוץ לשכב איתם.

בדרך כלל, גם הגברים וגם הנשים מגלים שכל הקשר בין המיניות לעבודות הבית מתברר כלא קשור.

גברים רבים עוזרים בבית והם שותפים לכל דבר ובכל זאת המיניות בזוגיות שלהם לא התקדמה לשום מקום. גם האישה לא מרגישה שהיא התעוררה מינית או לפחות רגשית מכך שהגבר שלה עזר לה לפנות את הארון או פינה את השולחן או עשה כלים, גם אם זה על בסיס קבוע. בפרט אותם הגברים שמתרצים לעשות מטלות בבית רק בשביל לקבל סקס, מגלים שחוץ מכאבי גב הם לא קיבלו כלום.

מה קורה כאן?

ישנו יסוד גדול שיסדו חוקרי זוגיות, על המוח הנשי, והוא היסוד העומד על ההבדל שבין ה'מאהב' לבין ה'מספק צרכים'. אין כמעט מי שחקר ועסק בנושא משיכה מינית שלא הזכיר את הנקודה הזאת.

ישנו הבדל גדול בין גבר המקוטלג על ידי אישה בתור "המאהב" לבין גבר המקוטלג על ידה כ"מספק הצרכים". אסביר למה אני מתכוון, בהקדימי הקדמה קצרה.

יצא לי, בעבר, כחלק מהלמידה שלי, לראיין נשים שהיו נשואות לגברים מקסימים שהבעל נתן להן הכל: כסף, ילדים, מעמד, דירה, מכונית, קניות – הכול! ובכל זאת, הן לא היו מרוצות ממנו והיו רבות אתו כל הזמן. במסגרת הלימודים שלי ובתוספת מאמרים רבים של חוקרי זוגיות שקראתי, גיליתי שלא תמיד מספק הצרכים הגשמיים של האישה זהו האדם שהאישה נמשכת אליו מינית.

נשים רבות סיפרו שהן  חיו עם גבר 'טכני' אשר דאג לכל צורכיהן הגשמיים, אך אותו גבר לא ידע כיצד לאהוב ולרגש אותן. שלא תבינו אותי לא נכון. גבר חייב לדאוג לצורכי אשתו ולצרכי ילדיו וביתו, יש לו חובה אלוקית על כך, אך עליו להבין שלא על ידי סיפוק הצרכים הגשמיים של הבית בקשר, הוא בהכרח יצור משיכה של אשתו כלפיו, בטח שלא משיכה מינית, כי הדברים הטכניים הינם דבר שבשגרה, דבר שמתבקש.

המאהב יודע לבלות עם אישה ולהקשיב לה. הוא ממלא אותה בריגושים! היא מרגישה הכי שווה על ידו, הכי נחשקת ומרוגשת, הוא מעצים את הנשיות שלה, מחמיא מפרגן ומעצים אותה ואף מפנק אותה במחוות רומנטיות מפעם לפעם.

אם גבר בקשר עסוק רק בלהיות 'מספק הצרכים הגשמיים' של בת הזוג שלו, יתכן מאד שהוא יחיה עם אישה ממורמרת וכעסנית שתרבה לריב אתו. להרבה גברים קשה להיות מאהבים טובים כי זה כרוך בהמון 'תיאטרליות' ו'משחקי ריגוש', אתם לא יודעים כמה. אך כשהגברים בקשר הם המאהבים הטובים של האישה שלהם, תתפלאו לגלות עד כמה היא תוריד מאותם הגברים את עול ה"עזרה" וסיפוק צורכי הרשות שלה.

צילום pexels

גברים לא מודעים לכך שהם 'נמדדים' על ידי נשים בתת המודע שלהן, בכל מעשה ומעשה שהם עושים בקשר ושעל ידי מעשים מסוימים הם צוברים ניקוד גבוה יותר המשליך על הערכת בת הזוג כלפיהם.

יותר מכך, כשגבר עושה מעשה בומבסטי גרנדיוזי, שאינו על בסיס יומיומי, שנחשב בעיניו מאד משמעותי, הוא מצפה לאשראי בהערכה של אשתו. כלומר, אם גבר משפץ בית, צובע, מחליף נברשת, עושה נקודת חשמל, וכיו"ב, הוא בטוח שמעשים כאלה שלוקחים זמן ממושך ושדורשים ידיים מאומנות, ייזכו אותו לכבוד גדול וההערכה לטווח הארוך בעיני אשתו. אך זהו מספק הצרכים, שאולי יזכה לאיזושהי הערכה אבל לא בטוח שיזכה ליצירת משיכה של האישה כלפיו.

אך כשגבר פועל פעולות רומנטיות, אפילו פשוטות וקלות ערך, אך שמעורבים בהם רגשות אהבה ומחשבה עליה, הוא זוכה ל'ניקוד גבוה מאד' בתת המודע של בת הזוג שלו עבור אותו מעשה בודד. מחמאות למראה שלה ולפעולות שלה, פרחים שמראים שחשבת עליה, להיראות טוב ולהריח טוב בשבילה, אלו מסוג הדברים שעל אף שהם קטנים, הם צוברים אצל הגבר ניקוד גבוה של הערכה של אשה כלפיו וממילא כשכמות הניקוד של הגבר אצלה גבוהה בעקבות מעשים רומנטיים יומיומיים שהוא עושה כלפיה, אזי קל לה יותר לעבור לסדר היום גם אם לא שטפת כלים, לא תלית כביסה או שהשארת את הכוסות על השולחן. וזאת משום שהניקוד שיחסר לך במניעת הפעולות הללו מתרבה אצלה על ידי פעולות אחרות שעשית, בעיקר הפעולות הרומנטיות.

מכאן, שלא עבודות הבית הן אלה שיקדמו את יחסי המין של הזוג, אלא רק רמת המאהב הקיימת בגבר הזה מנקודת המבט של האישה.

אחרי שהבהרתי את הנקודה הזאת של המאהב ומספק הצרכים חשוב שנדע שאמנם נכון שבדרך כלל העזרה בעבודות הבית והטיפול בילדים לא בהכרח יקדמו את איכות ותדירות יחסי המין של הזוג, אך העדר העזרה והשיתוף של הגבר בהם, כאשר האישה מצפה ממנו לכך ובפרט כשהוא לא ממש יודע להיות מאהב טוב, בהחלט עלולים לפגוע פגיעה אנושה בכל מה שקשור למיניות של הזוג הזה.

בעבר למדתי המון על מהותה של הנשיות. נשיות זה נושא מרתק. אחד הדברים שמאפיין נשים ביותר הינו זיהוי כוונות סמויות המסתתרות מאחורי מעשים. אני קורא לזה ה'רנטגן הנשי לזיהוי אמיתות, חולשות, כוונות'.

זהו נושא נרחב ומסועף, אך מה שנוגע אלינו הינו שנשים מזהות, ואל תשאלו אותי איך, את הכוונות האמיתיות של הגבר. ישנם גברים מסוימים שיעשו את עבודות הבית רק כדי לקבל משהו בתמורה. ובנידון דידן, כדי לקבל סקס! הרעיון של "אעשה כדי לקבל", עובר איכשהו לחיישני הנשיות והן מרגישות את חוסר האותנטיות שלו. כנראה שהדברים שאומר הגבר אחרי המעשים הטכניים או הצורה שהוא עושה אותם, מסגירים את כוונותיו הסמויות.

המאהב האמיתי, עושה דברים בגלל שאכפת לו מהאישה שלו. כי הוא אוהב אותה באמת ורוצה לדאוג לה, שבאמת יהיה לה קל ונוח יותר או סתם בשביל לשמח אותה. זה משהו שעושים מתוך הרגשה פנימית של קשר וחיבור, קשה לתאר את זה במילים.

זה בא בעיקר לידי ביטוי במעשים מגוונים למענה, למשל הכנת וסידור הבית לפני שהאישה חוזרת מהעבודה, לקיחת הילדים ביוזמתו לגן השעשועים כדי לאפשר לה לנוח. לתת לה לשבת בשולחן השבת ולהגיש בעצמו את האוכל. וגם בקטע השיתופי להחליט יחד לנקות ולסדר את הבית בפרויקט משימתי משותף של שניהם שהם החליטו עליו יחד מראש וכיו"ב. דברים מהסוג הזה הינן מחוות שמחזקות אהבה וקשר ובצירוף המאהב הקלאסי שהזכרנו לעיל, משום מה הסקס יקרה פתאום לבד, מבלי שצריך בכלל להתכונן אליו באופן מילולי של: בא לך? רוצה לשכב היום? וכו', זה פשוט ברור שזה מה שהולך לקרות.

מעניין למה…