עמוד הבית » סגנונות עיצוב הבית: טרנדים עיצוביים מובילים

סגנונות עיצוב הבית: טרנדים עיצוביים מובילים

צילום: "bring it home"
שנה מסתיימת ושנה אחרת מגיעה במקומה, וזה רגע נפלא לסכם את מגמות עיצוב הפנים שליוו אותנו לאורך השנה האחרונה ולפתוח דלת למגמות עיצוב פנים חדשות וטרנדים מובילים.

למרות שטרנדים עיצוביים באים והולכים, לנו חשוב לעזור לכם לבחור סגנונות עיצוב פנים על זמניים, כאלו שזינקו במידה משמעותית בשנים האחרונות, אך גם כאן כדי להישאר ולהפוך את חללי הפנים שלכם, לכאלו שתמיד אפשר להתאים ולשנות ככל שהצרכים מתפתחים ומשתנים, כל שכן, הסגנון האישי שלכם. אז מוזמנים ללמוד את כל מה שאתם צריכים על המגמות האחרונות, ולבחור את אלו שהכי מדברות אליכם.

נורדי סקנדינבי

סגנון עיצוב הבית נורדי-סקנדינבי עלה לכותרות בעשורים האחרונים, בזכות המאפיין העיקרי שלו והוא ההתגלמות של הפשטות. הוא מינימלי ונקי אך בו זמנית גם חמים, נעים ומשלב אלמנטים טבעיים. אם אתם מעוניינים לעצב את הבית שלכם בסגנון נורדי-סקנדינבי עליכם לאמץ מאפיינים כמו ערכת צבעים ניטרלית, חומרים טבעיים, אסתטיקה מינימלית של "פחות זה יותר" והמון אור טבעי.

עבור כל אלו שמעריכים קווים נקיים ופשוטים, מינימליזם, פונקציונליות, התאמה אישית, סדר וארגון (לכל דבר יש מקום ולכל פריט שימוש) והכל מבלי לוותר על העיצוב, הסטייל והיופי של כל פריט ופריט, הסגנון הנורדי-סקנדינבי יהיה בחירה מעולה.

למעשה אחד המאפיינים הפופולריים שלו הוא העובדה שבית בסגנון עיצוב זה נטול עומס: לא תמצאו פריטים מיותרים, החללים יהיו בהירים ומרווחים, ויציגו צבעים ניטרליים והמון אור, טבעי ומלאכותי. בבתים אלו לרוב יהיו ריצוף פרקט חשוף ללא הרבה שטיחים וכמובן שאי אפשר בלי הרבה עציצים, אשר מכניסים את הטבע לתוך הבית פנימה. לבסוף, זה לא נדיר למצוא מוצרי טקסטיל עם מרקמים וטקסטורות מחומרים כמו סריגים, צמר ועוד.

ארט דקו

סגנון זה נכנס לאופנה סביב שנות ה- 20 ומאז ועד היום נחשב לפופולרי בהמון בתים, אשר רובם ככולם יאמצו אלמנטים בולטים של הסגנון הייחודי, כמו למשל שילובים בין גימורים מוזהבים לבין חומרים כמו נירוסטה ופליז, צורות גיאומטריות, טפטים ואלמנטים נוספים אשר יוצרים סגנון עשיר, יוקרתי וזוהר.

פרובנס

אם תמיד חלמתם לגור בדרום צרפת, סגנון זה משלב בין יוקרה, היסטוריה תקופתית צרפתית ונגיעות כפריות של עץ טבעי. מטבחי פרובנס נחשבים לגדולים ומרווחים הם צבועים בגוונים של פסטל ושמנת, לרוב יכללו אי מרכזי, וכל התחושה הכללית תהיה של בית כפרי בצרפת של המאה ה- 15.

בוהו שיק

בלב ליבה של האסתטיקה הבוהמיינית נמצא החופש. זו אסתטיקה עיצובית משוחררת ורב תכליתית שבה יש המון ביטוי אישי וניתן לשלב בה פריטי וינטג', תחרה, מזכרות אישיות, בדים פרחוניים, ושלל אלמנטים שהאווירה שלהם רומנטית בסטייל של ילדי הפרחים מהסיקסטיז אך עם טאץ' עכשווי.

מינימליסטי

האסתטיקה המינימליסטית בעלת אימפקט אדיר ולא משעממת כלל כמו שרבים נוטים לחשוב. בלב הקונספט עומד הרצון לעצב את הבית עם כמה שפחות חפצים, ולשלב רק את מה שאתם צריכים ולא יותר. לסגנון זה יש המון ניואנסים ואפשר ליצור באמצעותו עיצובים בעלי אמרה אידיאולוגית מיוחדת.

מודרני

חללי פנים מודרניים נחשבים לפופולריים עוד מאז שהחלה התנועה המודרניסטית של שנות ה- 30 וה-40. זהו סגנון עיצובי עם חוקים כמו למשל קווים נקיים וחלקים, או דווקא להיפך, רהיטים בעיצובים חדשניים וייחודיים. כיום עיצובים מודרניים משלבים בצורה חדשנית חומרים כמו עץ, עור ומתכת.

מקסימליסטי

ההיפך מהבית המינימליסטי בו פחות הוא יותר. בסגנון זה כל המרבה הרי הוא משובח. בעיקרו, סגנון זה מעודד את בעלי הבית להציג בו זמנית את כל החפצים האהובים עליהם, הפריטים המיוחדים להם, הצבעים שהם אוהבים, האקססוריז שאספו לאורך השנים, בצורה אקלקטית ולפעמים גם מוגזמת, כדי ליצור עיצוב גדול מהחיים.

באוהאוס

חלפו 100 שנים מאז שסגנון זה הגיח לאוויר העולם ועדיין הוא נחשב לשחקן מרכזי בעולמות העיצוב. מבחינה אדריכלית, הסגנון מוגדר על ידי יצירת צורות גיאומטריות פשוטות, אך גם שימוש בחומרים כמו פלדה, זכוכית ובטון, קירות זכוכית וגגות שטוחים. יש המון בתים שבנויים בסגנון באוהאוס בתל אביב והם מאוד מיוחדים.

עכשווי

בניגוד לסגנון המודרני אשר מאופיין עם אמצע המאה, סגנון זה מתייחס דווקא למאה ה- 21 ולכל מה שחדש בתחום עיצוב הפנים. כאן נכנסים כל הטרנדים הכי חמים כמו למשל עיצוב בר קיימא, שימוש בחומרים ממוחזרים, חומרי גלם חדשים שנכנסו לשוק, טכנולוגיה חכמה ושלל אלמנטים עיצוביים חדשניים.

תעשייתי

טרנד זה נולד מתוך הכרח בשנות ה- 60 והפך לפופולרי בצורה מידית, וגם כיום הוא צועד בראש. הוא מאופיין עם קירות בריקים, צינורות ומבני פלדה חשופים שיוצרים אפקט תעשייתי דרמתי. מבחינת סגנון עיצובי, נהוג לשלב חומרים בעלי נוכחות גברית כמו עור וקטיפה, צמחים שלא דורשים הרבה התעסקות, ולערבב בין ישן לחדש.

סגנון ים תיכוני

האווירה הרגועה ומסבירת הפנים של אזור הים התיכון, הסגנון הכפרי, הגוונים הבהירים לצד כחול וטורקיז, כל אלו ועוד הם מאפיינים של הסגנון הים תיכוני. תוסיפו לכך רצפות פסיפס, חומרים כמו חימר, עץ זית או אורן ופשתן, ושלבו כלי שולחן מקרמיקה ואתם מסודרים. כמובן שאל תשכחו לשלב גם עציצי תבלינים על אדן החלון אשר גם יפיצו ניחוח נהדר וגם ישמשו אתכם לבישולים.

מסורתי

כפי שאפשר להבין מהשם, סגנון מסורתי קלאסי אינו עוקב אחר הטרנדים הכי חמים בחוץ ולכן הוא על זמני. בדרך כלל הוא יאופיין עם גוונים בהירים וניטרליים אשר משתלבים עם רהיטי עץ מלא כהים ומעוטרים. הרהיטים לרוב עתיקים ומסיביים, כאשר הספות והכריות, ומוצרי הטקסטיל באופן כללי, מיוצרים מבדי קטיפה כבדים בצבעים עמוקים כמו חום, בורדו או ירוק. דפוסי משבצות ופסים ימשכו את העין וישלימו את התמונה הכללית.

כפרי

אם נמאס לכם מהמראה האורבני האפור, עצבו את הבית שלכם בסגנון כפרי, סגנון עיצוב שמקורו בבריטניה ויכול בקלות להתאים לביתכם, בין אם אתם גרים במושב או ישוב ובין אם בעיר מרכזית. סגנון זה כולל אלמנטים כמו למשל קורות עץ ולבנים, רהיטים עתיקים שיש להם היסטוריה, פריטים שעברו מדור לדור, מפות שולחן ועוד שלל אלמנטים שידגישו את האווירה.

איך בוחרים?

כל אחד מהסגנונות הללו נחשב לטרנדי והבחירה בסגנון כזה או אחר תלויה בצרכים והעדפות שלכם. תמיד כדאי לקחת את הצרכים שלכם ואת סגנון החיים היומיומי לפני שבוחרים סגנון עיצובי, שכן הסגנון הנבחר צריך לספק לכם מענה מעוצב ופונקציונלי.

למען גילוי נאות, אנו באופן אישי מעדיפים את הסגנון הנורדי סקנדינבי: פונקציונלי, אסתטי ונקי, כך הנורבגים, הפינים, השבדים והדנים אוהבים את הרהיטים שלהם, ועכשיו אנשים מכל העולם גילו את היתרונות של הסגנון ובוחרים לעצב את ביתם תוך ששמים בחזית את האהבה לטבע ופשטות, ומשתמשים בחומרים טבעיים.

ועם מגוון רחב של סגנונות עיצוב שיש שם בחוץ גם אתם תוכלו לעצב את הבית שלכם בסגנון שאתם הכי אוהבים בקלות! התחילו עם למצוא אתר אשר מחזיק רהיטים ואביזרים בסגנון שאתם אוהבים, ומשם השמיים הם הגבול. כמו כן תמיד מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום העיצוב שיוכלו לעזור לכם להפוך את החזון למציאות!