עמוד הבית » יום כדור הארץ, מיחזור ושימוש בחומרים מתכלים למען קיום העולם

יום כדור הארץ, מיחזור ושימוש בחומרים מתכלים למען קיום העולם

SABON צילום רונן מנגן
ביום חמישי הקרוב (22.4) מציינים ברחבי העולם את יום כדור הארץ, וזה הזמן הטוב ביותר להוקיר את הטוב והיופי הטבעי, מה שהופך את הכדור ליצירת האמנות היפה ביותר שיש. אחת הדרכים להראות דאגה ואכפתיות הוא המחזור ושימוש בחומרים שאינם מתכלים.

לרגל יום כדור הארץ מכריזה רשת הטיפוח והלייף סטייל SABON על יוזמה חדשה .במסגרת היוזמה מזמינה הרשת את מגוון לקוחותיה להיתרם למען שמירה על כדור הארץ ולמחזר ביחד איתה. הרשת, שידועה בשימוש רב במוצריה בזכוכית וממעטת ליצור צנצנות ובקבוקים מפלסטיק, מכריזה שתערוך חגיגה של יופי ושמירה על איכות הסביבה ומזמינה את כל לקוחותיה לחלק חלק במאבק החשוב למען שמירה על איכות הסביבה. במהלך היום המיוחד יחולקו ללקוחות אשר ירכשו מארז פילינג בגודל של 600 גרם, מארז DIY מיוחד ליצירת עציץ ביתי ורענן. המארז החגיגי כולל בתוכו:

מדבקה לעציץ, אדמה, זרעים, טוף, סרט סאטן לקישוט העציץ

הלקוחות אשר, יקבלו את הערכה יוכלו להנות מיצירה המוסיפה צבעוניות והרגשת גאווה על הנכונות לשמור על איכות הסביבה.

LOVE BEAUTY & PLANET

המותג מתבסס על חיבור מדויק בין המגמות הבולטות של מודעות סביבתית וחברתית, לבין אפקטיביות וחדשנות המוצרים. נולד מתוך הבנה עמוקה שלצרכניות בעידן הנוכחי אכפת לא רק מהמראה והטיפוח האישי שלהן, אלא גם מהעולם והסביבה בהם הן חיות.

המטרה להציע מוצרי טיפוח אישי איכותיים ויעילים, הכוללים בישראל 4 סדרות מוצרים, בכל סדרה ניחוח מרכזי על המבוסס על רכיב מן הטבע, לצד מרכיבים שונים שיבטיחו שכדור הארץ של כולנו – יהיה נקי, ירוק ויפה יותר. כ- 65% מהאריזות עשוי פלסטיק ממוחזר הניתן למחזור נוסף, המוצרים הינם טבעוניים לחלוטין והמותג בכל העולם אינו מבצע ניסויים בבע"ח. המותג חותר כל העת לשימוש ברכיבים שמקורם בחקלאות בת-קיימא מרחבי העולם, ותומכת ומפרנסת ביצרנים מקומיים ומפחיתה השפעה סביבתית.

  • הסדרה הירוקה:  עם נוסחה המכילה שמן מעץ התה, הידוע בשל סגולתו המטהרת ווטיבר, המעניק ניחוח מעודן של אדמה. הסדרה כוללת שמפו, מרכך וג'ל רחצה.
שמפו עץ התה צילום יחצ

תהליך המחקר והפיתוח של המותג העמיד במרכז היעד להפחתת "טביעת הרגל הסביבתית" של המוצרים, החל משלב הייצור ועד לשימוש האישי של כל צרכנית. למשל, פטנט ה"שטיפה המהירה" שקיים במרכך – נועד לאפשר לצרכניות לחסוך במים בעת המקלחת. בנוסף, המותג הכריז ברמה העולמית על הקמת "קרן מיסוי פחם", במסגרתה יתרום המותג 40 יורו על כל טון של פחמן שייפלט בתהליך הייצור, כאשר הכסף ישמש לתמיכה בתוכניות איכות סביבה ברחבי העולם.

מחיר: 19.90 ₪

ניתן להשיג ברשת סופאר פארם בסניפים ובאתר.(יוניליוור אינה קובעת את המחיר הסופי לצרכן שנקבע ע"י הרשתות).

סודהסטרים בקריאה לצרכנים בעולם 

סודהסטרים מותג המים המבעבעים משיקים  קמפיין סביבתי Don't just Share, Care" בכיכובה של אשת העסקים רנדי צוקרבג. בהמשך למסורת הפרסומת המשעשעות של החברה, מעבירה מסר חברתי נוקב עם הרבה הומור, בעוד דווקא צוקרברג היא זו הקוראת לצופים שלא להסתפק בדאגה עבור כדור הארץ רק בגבולות הרשתות החברתיות, אלא יש לנקוט בצעדים אמיתיים.מכריזה בעצמה על שורה של התחייבויות סביבתיות לשנת 2021.

מחויבות לצמצום פלסטיק חד פעמי

החברה הציבה יעד חדש של חיסכון בשימוש ב-78 מיליארד בקבוקים חד פעמיים עד לשנת 2025, בהתבסס על הגידול העסקי אותו היא חווה ועל החישוב לפיו הכנת מים מוגזים ממי ברז חוסכת שימוש של אלפי בקבוקי פלסטיק חד פעמיים לכל משפחה. היעד השאפתני הינו תוספת של 11 מליארד בקבוקים מהיעד אותו הציבה החברה בשנה שעברה, זאת תודות לגידול משמעותי בפעילות החברה בעולם.

בנוסף, הודיעה החברה כי עובדת לראשונה על מציאת פתרונות ליצור מכונות ההגזה מחומרים ממוחזרים או מחומרים טבעיים. "מכונות ההגזה שלנו סביבתיות בעצם קיומן, כל צרכן סודהסטרים מונע שימוש באלפי בקבוקים חד פעמיים שסופם להיזרק. היום, אנו לוקחים את המחויבות הסביבתית שלנו צעד אחד קדימה ומתכוונים לפתח בעתיד גם את מכשירי הסודהסטרים מחומרים סביבתיים יותר" אמר אייל שוחט מנכ"ל סודהסטרים העולמית.

סטלה קריוף מנכ"לית סודהסטרים ישראל הוסיפה כי "החברה תחל בסוף 2021 בהחלפת בקבוקי הסירופים למשקאות המוגזים לבקבוקי מתכת כאשר הצרכנים הישראלים יהיו הראשונים ליהנות מהמהלך. מדובר במהלך על כוונותיו הצהרנו רק לפני כשנה, והוא צפוי לחסוך ברמה הגלובלית עוד כ- 200 מיליון בקבוקי פלסטיק".

צילום יחצ

טביעת רגל פחמנית

החברה מתכננת להשקיע בהרחבת השימוש באנרגיה סולארית פי 5 עד לשנת 2022 באמצעות פאנלים סולאריים על גגות אתרי התפעול שלה. זאת בזכות הרחבת שטח המפעל העולמי החדש של החברה ברהט ובזכות האקלים הייחודי בנגב. מהלך זה, יאפשר לחברה לממש 10% מסך צריכת האנרגיה של המפעל באמצעות אנרגיה נקיה.  לבסוף הצהירה החברה כי תסגור את משרדיה המטה בישראל ובכל העולם במהלך יום כדור הארץ וקוראת לעובדיה במדינות בהן המצב הבריאותי מאפשר, לצאת לפעילויות התנדבות למען הסביבה.