עמוד הבית » רפרטואר 2024-25 של תיאטרון הגשר

רפרטואר 2024-25 של תיאטרון הגשר

תיאטרון גשר צילום: דרור סיתהכל
תיאטרון גשר מציג רפרטואר חדש, עשיר ומגוון לשנת 2024-25, המשלב בין קלאסיקות אהובות לצד יצירות חדשות, הצגות ברוח המלחמה ואמונה בחשיבותה של תרבות בחיזוק הרוח הישראלית.
מסיבת עיתונאים רבת משתתפים התקיימה ביום שלישי ה26.03.24 בתיאטרון המשופץ ביפו. האירוע נפתח במילות צער ואבל על לכתו בטרם עת של הבמאי אריה יבגני (2022) מייסד מנהל האמנותי של תיאטרון גשר.
לנה קריינדלין, מנכ"לית  גשר ויד ימינו של יבגני, סיפרה איך במהלך 30 שנה ביים יבגני עשרות הצגות וגידל דורות רבים של שחקנים.
כמו כן, נפרד התיאטרון בימים אלה גם מרימאס טומינאס שהיה מגדולי הבמאים באירופה. טומינאס העלה בגשר שתי קלאסיקות גדולות של התיאטרון העולמי  "סיראנו" ו" אנה קרנינה".
צילום: דרור סיתהכל

 

>>> הכתיבה היתה המהות של חייו

העונה הנוכחית של התיאטרון נפתחה בהצגה מאת ויליאם שקספיר "ריצ'רד השלישי" בבימוי איתי טיראן. את התפקיד הראשי " המלך ריצ"רד מגלמת השחקנית יבגניה דודינה שחזרה לבימת התיאטרון לאחר 17 שנה של היעדרות. ברפרטואר החדש תעלה הצגת הילדים המוזיקלית "פו הדב" בבימויו של עמית אפשטין והלחנת יוני רכטר.
מחזה נוסף שיעלה "שמשון ודלילה" – על פי ספרו שלזאב ז'בוטינסקי בעיבודו של רועי חן (מנחה הערב) ובבימויו של נועם שמואל. המחזה משווה בין תקופת השופטים למנדט הבריטי ולמכשולים שהציבה אנגליה בדרך להקמת בית לאומי לעם ישראל בארץ ישראל. בין ה- 20 ליוני עד הסוף ליולי 2024 יתקיים  Jaffa Fest  פסטיבל התיאטרון הבינלאומי במסגרתו לראשונה בתיאטרון גשר – שיתוף פעולה עם הווסט אנד.
הבמאי מקסים דידנקו שביים הצגות מצליחות ברוסיה. גרמניה וצ'כיה יציג את " סלומה" מאת אוסקר ווילד שתעלה  בשפה האנגלית, עם כתוביות בעברית ורוסית. כמו שהמלחמה משפיעה על כל פן בחיים שלנו היא משפיעה גם על הרפרטואר של התיאטרון וההצגות מקבלות פרשנות חדשה ואקטואלית.
רועי חן, לנה קריינדלין ויוני רכטר. צילום: דרור סיתהכל

 

גשר ממשיך את מסורתו של יבגני אריה ופותח את הדלתות ליוצרים מובילים מהעולם. צעירים וצעירות שגדלו בחיק התיאטרון כמו סופיה גולן ונעם פרנק ועולים חדשים שהגיעו ארצה בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה. התיאטרון פותח את העונה תוך אמונה גדולה בכוחה של תרבות לרפא ולאחות את השברים לצד יצירות חדשות, הצגות ברוח המלחמה ואמונה בחשיבותה של תרבות בחיזוק הרוח הישראלית.