עמוד הבית » יציקות נשיות – צורות ומהויות נשיות בפיסול

יציקות נשיות – צורות ומהויות נשיות בפיסול

רונית טסלר עדן, צילום: באדיבות רונית טסלר עדן
ביום שישי (29.03.24) בבית הבד בזיכרון יעקוב נפתחה תערוכת יחיד של האמנית והפסלת רונית טסלר עדן. עבודותיה מציגות נקודת מבט פנימי ועמוק על מהויות ועוצמות של האישה והנשיות.

התערוכה מספרת את סיפור חייה של האמנית דרך הפיסול,"חיים מגולפים" מסע נשי דרך הפיסול. היצירות הפיסוליות משמשות כביטוי ממשי וחומרי לחוויות החיים השונות שטסלר חוותה – מילדות ועד בגרות לצד הקשר הזוגי והחוויות המשותפות.

החמלה, המגע, והאופטימיות נטמעו לתוך עבודותיה וניכרים בהם אלמנטים ההופכים כל פסל ליצירה מלאה ובעלת אמירה. היא עוסקת בעולם האישה, מנכיחה אותה בפסליה, בגובה העיניים, זקופה ועם מסר למביט בה. יצירותיה מעבירות סוג של געגוע עם קריצה על מסתורין, סוד שצריך לפענח.

תהליך ארוך של התבוננות במרקמי האבן וגידיה, מביאים אותה למצוא את הגרעין הצורני הבוקע מבעד לחומרים השונים. בכל פעם לובש הגרעין צורה נשית שונה, תוצר של דו שיח בין החומר והתוכן, רכות קימורי הגוף הנשי לבין עצמת הנפש והרוח. כך האבן הקשה מייצגת את חוזקה ועוצמתה הרוחנית, ואילו הקימורים המלוטשים ועגלגלות האיברים את רכות הגוף הנשי. בקווים פשוטים וזורמים, ללא פרטי גוף מיותרים מתמצתת עבורנו רונית את דו השיח המתמיד ומציגה לנו צלליות מופשטות אך רבות עוצמה.

דואט ברונזה, צילום: באדיבות רונית טסלר

>>> פנטזיה ואם לא בא לי ???

מעגלים ברונזה, צילום: באדיבות רונית טסלר

 

פוריות ברונזה, צילום:באדיבות רונית טסלר

 

שניים ברונזה, צילום: באדיבות רונית טסלר

 

עיסוקה, כמנהלת קליניקה וסטודיו לתהליכי שינוי והעצמה דרך הגוף ,הנפש והרוח בזיכרון יעקב .מתכתב עם האדמה והשורשים, הפיסול קרוב לעפר ולאדמה. רונית מייצרת משחק עדין בין עולם העיצוב לעולם בו לא קל להיות אישה מנצחת מובילה ודעתנית. פסליה עגולים אך רוויי תנועה שואפים לעוף אך יציבים במהותם.

רונית מסבירה: ""הידיים שמפסלות ריפוי", זהו העסק שלי. הייחודיות שלו, וגם שמו נבעו מההכרה שגם התרפיה הרב תחומית וגם הפיסול תורמים זה לזה, ניזונים זה מזה ומושפעים בהחלט זה מזה". עבודותיה מעלות שאלות של מלאות וריקון, של חיוניות מול קמילה. נגיעות מוחבאות של עצמיות ובדידות, מודע או לא מודע בחלקו. תוך כדי חקירת חומרים והבאתם לתוצרים סימבולים : מאז ומתמיד בחרה טסלר בהתהוות נשיותה  ומשמעותה. נשיות המופנמת והמוחצנת, המשתקפת בכוחה של אישה ובאסתטיקה שלה לאורך כל מסע חייה.

טסלר מוסיפה: "כשאני מפסלת בחימר את עולם האישה, אומרים לי שאני מטפלת בפסל וכשאני מטפלת במגע בקליניקה (שיאצו, טווינה) אומרים שאני ממש מפסלת את גופם."

לסיכום: הנוכחות הנשית החזקה של אמא אדמה מורגשת בתערוכה. היא משדרת קשר עמוק לאדמה, לשורשים ולטבע הממקד את הקשר המיוחד לאזור זיכרון יעקב ולטבע המקומי עם כרמיו. השילוב של "נשיות פיסולית" יוצר תמונה ייחודית של נשיות מגולמת בפיסול אבל גם שאובה מהשורשים והאדמה הפורייה של האזור. לכו לראות ולחוות את התערוכה המיוחדת זו.

אוצרת : שולמית נוס

נעילה:3.5.2024

שעות ביקור בתערוכה:

א-ה 08:00-17:00

ימי שישי: 09:00-14:00

אתר האמנית: https://www.ronitgallery.co.il/