עמוד הבית » טיפים לעסקים קטנים בזמן מלחמה

טיפים לעסקים קטנים בזמן מלחמה

צילום: pexels
הקורונה היא המתנה הגדולה ביותר שקיבלנו והלקחים שלה יכולים לשמש אותנו במכפלות. בימים אלו חווה כל המדינה קושי בכל תחומי החיים, ובמיוחד בעלות ובעלי עסקים קטנים שאני מלווה רבים ורבות מהן ואני אף חלק מהם. לפניכם מספר תובנות יישומיות

איש לא הכין אותנו לזה. הקורונה היא המתנה הגדולה ביותר שקיבלנו והלקחים שלה יכולים לשמש אותנו במכפלות. בימים אלו חווה כל המדינה קושי בכל תחומי החיים, ובמיוחד בעלות ובעלי עסקים קטנים שאני מלווה רבים ורבות מהן ואני אף חלק מהם.

לפניכם מספר תובנות יישומיות:

אל תמתינו למדינה וקחו אחריות אישית.

יש עסקים שפעילותם ירדה לאפס מכל מיני סיבות ויש שפעילותם חלקית. אצלי זה כמעט אפס. זו צריכה להיות הכלה ולא השלמה עם המצב. השלמה עם המצב עלולה להוביל לכניעה: אני משלים עם כך שזה מצב בלתי הפיך ונכנע. להכיל את המצב זה להבין שזו תקופה, ייתכן של מספר חודשים אך בתוכה גם תקווה כי ביום שאחרי תהיה פריחה ושגשוג.

צילום: pexels

כעת נידרש מאיתנו לאלתר, להתפשר ולייצר תחושת משמעות ואף מקור פרנסה חלופי.

נסו לחפש שיתוף פעולה שלא בהכרח בליבת המקצוע שלכם. יש מערכות גדולות שעובדות ויתכן וצריכות סיוע.

לבעלי ולבעלות עסקים שעובדות חלקית אני מבקש לומר משהו לבעלי ולבעלות העסקים וגם לציבור:
עשו הפרדה – גבו תשלום עבור השירות או עבור המוצר שאתם נותנים גם כשמדובר בהקשר של המלחמה, העוטף וכו'. זהו חלק ממעגל החיים. על מנת להיות בנתינה צריכה להתקיים קבלה. אם העסק שלכם לא ייצר הכנסות, תתקשו לתת לזולת. לכן כל מי שמבקשים את עזרתם של בעלי העסקים, כבדו אמירה זו. כולנו במצוקה וחלק מהערבות ההדדית היא להמשיך לפרנס ולהתפרנס.

לצד זה חפשו התנדבות, נתינה ותחושת משמעות מכל סוג שהוא.

בחיים אין ואקום. לצד עסקים שפעילותם נסגרה או הואטה יש עסקים שפעילותם הוכפלה, וזה מצוין וטבע האנושות. נסו לחשוב מה זה אומר עבורכם. קצת יצירתיות ויציאה מהקופסה וכך יקומו כאן עסקים משגשגים ועוד יקומו עסקים רבים כאלה. ביום שאחרי כולם יעבדו והרבה. מדוע? כך ברא אותנו הטבע. לאחר משבר יש צמיחה וצימאון לחיות את החיים, לבנות, לבלות, להתחדש, להתפנק ועוד חלומות ורצונות שהאדם ירצה להגשים.

אני מבקש לשלוח חיבוק ולומר לקהילת המאמנים והמאמנות, המטפלים והמטפלות הרגשיים ובמגע: זו שעתנו. עם ישראל זקוק לנו ויהיה זקוק לנו בשנים הקרובות בעוצמות שלא הכרנו. המצוקות כבר מגיעות אליי ואני מרגיש את גודל השעה והאחריות הכבדה בימים אלה. לכן עליכם ועליכן להיערך לכך בהתאם.

צילום: pexels

"כך ברא אותך הטבע עם קצת דמיון ומחשבה חופשית. אז בבקשה תנו לזה לגדול מההתחלה". יחד ננצח.

מאת עמי ויסברג, מאמן אישי ועסקי, ד"ר לדחיינות, ליווי, שינוי קריירה ותהליך