עמוד הבית » כל מה שצריך לדעת על גלגלי קורקינט חשמלי

כל מה שצריך לדעת על גלגלי קורקינט חשמלי

צילום No Risk
הגלגלים מגיעים בקטרים שונים בזכות גלגלים איכותיים של הקורקינט ניתן להתמודד עם תנאי דרך מורכבים יותר ובאופן טבעי גם ליהנות מנסיעה נעימה ובטוחה יותר. מעבר לחומרי הייצור של גלגלי קורקינט חשמלי, שעליהם נדבר בהמשך, חשוב לזכור שהגלגלים מגיעים בגדלים שונים, ויש לכך משמעות. כך למשל, גלגל קטן לרוב ישקול פחות ויקל על הרוכב בנשיאת הכלי, וגלגל גדול יכול לספוג עבור הרוכב חלק מזעזועי הנסיעה.

רוב הקורקינטים החשמליים שמשווקים בישראל מצוידים בגלגלים שקוטרם נע בין 8 אינץ' ל-12 אינץ'. אך מאחר והיום אנו מדברים על שוק עצום של דגמים רבים, הרי שניתן גם למצוא גלגלים בקטרים חריגים יחסית. כך למשל, אילו שמעדיפים מסיבות שונות גלגלים גדולים מאוד או די קטנים, יוכלו למצוא קורקינט חשמלי שמצויד בהם, אך חשוב שיבדקו אם מידת גלגל כזו יכולה לשרת אותם.

כל רוכב צריך לזהות את הקוטר שמתאים לו

ניכנס מעט יותר לעניין של קוטר הגלגלים כדי שכל רוכב יוכל להבין טוב יותר איזה גלגל כדאי שיהיה לקורקינט שעליו בסופו של דבר הוא רוצה לרכוב. מי שיודע שבמהלך הדרך שהוא עובר מדי יום יש לא מעט מדרכות שעליהן צריך לטפס (וכמובן גם לרדת מהן), ואילו שנוסעים בכבישים משובשים, עדיף שירכשו קורקינט חשמלי עם גלגלי 12 אינץ', מאחר ויהיה קל להם להתמודד עם רכיבה כזו.

לעומת זאת, לעתים אפשר לראות כיצד מי שרוכב על קורקינט עם גלגלים יותר מדי קטנים, נאלץ גם לרדת מהכלי כדי לעקוף סוגי מכשולים שונים, ובכך הוא מבזבז זמן יקר בהגעה למחוז חפצו. אילו שנוסעים מדי יום בדרכים ישרות נטולי מהמורות וכד', נסיעתם תעבור בצורה מספקת גם אם מדובר על קורקינט שמותקנים בו גלגלים במידות של 8 או 10 אינץ'.

ממה מיוצרים הגלגלים

כעת נדבר על חומרי הייצור של הגלגלים, מאחר וגם לדבר זה יש חשיבות בכל הקשור לחוויית הנסיעה הכללית ולהתמודדות עם תנאי הדרך השונים. שני חומרים מוכרים היום לרוכבי הקורקינטים, כשמדובר על גלגלי פלסטיק ועל גלגלי גומי. הראשונים, אינם מציגים רמת אחיזת דרך טובה, ולעתים כביש רטוב או דרך משובשת יכולים אף לגרום להחלקה של הכלי או לנפילה של הרוכב.

לגבי גלגלי גומי של קורקינט חשמלי, הרי שהם נחשבים לגמישים יותר, תרתי משמע. כלומר, החומר עצמו נצמד טוב יותר לדרכים בהן נוסעים, וניתן גם לנפח אותם בהתאם לרצונו של הרוכב. היום ניתן למצוא גם היצע לא מבוטל של צמיגים מחברות ברמות איכות שונות, עבור מי שרוצה לצייד את הקורקינט שלו בגלגלים שישדרגו את חוויית הרכיבה בכל הקשור לנוחות ולבטיחות.

הגודל גם יכול להשפיע על המחיר

לבחירת גלגלים לקורקינט יש משמעויות שונות, ולעתים רמת התרומה שלהם לנסיעה יכולה לבוא לידי ביטוי גם במחיר שלהם. חשוב לזכור שאם מדובר על גלגלים גדולים ואיכותיים, הרי שבאופן טבעי הייצור שלהם יהיה יקר יותר מאשר גלגלים קטנים ופשוטים. בפועל, הדבר גם מראה כיצד דגם מסוים של קורקינט חשמלי יימכר במחיר גבוה אם הוא מצויד בגלגלים איכותיים.

אם ניקח לדוגמא רוכב שלא מוכן לוותר על גלגלים בקוטר של 20 אינץ' למשל, הרי שאין ספק שהם ישרתו אותו נהדר גם בתנאי דרך מאתגרים ביותר, אך אין ספק גם שהוא ישלם עליהם יותר. אך יש לעשות את החשבון ולזהות האם התמורה מספקת אל מול המחיר, ואם כן, הרי שמי שיכול לאפשר זאת לעצמו כלכלית, עדיף שישלם יותר וייהנה מהקורקינט שלו ללא כל חשש או אי נעימות.

הכתבה בחסות חנות No Risk