עמוד הבית » יהלי ברסון לרום בראיון אישי, יזמית הערכת I DO

יהלי ברסון לרום בראיון אישי, יזמית הערכת I DO

צילום באדיבות יהלי ברסון לרום
"רעיון לערכה הגיע לי מתוך כאב פרטי בזוגיות שלי. אחרי הלידה השניה שלי, שמתי לב שמשהו בזוגיות שלנו קצת נעלם"..

מה זו הערכה I do :

"ערכת I do היא בעצם קופסת דייטים ומחוות זוגיות מפתיעה שמטרתה לשמור על זמן איכות בקשר הזוגי, להכניס פרגון ויוזמה הדדית הביתה ובעיקר לייצר פאן וריגושים.בערכה יש 22 כרטיסיות בתוך מעטפות.

בן זוג אחד שולף מעטפה ולא מראה לצד השני מה יצא לו בכרטיסיה אבל יש לו שבועיים להוציא לפועל את מה שכתוב בה ולהפתיע! ביום הדייט מתחלפים והצד השני שולף מעטפה חדשה מהערכה וכבר מתחיל לתכנן את הדייט הבא…
ככה הערכה מלווה את הזוגיות לאורך זמן ועוזרת לשמור על הלהבה באהבה".

מהיכן ההשראה לבניית הערכה ?
"הרעיון לערכה הגיע לי מתוך כאב פרטי בזוגיות שלי. אחרי הלידה השניה שלי, שמתי לב שמשהו בזוגיות שלנו קצת נעלם…  לא הייתה חוויה קשה או קושי בתקשורת או ריבים, דווקא היינו מאוד טובים זה לזו, ניהלנו משק בית משותף, הבאנו פרנסה הביתה והיינו הורים טריים אבל בזוגיות שלנו הרגשתי שעדין משהו חסר… כשהתבוננתי בתוכי הבנתי שאני פשוט מתגעגעת אליו. מתגעגעת אלינו. כבר לא יצאנו כמו פעם, ואם היינו יוצאים זה היה לאותם המקומות ועם אותם האנשים. התגעגעתי לריגוש של הביחד שלנו, התגעגעתי לצחוק עם בן זוגי ולהשתטות, התגעגעתי להפתעות ולמסרים שהיינו שולחים זה לזו והרגשתי שמשהו צריך להשתנות.

בהברקה של רגע, לקראת יום הולדתו מצאתי את עצמי כותבת על כרטיסיות ברכה קטנות כל מיני חוויות שהייתי שמחה שנעבור ביחד וכל מיני מחוות שהייתי שמחה שנעשה אחד למען השניה ושמתי אותם במעטפות… כשהגשתי לו את מה שהכנתי ביום הולדתו ושיתפתי אותו בתחושות שלי הוא מאוד התרגש וממש אהב את הרעיון. התחלנו לעבוד עם הכרטיסיות שהכנתי ומהר מאוד הרגשנו איך הזוגיות שלנו משתדרגת. כשקלטתי מה הערכה הזאת חוללה לי בזוגיות החלטתי להוציא אותה לאור כדי שעוד זוגות שחווים שיגרה שוחקת יוכלו להינות ממנה ולשדרג את הזוגיות שלהם. וכך נולדה ערכת I do לרענון השיגרה הזוגית".

האם הערכה עזרה לזוגיות האישית  שלך ?

"בטח! כבר בשליפת המעטפה הראשונה משהו התחיל לזוז… סימון שלף כרטיסיה ואני לא ידעתי  מה הוא עומד לתכנן, זה העלה בי את רמת הציפייה והתרגשתי ממש לקראת הדייט שלנו. והוא מצידו מאוד נהנה שכתוב לו בדיוק מה לעשות והוא לא צריך יותר מידי לחשוב, רק להוציא לפועל דבר שהוא טוב בו. לפני הערכה אני זאת שהייתי יוזמת את הבילויים שלנו ובזכות העבודה עם הערכה פתאום גם סימון היה מתחיל ליזום ולארגן לנו חוויות של ביחד.

אני חייבת להודות שהיו גם מעט קשיים, כי אני הרבה פעמים מלאה בביקורת ומתקשה לשחרר שליטה. אבל ביחשה קצרה הבנו שנינו שכדי שסימון יוכל ליזום וגםירצה בכך, עלי לשחרר את השליטה שלי וללמוד גם לזרום איתו. זה העניק רובד נוסף לזוגיות שלנו ובא לידי ביטוי בעוד תחומים בחיים גם אח"כ.

העבודה עם הערכה הכניסה לנו יוזמה הדדית לזוגיות, פרגון והוקרה לדברים הקטנים והפשוטים, למדנו לסמוך זה על זו ולהשתחרר במקומות חדשים ביחד. זה עוזר לנו להתקרב ולשים את הזוגיות שלנו במקום הראשון מאז ועד היום (כבר למעלה משנתיים)"

צילום באדיבות יהלי ברסון לרום

מה הקושי כיום שזוגות חווים ?

"בשתי מילים "שיגרה שוחקת". אנחנו דואגים לייצר לנו שיגרה שמתאימה את אורח החיים שלנו, פרנסה, ניהול משק הבית, הורות ועוד. זה מאוד טבעי כי שיגרה מעניקה לנו ביטחון ושקט ואנשים זקוקים בבית שלהם בדיוק לתחושות האלה. אבל… השיגרה שחוזרת על עצמה כל הזמן גם יכולה לכבות בנו הרבה חלקים שרוצים לבוא לידי ביטוי, בין אם זה בגלל התפקיד בעבודה שדורש מאיתנו להיות אנשים מכובדים ורציניים, בין אם זה תפקיד ההורות שדורש מאיתנו להיות הבוגרים וההחלטיים ועוד. אנשים לוקחים על עצמם תפקידים שונים וחוזרים איתם הביתה אח"כ ואז יש קושי להשתחרר מהתפקיד.

השיגרה מביאה איתה עוד חלק "המובן מאילו" אנשים רגילים לחיים שלהם, וככל שהשיגרה יותר ברורה ככה החיים נלקחים כמובנים מאיליהם כמו גם הזוגיות שלנו וכל מה שאנחנו עושים למענה. אנחנו מתקשים אפילו לעצור לרגע ולראות מחווה שבן הזוג עשה לנו, להגיד תודה על הדברים הקטנים , לפרגן ולהחמיא זה לזו ואפילו יש ששוכחים לשאול את בן הזוג לאחר יום עבודה לשלומו. ובנוסף כולנו רצים את מירוץ החיים ובעולם "המסכים" שלנו, אנחנו מתקשים רגע לעצור ופשוט להיות.

השיגרה והמירוץ הבלתי פוסק בשילוב עם המסכים שלא נגמרים גורמים לנו לתחושת "אין תחושה" וזה מה שגורם לזוגיות שלנו ובכלל לחיים שבנו לנבול".

מה גרמה לך תקופת הקורונה ? לאיזו מסקנה הגעת ?

"תקופת הקורונה טרפה לנו את כל הקלפים, פתאום כולנו בבית ביחד כל הזמן, אני בן זוגי ו 2 ילדות קטנות, אין מקומות בילוי פתוחים כמעט בכלל ועוד יותר קשה להשיג בייביסיטר שתסכים להגיע ושלחרר אותנו לכמה שעות. אני מרגישה שיש איזו קריאה להתכנסות וחישוב מסלול מחדש. ולמצוא את הדרך שלנו לעבור את הימים ככה מבלי לאבד את עצמינו.

מה שעוזר לנו בתקופה הזאת זה לקבוע סדר יום ברור לנו ולבנות שלנו, לתת לכל אחד את הפינה שלו במהלך היומיום, אם זה לצאת לפעילות ספורטיבית בחוץ או לנוח בצהריים. ובשעות הערב אנחנו יושבים כל יום לשתף זה את זו ביום שעבר ואחת לשבוע לפחות להעביר זמן של ביחד אחר ושונה מהרגיל וללא מסכים.
זה עוזר לנו מצד אחד לעבור את הימים יותר בקלות ומצד שני לשמור על הזוגיות שלנו שפויה ואפילו קרובה יותר".

צילום באדיבות יהלי ברסון לרום

יש לך רעיונות לשבירת שיגרה בזמן הקורונה?

"בטח! אם יש משהו שאני טיובה בו זה לעשות מהלימון לימונדה ולכן כתבתי בבלוג שלי 10 רעיונות לרענון השיגרה הזוגית קורונה סטייל מוזמנים לקרוא ולקחת את מה שמתאים גם לכם"

למה יש לנו לצפות לאחר ערכת הקלפים ?

"ערכת I do פתחה אצלי עולם שלם של רעיונות לרענון השיגרה הזוגית ושדרוג הזוגיות. והחלטתי להפוך את האתר שלי למקום בו אנשים יוכלו למצוא כל דבר לזוגיות שלהם אטרקציות, סדנאות מיוחדות ומומלצות, מתנות לאירועים מיוחדים ועוד… החוויות באתר יאפשרו לזוגות שרכשו את ערכת I do למצוא המלצות ורעיונות לזוגיות שלהם בפשטות ובמחירים שווים. בנוסף אני מפתחת בימים אלה עוד ערכות המשך לערכת I do והפתעות נוספות"

https://www.ido4us.co.il/