עמוד הבית » יום מאבק הבינלאומי לאלימות נגד נשים, קיר אומנות נגד אלימות

יום מאבק הבינלאומי לאלימות נגד נשים, קיר אומנות נגד אלימות

תרזה חורין קרגולה - די לאלימות באומנות אקריליק
זה מתחיל במלים ונגמר במעשים" הוא מיצב אומנותי, המבקש להגביר מודעות לאלימות נגד נשים. כ-20 אומנים ואומניות תושבי העיר כפר סבא, הוזמנו למפגש עם נשים קורבנות אלימות, ושמעו מהן על הפגיעה הפיזית והנפשית הטראומה והמצוקה

קיר האומנות ייחשף כאמור לקהל ביום רביעי הקרוב, 25 לנובמבר, יום המאבק הבין-לאומי להעלאת המודעות ולמאבק באלימות נגד נשים, והקהל יוזמן להדליק נר לזכר הנשים שנרצחו השנה.

השנה נרצחו בישראל 20 נשים, שהותירו אחריהן ילדים, הורים וקרובים כואבים, ומאז פרוץ משבר הקורונה נרשמה עלייה של פי שלושה במספר הפניות למוקדי הסיוע ברחבי הארץ. מועצת הנשים העירונית כפר סבא, הפועלות לקידום נשים ושוויון מגדרי בעיר, יזמה את קיר האומנות, בשיתוף מחלקת התרבות והחברה , ובפעולה זו מבקשת להמשיך ולפעול דרך פעילויות חינוכיות, קהילתיות ופרטניות במטרה לעגן מוגנות, שוויון וצדק לנשים באשר הן.

ורד ברודנר צילום שגיא חיון
זוהר גרינבויםצילום שגיא חיון

ראש העיר, רפי סער: "מוטלת עלינו האחריות, כחברה, לשים סוף לאלימות, לשנות את השפה בה אנו מדברים, להעניק מערך תמיכה לנשים ולהוביל שינוי, יחד עם דור העתיד שלנו. יצאנו בקמפיין עירוני נרחב, אותו מובילים תלמידות ותלמידים מהעיר, תחת הסיסמה 'זה מתחיל במילים ונגמר במעשים'. במסגרת מיזם האומנות, שהוא נדבך נוסף בפעילות עירונית נרחבת ומקיפה בנושא, מזומנים גם תושבי העיר להביע את רגשותיהם ולהדליק נר לזכר הנשים שנרצחו השנה על ידי בני זוגן. זה הזמן שלנו לומר די לאלימות, על כל גווניה".

שוקי עזרא צילום שגיא חיון

חברת מועצת העיר, מחזיקת תיק התרבות  ויו"ר מועצת נשים עירונית, עו"ד עדי לוי סקופ: "אני חיה באמונה גדולה שלאומנות יש יכולת אדירה להשפיע, לבטא הלך רוח ציבורי, לטלטל ולשנות תפיסות מהיסוד. היום, לאחר שבועות של יצירה מרגשת, אני מבקשת להודות מקרב לב לאומניות ולאומנים הכפר-סבאים שלנו, על השותפות במיזם החשוב שמטרתו אחת – מאבק באלימות נגד נשים. כפר סבא תמשיך להיאבק באלימות נגד נשים באופן בלתי מתפשר ולאורך כל ימות השנה, עם התגייסות עירונית וקהילתית רחבת היקף ומעוררת גאווה. זוהי השליחות המשותפת של כולנו ולא נרפה ולו לרגע, עד להשגת המטרה – אפס קורבנות אלימות".