עמוד הבית » כדורגל כהזדמנות לחיבור

כדורגל כהזדמנות לחיבור

צילום: FREEPIK
משחק כדורגל – משחק בו יש 2 קבוצות אשר השחקנים בכל קבוצה משחקים האחד כנגד השני, מתוך מטרה לנצח, קבוצה כנגד קבוצה.

לעתים מכנים זאת "קבוצה יריבה". החל ממשחקי ילדים בבתי הספר, בשכונה, חברים ועד לקבוצות מקצועיות, השואפות לזכות בתואר אליפות, בין במדינה מסוימת ועד למשחקים חובקי עולם. שחקנים מקצועיים, "שחקני על" מוערכים בשווי כספי בהיקף ניכר, תעשייה שלמה של כוח, כסף, פרסומות, יוקרה, גאווה.

כילדים במגרש המשחקים קיימת הנאה מהמשחק, מהפשטות, מהריצה אחר הכדור, מהשיתוף של החבר, שיתוף של האחר במשחק, המסירה מאחד לשני, על מנת שהקבוצה תבקיע גול, שיתוף הפעולה הנדרש על מנת להבקיע שערים, ראיית האחר, החבר שממול, החבר שליד, שיש לו אותה מטרה כמוני. לרגעים נוצר חיבור בין המשתתפים מתוך מטרה משותפת. כשיש מטרה משותפת – אנו מוצאים את הדרך להתחבר, לוותר, לתפקד כיחידה אחת. שחקני הקבוצה במשחק הכדורגל הם כמו להקת ציפורים שנעה יחד לעבר המטרה, כל אחד והתפקיד שלו בלהקה/בקבוצה, כל אחד ומה שהוא יכול לתרום, בלי חלק אחד הקבוצה לא תתפקד כמו שנדרש. אמנם בין חברי הקבוצה יש גם מתח ותחרות ביניהם, האגו דוחף כל אחד מהם להצליח, אולם ביחד כקבוצה כל אחד יודע את מקומו בקבוצה ועוזר לשני כדי שהקבוצה תוביל ותגיע להישגים.

מודל זה של קבוצת אנשים, אשר מתחברים סביב מטרה משותפת, כל אחד עושה ויתורים, מוריד קצת מהאגו, על מנת שהקבוצה תגיע למטרה, יכול לשמש אותנו גם בחיי היום יום. בחיי השיגרה כל אחד מאיתנו שואף לחיים שלווים, רגועים, נעימים, וניתן ליצור הרמוניה אנושית אם נשתמש במודל של הקבוצה בעלת המטרה המשותפת – מודל של ויתור, התחשבות, לראות את מי שממולי, לראות את מי שלידי, שיתוף פעולה, מודל של להיות ביחד אם האחר ולא יריב של האחר.

אם רק נביט לרגע על ערכים אלו שנמצאים במרכז ההוויה של בני ברוך, נתחיל ליישם אותם בחיי היומיום, אז נראה זאת כהזדמנות לחיבור, הזדמנות לחיים בריאים וטובים יותר, חיים של ואהבת לרעך כמוך.

הוספת תגובה

הוספת תגובה