עמוד הבית » יעל אליה – מהמהפך בחייה ועד השליחות לסייע לאחרים

יעל אליה – מהמהפך בחייה ועד השליחות לסייע לאחרים

יעל אליה, צילום: באדיבות יעל אליה
את מסעה המדהים של יעל היא מתרגמת היום לליווי, העצמה, הדרכה ועזרה לאחרים – כי היא הוכיחה לעצמה ולעולם שהשיטה שלה עובדת!

יעל, ספרי לי איך הכול התחיל?

גדלתי בבני ברק, ילדה חרדית, שמנמנה, ביישנית, חייכנית, מזרחית, בת לאבא שעבד בעבודת כפיים, "קובע עיתים לתורה",  בבית שהשפע היה באוכל,  לא היתה מודעות לאורח חיים בריא, לתזונה בריאה ולפעילות גופנית, לא היה לי הרבה במה להתגאות. אמא תמיד חשבה שאני "תותחית-על", הייתי יד ימינה בכל דבר שצריך בבית, הייתי אחראית מאד מגיל צעיר.

מה משך אותך למקצוע?

החוויה שלי. חוויתי בעצמי תהליך של ירידה במשקל ממשקל עודף של 96 ק"ג כשנאבקתי בזה כל חיי, להפוך את עצמי לספורטאית, וכשהבנתי שיש לי את היכולת לחסוך תסכול וכאב להרבה אנשים בעולם, הלכתי ללמוד קורס מאמנים. אני רואה בזה ייעוד, שליחות שלי בעולם, לצמצם סבל ולהגביר אושר לאנשים, בעיקר לאלו שניסו הכל וויתרו.

יעל אליה, צילום: פרטי

איך את יוצרת רלוונטיות ויצירתיות?

אני חיה את היום יום של המתאמנים שלי, את האנשים שמשתפים אותי בתהליכים שהם עוברים, כך שכל הזמן יש לי תוכן חי משמעותי ואיכותי, זו ההשראה שלי, שאני פשוט חווה חוויות עם מתאמנים שלי וזה הרלוונטיות והיצירתיות יוצאת החוצה.

נקודת המפנה שלך?

מהעולם החרדי לחילוני: זה היה שבירת האירוסים בגיל 20, נשבר לי הלב. התחלתי לשאול קצת על אמונה. קראתי וחקרתי והבנתי שיש המון דברים שלא ידעתי שלא ידעתי קודם.

מהיכן התעוזה והאומץ?

היכולת לדעת שהעולם הזה חד פעמי, שאנחנו חיים פעם אחת ותחושת ההחמצה מהחיים שאני רוצה לחיות יכולה להיות קשה כשאגיע לגיל זקנה ששם כבר לא יהיה לי הרבה מה לעשות. אני מבינה שהרגע הזה ממש לא חוזר ולכן לא משנה כמה קשיים ותלאות אני נדרשת לעבור, אני מוכנה לשלם את המחיר. זהו מחיר של חיבור לעצמי, של כל מה שאני רוצה לעשות בחיים,  בלי לייחס חשיבות לסביבה שלי. אין לי עניין להיות אמיצה בעולם, יש לי ענין להגשים את עצמי וכדי להגשים את עצמי אני נדרשת לאומץ, לשבור מחסומים אישיים.

יעל אליה, צילום: פרטי

הפחדים שבדרך?

כל כך הרבה פחדים! במעבר מהעולם החרדי לחילוני, מהמעבר של נישואים לגירושין, גם שינוי פיזי שלי. פחדים משינוי קריירה, מלהיות שכירה להפוך לאשת עסקים, הרבה פחדים,  כלכליים, כי התודעה שלי הייתה תמיד חוסר, שלא יהיה לי, פחדים של שייכות וסביבה, פחדים של ביטחון, התגברתי על כולם. היום אני שואלת את עצמי, מה התרחיש הכי גרוע שיכול לקרות? בעיני המוות זה הדבר הכי גרוע, כל עוד זה לא מוות, עם הכל אני יכולה להתמודד.

מה העצה הכי טובה שקיבלת?

להקשיב, הקשבה אמיתית. להניח את הטלפון, לשמוע באמת מה הצורך של הצד השני, זה הבסיס למערכות יחסים טובות שיכולות לסייע בכל אספקט בחיים. חשובה הקשבה לקול הפנימי שלי, להגביר את הקול שלי ולהקשיב באמת מה הצורך האמיתי.

מה הדבר הגורם לך הנאה במקצוע?

היכולת לשמוע את השינויים שמתאמנים שלי עוברים, שהם מצליחים להגדיל את הכלי, את הראש, מתפתחים אישית, לוקחים אחריות אישית ומשפרים את עצמם עם מלא מוטיבציה. זו בעיני ההנאה הכי גדולה וזו הגשמת החלום האמיתית שלי, לייצר שינויים אצל בני אדם.

מה השיא שלך בקריירה מבחינתך?

אני בשיא שלי, למדתי הוראה לגיל הרך, הייתי גננת תקופה, עבדתי בחברת תקשורת כתומכת טכנית כשנתיים, ואני עדיין שכירה בחברת מטרופולינט במערכות מידע  כ-10 שנים. אני משלבת את עבודתי כמאמנת אישית שעוזרת לאנשים בתהליכים של ירידה במשקל, זה אחד מהחלומות שלי להשפיע על כמה שיותר אנשים, אני בשיא שלי.

יעל אליה, צילום: פרטי

מה הערך שאת מביאה לשוק?

אני מכלול של כמה דברים שעברתי בחיים שיצרו אותי למי שאני היום – הסיפור האישי שלי, החוויה שלי שאני הייתי במקום הזה, אני מצליחה לשנות לאנשים את הראש ולהפוך אותם. אני מלאת תשוקה לעזור לאנשים, אנשים מצליחים לשתף אותי בכאבים הכי עמוקים שלהם, מלאת מוטיבציה, "גנרטורית" למלא אנשים ביום יום, השליחות שלי.

מה מרגש אותך?

שינויים שמתאמנים שלי עוברים, אנשים שצורכים את התכנים שלי בכל הפלטפורמות ואומרים לי כמה זה נתן להם כוח לשנות את עצמם.

מה סוד ההצלחה שלך?

חיבור לקול הפנימי שלי, התמדה, נחישות, סקרנות, "לא רואה בעיניים", כל דבר אפשרי.

מה היית רוצה שאנשים אחרים ידעו עליך?

שהבנתי למה אני בכדור הזה, הבנתי מה היעוד שלי, מה השליחות שלי בעולם, זה לעזור לאחרים.

יעל אליה מיוצגת בסוכנות נשים מרצות – www.womenspeakers.online

 

 

תגובות 7

הוספת תגובה