עמוד הבית » קרן נוטלס – האישה שמאחורי העדשה

קרן נוטלס – האישה שמאחורי העדשה

קרן נוטלס צילום, אבי אלון
'נשים מרצות אונליין' גאה להציג את קרן נוטלס, צלמת נשים. יזמית. מעצימה נשים דרך צילום וסדנאות.

ימי הקורונה מאלצים אותי לקיים ראיונות מרחוק, והפעם – ראיון טלפוני. קצת מזכיר לי ראיונות טלפוניים שאני מקיים במסגרת תכנית הרדיו השבועית שלי, העוסקת בתרבות ואמנות. רק ששם – השידור הוא חי, הזמן מוגבל ויש דינמיקה אחרת.

קרן, איך הכל התחיל?

"נולדתי בירושלים, ילדה יפה וסקרנית למשפחה מסורתית שחינכה לערכים, ילדה שמחה שיש לה חלומות גדולים להגשים, אמא שלי ז"ל סיפרה שנולדתי כמו קרן אור ולכן קראה לי קרן. אהבתי לשיר לרקוד ולעסוק בכל סוג של אומנות. למרות שאמא שלי טענה שאני פנטזיונרית, לא הקשבתי לה כי תמיד ידעתי בתוכי שאוכל להגשים כל חלום שאבחר. הרגשתי שיש לי איזה כוח מיוחד ולא הבנתי מה הוא. כשראיתי אמנים בטלוויזיה מקפלים כפיות גם אני ניסיתי אבל זה לא עבד. עם השנים הבנתי, שהכוח שלי הוא אינטליגנציה ריגשית גבוהה ואינטואיציה, ידעתי והבנתי דברים מתחת לפני השטח. זהו כלי שמשמש אותי היום בעבודתי עם נשים. אני מרגישה את  האנרגיה של האישה, אני לומדת אותה דרך תווי פניה והבעותיה, כל זה מאפשר לי להבין אותה ולדעת באיזו דרך לגשת אליה".

מה הוביל אותך להיות צלמת?

"עם שחרורי מצה"ל עבדתי במשך שמונה שנים כמעצבת גרפית בידיעות. במערכת העיתון נחשפתי לכל תחומי היצירה, גרפיקה, כתיבה וצילום. כמובן שלא נשארתי אדישה למה שקורה סביבי, ניצוצות של יצירה עפו במערכת ועוררו בי את התשוקה ליצור גם בתחומים נוספים. קיבלתי הזדמנות מהעורך לכתוב כמה כתבות למגזין, אבל יותר מכל, נמשכתי לצילום. אחרי שמונה שנים בידיעות, החלטתי לצאת לעצמאות ולפתוח סטודיו לעיצוב גרפי, בשם "K עיצובים" נהניתי מהאתגר, וכעבור 14 שנים בתחום, החלטתי להגשים חלום וללמוד צילום".

צילום אבי אלון

למה דווקא "צלמת נשים"?

"לפני 11 שנים התחלתי ללמוד צילום, אני זוכרת את ההתלהבות שלי לתחום החדש, את הפרפרים בבטן, כמו בהתאהבות חדשה. התנסיתי בכל תחומי הצילום, אבל ברגע שצילמתי אישה משהו קרה, התגובה הנלהבת של האישה ברגע שהיא גילתה כמה שהיא יפה, מאוד ריגשה אותי. אז הבנתי את הכוח הטמון במצלמה, ככלי לטיפול בדימוי גוף ובדימוי העצמי. אז יצאתי לממש את הייעוד שלי בחיים, להעצים נשים ולשמח אותן, דרך הפוטו – האור, זה שתמיד היה חלק ממני.

בשנת 2013 הקמתי את פרויקט "נשים אמיתיות", בפרויקט זה העצמתי נשים באמצעות צילום וסטיילינג. כשגיליתי את כוח הריפוי העצום של הצילום, החלטתי להתנדב בויצ"ו, במעון לנשים מוכות. היה זה אתגר גדול עבורי. גיליתי את כוחה של המצלמה, ממפגש למפגש, הנשים קילפו חסמים, קיבלו אומץ להתמסר ולהרגיש בטוחות, ורק אז, יכלו לראות את עצמן ולהתאהב מחדש. זו הייתה עבורי החוויה הכי עוצמתית, מספקת ומרגשת שחוויתי".

במה את שונה מצלמים אחרים?

"אני חוקרת את נושא הנשיות כבר עשר שנים, וגיליתי ששמונים אחוז מהנשים מרגישות שהן לא פוטוגניות. הן מרגישות לא בנוח מול המצלמה, וזו בדיוק הסיבה שהן לא יוצאות פוטוגניות. אני מאמינה שרגש ניתן לשנות, ולכן פיתחתי שיטה מיוחדת, המאפשרת לכל אישה להרגיש בנוח מול המצלמה, כי ברגע שאישה משוחררת, היופי הפנימי והחיצוני שבה פורץ החוצה, וזה הרגע שאני מתעדת".

מה הערך שאת מביאה לשוק?

"המרדף אחר אידאל היופי חייב להיפסק! כל אישה יכולה להרגיש ולהראות נפלא בכל גיל, משקל ומצב שהיא נמצאת. בעבודתי, אני מאפשרת לנשים לגלות את היופי הייחודי והכוח הנשי שלהן, ע"י מיקוד הפוקוס על החיובי והקיים כדרך חיים. בעבודתי אני משלבת כלים מעולם הפוטותרפיה, דמיון מודרך ושימוש בקלפי העצמה".

מה מרגש אותך?

"הכי מרגש אותי זה לפגוש אישה, ולשמוע שבעקבות הסדנה שלי היא קיבלה אומץ ועשתה שינוי חיובי בחיים. זה נותן לי דרייב מטורף".

למי את ממליצה להגיע אליך?

"לכל אישה שצריכה צילומים לכל מטרה, ובעיקר לאישה שרוצה לחוות את נשיותה במלא העוצמה, להרגיש משוחררת ואהובה. לעורר את התשוקה שבה ולשפר את חיי המין שלה".

איך זה קשור למיניות האישה?

"יש קשר ישיר בין דימוי גוף האישה להנאה המינית שלה. בסדנה אנחנו מתרגלות דמיון מודרך משחרר ופותח חסמים. אני מאמינה שאישה משוחררת שמחוברת לגוף שלה, תהנה יותר מהחיים, וכן, גם בין הסדינים".

פעילות שלך למען הקהילה?

"לפני שנתיים הקמתי פרויקט התנדבותי בשם "אשת החודש", שבו אני משתפת את התהליך שנשים שעוברת אצלי דרך העדשה, האישה משתפת את סיפור חייה, איך צמחה ממשברים ואיך היא חווה וחוגגת את הנשיות שבה למרות הכל. הפרויקט נותן המון כוח והשראה לנשים רבות, שלא יפחדו לעשות שינויים בחיים, ושכולן יכולות להנות מהנשיות שלהן ללא קשר לגיל משקל וכל מגבלה אחרת. בפרויקט הזה אני מממשת את כל תשוקותיי, צילום, כתיבה, ומחקר הנשיות לעומק, וממשיכה לפתח את השיטה של שחרור ואהבה דרך צילום".

מה הביא אותך להקים את הסדנאות?

"משבר הגירושים שלי לפני חמש שנים, חיזק אצלי את הידיעה עד כמה התחום שבחרתי בו נחוץ לכל אישה, וזה נתן לי את הדחיפה להקים את הסדנאות שלי. כדי לחזק כמה שיותר נשים. לצערי, כל אישה תעבור לפחות משבר אחד במהלך חייה, אני רוצה לחזק אותה, כדי שברגע שהמשבר יגיע היא תעבור אותו בשלום ואפילו תצמח ממנו".

איך התמודדת עם המשבר?

"אחרי הגירושים חוויתי קושי כלכלי, כולם אמרו לי שזה לא זמן להגשים חלומות וכדאי שאסגור את הסטודיו ואחפש עבודה יציבה, אבל לא וויתרתי על החלום שלי, נלחמתי בכל הכוח כדי להרים את העסק, ותוך שנה הצלחתי".

צילום אבי אלון

מהיכן האומץ?

"אני מסתכלת לפחד בעיניים ואומרת לו: אתה מפחיד אותי, אבל אני אנצח אותך. ואז אני חייבת לעמוד בהתחייבות שלי. זה בונה ומחזק אותי, בטחון עצמי זה משהו שמגדלים".

מהו הסוד שלך?

"אני אישה מלאת תשוקה ואהבה לחיים וליצירה, אני אוהבת לחלום ולהגשים. אני נהנית מאתגרים ולא מפחדת משינויים".

מה הלאה?

קרן מחייכת בהתלהבות, "בעוד כשבועיים אני עוברת לסטודיו החדש שלי, הוא ממוקם במרכז ירושלים, ושם אערוך גם את הסדנאות שלי.לראשונה יהיה לי בית אמנותי משלי, חלום שהתגשם למעני ולמען רווחת לקוחותיי,ומיד אחרי הקורונה, אני מתכננת להקים תערוכה שתסכם את הפרויקט שלי "אשת החודש".

בינתיים, אני מדמיינת את הערב המרגש הזה, עם כל נשות החודש האמיצות, ערב אלגנטי של קוקטייל, שמלות ועוצמה נשית! ערב פילנטרופי, שאת כל הכנסותיו אתרום למען נשים שזקוקות לסיוע. אם אוכל לדמיין את זה, אוכל להגשים את זה"…

קרן נוטלס מיוצגת באתר סוכנות 'נשים מרצות אונליין':www.womenspeakers.online

תגיות