עמוד הבית » טיפים לרכישת רכב בתקציב של עד 30,000 שקלים

טיפים לרכישת רכב בתקציב של עד 30,000 שקלים

צילום: Shutterstock
על מה חשוב להקפיד ואיך תשפרו את הסיכוי שלכם לעסקה מוצלחת. כל הפרטים כאן

יוני אביב, תוכן שיווקי בשיתוף Carwiz

אם החיים של כולנו היו מתנהלים בדיוק כמו בפרסומות, כולנו היינו יוצאים מאולמות התצוגה של יבואניות הרכב עם מפתחות למכונית חדשה, כל שנתיים או שלוש. אלא שבחיים האמיתיים רק מקצתם של נהגי ישראל מתחדשים ברכבים חדשים בתדירות הזאת, או בכלל. למעשה, יש המונים שיעבירו חיים שלמים מאחורי ההגה של מכוניות משומשות בלבד.

לפעמים, אם מדובר ברכב ראשון לנהגים צעירים, רכב נוסף במשפחה או סתם כפתרון תחבורתי לסטודנטים או חיילים, אנחנו מדברים על רכב בעלות של עד 30,000 שקלים. החדשות הטובות בהקשר הזה הן שגם עבור הסכום הזה ניתן למצוא לא מעט מועמדות טובות. והחדשות היותר טובות הן שבכתבה הבאה נסקור כמה טיפים טובים לרכישה של רכב עד 30,000 שקלים, וגם נציין כמה דגמים ספציפיים שנכללים בקטגוריה וכדאי לשקול ברצינות.

1. חפשו מותג רכב אמין

אנחנו מרשים לעצמנו להניח שאם מראש התקציב שלכם מוגבל ל-30,000 שקלים, אתם כנראה הולכים להרגיש היטב כל כניסה למוסך לטובת טיפול תקופתי או תקלה מפתיעה. בדיוק בגלל זה, עדיף מראש לבחור במותגי רכב אמינים ו"בטוחים" יותר. מחקר אינטרנטי לא מסובך מדי ישאיר אתכם עם רשימה של כמה מותגים שידועים באמינות שלהם, ואפילו של דגמים ספציפיים שכבר עשו לעצמם שם ככאלה שמתרחקים ממוסכים. הדברים אמורים גם לגבי עלות טיפולים רגילים או תקלות נפוצות, וגם לגבי עלות חלקי חילוף נפוצים.

2. בדקו היטב כל רכב שאתם שוקלים לרכוש

נהגים רבים נוטים לזלזל בחשיבותה של בדיקה מקצועית לפני קניה כאשר מדובר ברכב זול יחסית, ופעמים רבות מצטערים על זה. מראה עיניים זה נחמד, ואפילו אם אתם אנשים שמבינים מה קורה מתחת למכסה המנוע, עדיין אין תחליף לבדיקה שמחפשת ליקויים קטנים וגדולים, ואפילו נזקי שלדה מסוכנים.

באופן טבעי, רכבים מהסוג הזה עלולים להתהדר בקילומטראז' לא קטן, אבל בהנחה ומדובר ברכב שטופל במסירות, הנתון הזה לא חייב להיות דרמטי. חשוב מאד גם לקחת את הרכב לנהיגה קצרה, ואף לבדוק יותר לעומק את המוכר עצמו.

אין שום בעיה עם קניה מסוחר רכב, בהנחה והוא מכריז על עצמו ככזה, העצה הכי טובה כאן היא לוודא שאתם מתנהלים מול הבעלים האמיתי של הרכב, ושאין פה מצב להונאה כלשהי. למה זה רלוונטי דווקא לעסקאות קניה של רכבים עד 30,000 שקלים? כי כאשר מדובר ברכבים זולים יחסית, יש אולי נטייה לעגל פינות וזה בדיוק מה שנוכלים למיניהם מחפשים.

3. שקלו רכבים עם אחריות כלשהי

כאשר מדובר ברכבים בשווי הזה, סביר להניח שאחריות יצרן או יבואן כבר לא תהיה רלוונטית. אבל אם רכשתם את הרכב מחברת ליסינג, מגרש מכוניות מסודר או כל גוף עסקי אחר – בהחלט ייתכן שתקבלו איתו גם אחריות מסוימת. מסוג הדברים שיכולים לסדר ראש שקט גם ברכב משומש וזול יחסית.

4. חפשו רכבים בטוחים יותר

אין ספק שבתחום מערכות הבטיחות לרכב, בשנים האחרונות הייתה קפיצת מדרגה. זאת הסיבה שברכישת רכב ישן בתקציב שהוגדר, חשוב לחפש רכבים שנהנים מדירוגי הבטיחות הגבוהים ביותר, וגם כוללים מספר רב ככל הניתן של מערכות בטיחות, כמו כריות אוויר או מערכות התראה למיניהן. את הפירוט של ציוני הבטיחות של כל דגם רכב, תוכלו למצוא בקלות ברשת.

אילו דגמים אפשר לקנות בתקציב הזה?

לאחר שסקרנו את הנקודות החשובות בנוגע לרכישת רכב יד 2 בתקציב נמוך יחסית, בואו נדבר על כמה דגמים שכדאי לשקול.

קיה פיקנטו – להיט המכירות הזה מגיע אלינו מדרום קוריאה, ואפילו די מזמן. בסכומים שעליהם אנחנו מדברים אפשר למצוא פיקנטו משנת 2013, אבל אל תתנו לגודל שלה להטעות אתכם. מדובר במכונית דינמית עם אבזור עשיר יחסית ומרחב פנימי שמצליח להפתיע לטובה. מנוע ה-1.2 ליטר בהחלט מרגיש שונה ממנוע ה-1 ליטר הסטנדרטי, אבל שניהם מספקים לפיקנטו את כל הכוח שמכונית כזאת צריכה.

יונדאי i20   אחת המכוניות הקומפקטיות האהובות בישראל, מה שמסביר מה הופך אותה ללהיט רציני בשוק המשומשות. עם מנוע 1.4 ליטר, עיצוב סולידי ורמת פונקציונליות גבוהה, ה-i20 מצליחה לספק תמורה טובה מאוד לכסף. ב-30,000 שקלים תוכלו למצוא דגם משנת 2011-2012. נכון, רכב בן עשר או יותר, אבל היונדאי הזה כבר הוכיחה שאצלה הגיל לא משחק.

אופל קורסה – אמנם לא מדובר במותג רכב שנהנה מפופולריות או מוניטין מרשימים, בעיקר בזכות כמה דגמים שסבלו מבעיות מכאניות מרגיזות. אבל דווקא הקורסה מדגם E, סביב שנות המודל 2015 או 2016 מצליחה לספק תמורה יפה לכסף. הרבה בזכות מנוע 1.4 ליטר וכמה מערכות בטיחות שלרוב קשה למצוא ברכבים מהסגמנט הזה.

לסיכום

גם בעידן שבו קשה למצוא רכבים חדשים בפחות מ-140,000 שקלים, עדיין שוק המשומשות מלא ברכבים ישנים יותר, אבל שיש להם עדיין כמה שנים טובות לתת. היצמדות לכמה כללי אצבע פשוטים, סקר שוק חכם וכמה אינסטינקטים טובים, ואתם מסודרים.

* הכתבה כוללת תוכן שיווקי מטעם קארוויז שהינו מותג של מימון ישיר. אין בפרסום המידע משום המלצה או מתן ייעוץ, והמידע אינו מחליף היוועצות באנשי המקצוע הרלבנטיים. קבלת החלטה כלשהי על סמך האמור לעיל היא על אחריות הגולש בלבד. מספר רישיון 54414. מימון ישיר אינה אחראית לטיב או לתקינות הרכב שיירכש ע"י הלקוח.