עמוד הבית » כל מה שחשוב לדעת לפני שטסים ליוון

כל מה שחשוב לדעת לפני שטסים ליוון

צילום: Freepik
יוון נחשבת לאחד היעדים האהובים על ישראלים: במרחק של טיסה קצרה, יופי טבעי עוצר נשימה, כפרים אותנטיים, עיירות ציוריות, ערים שוקקות חיים, סצנת בילויים תוססת, מלונות מפנקים וחופים מופלאים ולא משנה כמה פעמים כבר ביקרתם ביוון, תמיד יהיה מה לראות ולחוות בחיקה.

יוון היא מדינה מגוונת בעלת אקלים ים תיכוני ומזג האוויר הנוח שלה הופך אותה ליעד פופולארי בכל ימות השנה. עם זאת, יש הבדל משמעותי בין צפון לדרום יוון וגם יש תקופות בהן היא תתאים יותר לבטן-גב ולאקסטרים ימי ובתקופות אחרות יתכן שתעדיפו כאן חופשת ספא, שופינג או נופש בניחוח קולינארי.
מה חשוב לדעת לפני שטסים ליוון מבחינת מזג אוויר, אטרקציות והכנות מקדימות? אספנו עבורכם את המידע הרלבנטי לחופשה יוונית קסומה:

מה מזג האוויר ביוון?
עונת השיא ביוון היא חודשי הקיץ, החודשים יולי אוגוסט, תקופה בה מי הים נעימים וגם איי יוון גדושים מבקרים והטמפרטורה נעה בין 29-38 מעלות ויתכנו גם גלי חום ועומסי חום בתקופה זו, וזו גם הסיבה שרבים בוחרים לנפוש באיים בקיץ, סמוך לקו המים.
החודשים מאי, ספטמבר אוקטובר אף הם נעימים לביקור, אך יתכן שמי הים יהיו קרים מדי לרחצה. בכל אופן, ככל שמדרימים הטמפרטורה עולה.

בין החודשים נובמבר עד מרץ המחירים הם האטרקטיביים ביותר, כי זו תקופה שנחשבת מחוץ לעונה וזו עת נפלאה לתייר בערים כמו סלוניקי ואתונה, סלוניקי במיוחד נחשבת לעיר שמשית עם ממוצע של 300 ימי שמש בשנה.
בחורף תוכלו למצוא גם דילים אטרקטיביים ביוון לאתרי הסקי השונים, למי מבינכם שמעוניין לגלוש. אתרי הסקי הנחשקים שוכנים באזור הר פרנסוס, עם מדרונות צחורים עד לגובה של 2,480 מטרים.

אין ספק שהזמנים מחוץ לעונה הטובים ביותר לביקור ביוון הם בתחילת האביב ותחילת הסתיו, כשמזג האוויר מתון ונעים וגם, עם הירידה בטמפרטורות, ישנה ירידה במחירים ואפשר להשיג מבצעים מצוינים גם במלונות היוקרה.

ביוון תיהנו ממגוון אתרי אירוח בשלל סגנונות, החל ממלונות בוטיק אינטימיים קונספטואליים ועד ריזורטים בסגנון הכל כלול במתכונת אכול כפי יכולתך.
חשבו מה תרצו בחופשה שלכם ביוון – האם תרצו להיות קרוב לחוף, האם תעדיפו את אחד האיים הפופולאריים כמו כרתים או אולי לנפוש באתונה או לשלב בין מספר איים באמצעות הפלגה או נסיעה מחוף לחוף.

חגים ומועדים מיוחדים
יש לקחת בחשבון גם אירועים ומועדים לאורך השנה בהם לעיתים שווה לשקול הגעה מיוחדת למדינה, כדי להיות שותפים וליהנות מאווירת ורוח החג. למשל, בחודשים פברואר ןמרץ מתקיים קרנבל ביוון ובעיקר בקורפו עם מצעדים שונים וב-25 במרץ זה יום העצמאות היווני בו מוגשות ארוחות חגיגיות.
בסילבסטר תיהנו כאן ממסיבות עד אור הבוקר במגוון מועדונים, ברים ומלונות ובתחילת חודש מאי נחגג חג הפסחא כאשר הפעילויות מתחילות כאן שבוע ימים לפני עם מגוון פעילויות של צביעת ביצים, חגיגות בטברנות ועוד. בתקופת כריסמס, חג המולד, ניתן ליהנות מאווירה חג על הקישוטים השונים, ירידים וארוחות חג משובחות.

אל תפספסו דילים ליוון
היות ויוון נחשבת לאחד היעדים המועדפים, אפשר להוזיל עלויות מבלי להתפשר על סטנדרטים גבוהים – ניתן למצוא טיסות בזול וחבילות נופש במחירים משתלמים.
תוכלו להבטיח מקום מבעוד מועד במבצעים למתכננים קדימה או לאלה שמחכים לרגע האחרון כולל חבילות שכבר כוללות את כל מה שצריך לחופשה בראש שקט: טיסות, העברות, מלונות במגוון האתרים המבוקשים כולל באיים האהובים. חפשו מבצעים והחליטו איך לבלות את החופשה האם ברביצה על החוף, במוזיאונים מרתקים, אולי בהפלגה ובכל מקרה, יוון תמיד מפתיעה.