עמוד הבית » הסודות שמאחורי חבל טרנסילבניה – מקום קסום שקל להתאהב

הסודות שמאחורי חבל טרנסילבניה – מקום קסום שקל להתאהב

טירת פלש צילום: נעמה משיח כהן
רומניה היא מדינה במזרח אירופה. היא גובלת עם מספר מדינות, כולל הונגריה בצפון-מערב, סרביה במזרח, בולגריה בדרום, אוקראינה בצפון-מזרח, ומולדובה במזרח. היא גם שוכנת ליד הים השחור במזרחה. מדינות אירופה הנמצאות בקרבת תחומה כוללות את אוקראינה, מולדובה, פולין ורוסיה.

רומניה היא מדינה בעלת השפעה תרבותית עשירה ומגוונת. התרבות הרומנית משלבת בין מסורות עתיקות והשפעות מתרבויות שונות שעברו דרכה במהלך ההיסטוריה. תרבות הסלאבית, הגרמנית, היהודית והטורקית השפיעו על ותרמו לעשייה המגוונת והייחודית שלה. רומניה מפורסמת בזכות המוזיקה הסלאבית המסורתית שלה. רומניה היא ארץ מדהימה. הגעתי אליה עם ציפיות שליליות אך כבר בערב ששוטטתי בעיר העתיקה הבנתי עד כמה טעיתי. מדינה שקל להתאהב ולהתרגש מהמגוון הטבעי והתרבותי שהיא מציעה. הארץ משובחת בנופיה הטבעיים המרהיבים, ההרים הגבוהים, השטחים הירוקים, מעיינות טבעיים, נחלים ועוד..

עיירה סינאיה, צילום: פרטי

רומניה גם מתהדרת בערים יפות והיסטוריות כמו סיביאו, בראשוב, ובוקרשט. ישנן כנסיות מעולם הביניים, ארמונות, מבצרים ומוזיאונים מרהיבים שצריכים לראות ורחובות יפים. בנוסף, היא מציעה מגוון אירועים תרבותיים, פסטיבלים ושווקים מסורתיים. רומניה מתקדמת גם בתחום הטכנולוגיה והשמירה על הקיימות והאיכות הסביבתית, שמירה על משאבי הטבע.

נסיעה שעתיים מבוקרשט הגענו לעיירה הקסם סיניאיה

סינאיה – עיירה מרהיבה ופסטורלית

עיירה קטנה ,יפה ופופולרית שממוקמת במחוז פרחובה במדרום-מזרח רומניה. העיירה ממוקמת באזור הטבעי היפה של הרי הקרפתים ומציעה נופים ייחודיים וטבע מדהים ביופיו. העיירה ההיסטורית נוסדה במאה ה-17 בידי חצי רומנים וחצי יהודים. במהלך השנים, סנאיה התפתחה למרכז תרבות תיירותי ומסחר חשוב באזור, וכיום מציעה תרבות מגוונת ומסלולי טיול, מסעדות ובתי קפה  ייחודיים באזור.. סנאיה מלאה בבתים מסורתיים ובניינים עתיקים לצד רחובות צרים ומבנים טיפוסיים של אדריכלות מקומית. פסטורליות ויופי בכל מקום.

עיירה סינאיה, צילום: פרטי

המרכז ההיסטורי של סנאיה הוא אתר תיירותי מבוקש עם רחובות מרהיבים וסביבה ששומרת על מהותה המסורתית. המבנים העתיקים בעיר כוללים כנסיות ובתי עץ, ותכנון ההתיישבות משקף את ההשפעות השונות של התרבויות הרומנית, היהודית והגרמנית.

סנאיה או סינאיה (Sinaia), העיר ידועה בעיקר בזכות הארמון היפי שלה, המכונה "קסטל פללס". ארמון זה הוקם בשנת 1883 ומשמש כיום כמוזיאון. הבניה בסנאיה משקפת את ארכיטקטורת הברוקו הרומנית המשלב באופן מושלם עם הסביבה ההררית לצד סגנון מקומי של עיצובים מודרניים קלאסיים. בנוסף, סנאיה מציעה מגוון אטרקציות טבע כמו אגמים ונחלים שמשקיפים נופים מרהיבים וחוויות של מסלולי טיולים באופניים, ספורט חורפי, טיולי ג'פים וסקי.

צילום: פרטי

טירת פלש משנת 1866 ידוע גם (PELES) ארמון פלש

הוא אחד מארמונות הברות'ר המפורסמים ברומניה בעמק הפראחובה .הארמון ממוקם בקרבת העיירה סינאיה, בפהרט הטרנסילבניה שבקרפטיה הפנורומנית. הוא הוקם בשנות ה-70 של המאה ה-19 ושימש כבית הקיץ של המלך קרול הראשון של רומניה ולמשפחתו. הארמון משמש היום כמוזיאון פתוח לציבור וכמקום שם ההוקרה והזיכרון של מלכי רומניה.

חזית הכניסה ארמון פלש, צילום: פרטי

נוסעים במעלה המפלס לכיוון הארמון ישנו חניה מסודרת למבקרים ומשם הולכים ברגל כ 5 דקות . הארמון מרהיב ביופיו וזאת בגלל אדריכלותו הנורמנסית המעוררת והפרטים המוזהבים והמפוארים בפנים הבניין. גילופי עץ מרשימים על התקרות והקירות. חדרי אירוח, חדר המלך, ספריה, חדר מוזיקה עם מיטת אפיריון ונבל. הארמון שוכן בתוך נוף טבעי מרהיב הכולל גיוס, אגמים וגינות מטופחות. תוכל לטייל בשטחי הגן המרווחים וליהנות מנוף ההרים.

צילום: פרטי

מחיר כרטיס: 60 לאו לקומה הקרקע והמידה ואתם רוצים לראות את חדר המלך תשלמו בנוסף 40 לאו.

לאחר ששוטטנו בארמון והרגשנו כאורחי הארמון נעשינו רעבים ומעט עייפים ומשם נסענו לבית הבוטיק של עליזה ומקס שמר בית מלון קטן בוטיקי בשוכן בבראן. המלון מציע שימוש מושלם בעיצוב מודרני ובווילה היסטורית משנות ה-19 ששוכנת במרכז העיירה של בראן ממש מהקתדרלה של דרקולה, ניתן לראותו מהחדרים העליונים של הפנסיון המפנק.

הפנסיון בוטיק ממוקם בסביבה שקטה, Briza De Munte פסטורלית ומקסימה הפנסיון הוקם על גדת נחל טורקו עם נוף יפיפייה ופסטורלי הוא כולל 6 חדרים מעוצבים עם פינת קפה,תה ,עוגיות ווי פיי, והכול בסגנון מסורתי רומני, המשלב שירות אישי לכל אורח באווירה אינטימית רגועה ומפנקת. מקס נולד ברומניה ועבד ברחבי העולם עליזה שהתה עמו במגוון מקומות בעולם ולאחר שמקס הגיע לפנסיה החליטו בני הזוג לעזוב את ישראל ולפתוח פנסיון בוטיק בעיירה בראן עיר התיירות הפופולרית ברומניה.

Briza De Munte  צילום: פרטי

בעלת המקום עליזה שמר מתייחסת לכל אורח כמו לאחד מהמשפחה, תמיד זמינה לעזור בכל דבר .אדיבותה יוצרת תחושת ביתיות. בעלת המקום מציעה ארוחת בוקר טעימה ומגוונת ויש להודיעה לה מראש. האורחים יכולים ליהנות מהטבע ולעשות הליכה ברגל ולהתרגע. טיפ: תתייעצו עם עליזה על מסלולים ומסעדות ההמלצות שלה מושלמות.

חדר אוכל, צילום: פרטי

קסם של מקום!

פרטי התקשרות: עליזה שמר – 0754383873

DJ112H 1a, Sat Predelut, Bran, Romanil

contact@brizademunte.ro

https://www.brizademunte.ro/he/

בערב לפי המלצתה של עליזה הלכנו רגלית למרכז עיירת בראן למסעדה מצוינת מסורתית המגישים מנות מקומיות ובינלאומיות לצד יין אדום מולדובי. פתתנו במנה ראשונה מרק ירקות, מנה שניה פרגית לצד תפוח אדמה. קינוח מאפה תפוחים וקינמון. שירות מעולה מהיר, המנות טעימות לצד אוירה נעימה.

צילום: פרטי

רצוי להזמין מקום המסעדה כל הזמן בתפוסה מלאה פרטים: https://restaurnant-bran-parc.business.site/.

למחרת, התעוררנו לבוקר קריר לבשנו בגדים חמים ויצאנו לשוק התיירותי הפופולרי בעיירת  בבראן בלב.  שימו לב אל תפספסו את המאפית השמרים לכו לפי הריח. המאפיה מציעה מגוון עשיר של מאפים הממוקמת ממש בצד ימין בכניסה לשוק AMA COZONACILOR, שמרים,פרצל, בריושים, קרואסונים ולחמניות, הטעם והמרקם מושלמים. המאפים כתובים גם בעברית.

צילום: פרטי

מצודת בראן המכונה דרקולה (CASTELUL BRAN)      

טירת דרקולה זהו מבצר ענק אשר נבנה במאה ה-14 כטירת המגורים של הקונט דרקולה, או ולד השלישי. ולד השלישי הוא מקור ההשראה לדמותו של דרקולה, העיקרית בסיפורי המפלצת ומקור המיתולוגיה המקושרת אליו.הטירה הוקמה על גבעה בידי רוזנקוו, והיא משקיפה על עמק הפסגה. המקום הזה נבנה בעבר  מכיוון שממנו ניתן לשמור על כל העמק. במהלך המאה ה-15, הקונט דרקולה שלט בטירה והשתמש בה כמדור הגנה מפני התקפי העות'מאנים.

טירת דרקולה, צילום: פרטי

לאחר מותו של ולד השלישי, הטירה עברה לרשות מחוז ברזוב שברומניה. במהלך המאה ה-18, הטירה התמלאה בשלטונות שונים ושימשה ככלא וכמסדר ציוני. בראשית המאה ה-20, הטירה הופכת לפופולארית כמקום תיירותי ומוזיאון מקומי. במהלך השנים, הטירה עברה שדרוגים ושיפוצים רבים, והתפרסמה כאחד מיעדי התיירות המרכזיים והחשובים ברומניה.

צילום: פרטי

בטירה ניתן לראות חדרים רגילים למגורים, חדר מסדר, חדר ישיבות וספרייה. חלק מהחדרים מקושטים בצורה סגנון רנסאנס ומכילים אוסף של אובייקטים המקושטים באמנות מקומית, חדרים לאורחים, חדר ישיבות גדול, חצר עם באר מים, חדר נשק, חדר עינויים בתוספת תשלום.המרפסת שבטירה היא מקום מושלם ליהנות מהנוף ולשקוע באווירה של פסטורליות לצד משב אויר קריר אל מול השטחים הירוקים מסביב לטירה. חוויה בלתי נשכחת.

צילום: פרטי

טירת דרקולה היא כיום אטרקציה תיירותית מפורסמת ולעתים מתקיימים בו אירועים מיוחדים.

מחיר: מפלס ראשון : 100 לאו, מפלס שני בתוספת תשלום.

כתובת האתר: https://bran-castle.com/

 תצפית אמפיטאטרט טראנסילבניה (AMFITEATRUL TRANSILVAHIA)  

אסור לפספס תצפית עוצרת נשימה. חובה לכל מי שמגיע לאזור לעלות לשם מובטח לכם הנאה מושלמת. הנסיעה לתצפית דרך מרשימה בשביל כורכר בתוך היער כ40 דקות נסיעה ברכב. מומלץ להצטייד בבגד חם.

צילום: פרטי

התצפית נמצאת מול רכסי הרים הקרפטים זהו אחד ממקומות הטיול המופלאים ברומניה, הממוקמים בטראנסילבניה. הרי הקרפטים מתפרשים על מרחק של כ-600 קילומטרים מארכו והם מצויים במערב רומניה וגם בחלק ממזרחה של המדינה. הרי הקרפטים הם אחד ממקומות הטבע המדהימים ביותר במזרח אירופה ומוכרים בעיקר בזכות נופיים המרהיבים. העין לא קולטת את היופי, העוצמה והנופים הפנורמיים לצד אויר "צלול כיין".

צילום: פרטי

על ההר תראו עגלת בירות וקפה סלסלות קש גדולות לצילומי סלפי. ישבנו עם בירה מקומית קרה והשקפנו ללא הרף על הנוף שמעולם לא ראיתי כזה על התצפית ממוקמת מסעדה יש להירשם אליה תחילה כי התור ארוך מאוד. הזמנו מרק ירקות רומני מסורתי לצד יין לבן, תוך כדי האכילה, השקפנו על הנוף המרהיב, אלו הם רגעים של פסטורליות עוצמתית.

צילום: פרטי

בראשוב (BRASOV)

בראשוב היא עיר במחוז פרחובה במערב רומניה ציורית. העיר שוכנת בין שתי הרים, הכרפטיה והמסטרול. בראשוב מדורגת כעיר מרכזית במחוז, והיא גם מהוות פרספקטיבה תרבותית ותיירותית חשובה עבור האזור.

צילום: פרטי

העיר מציעה מגוון רחב של אטרקציות ופעילויות למבקרים. המרכז ההיסטורי של בראשוב משמש כמשאב עשיר של מוזיאונים, חנויות, מסעדות פינתיות מיוחדות ורומנטיות ובתי קפה. הכיכר המרכזית של העיר, כיכר פיאצה ספטולוי, היא אחת הכיכרות ההיסטוריות המדוברות ביותר. הכיכר עטופה על ידי מבנים עתיקים מרשימים.

צילום: פרטי

במרכז הכיכר נמצאה פסל האיירון חרזה, אחד מסמליות העיר. הפסל מתייחס לשאיפת העיר להיות חופשית ולהתפתח כמוקד תרבות ועסקים. מומלץ לטייל בכיכר הגדולה ולהנות מהאווירה והאנרגיה של המקום. ברחוב המרכזי מומלץ לאכול קינוח קיורטוש קינוח מסורתי בצורת צינור גלוי המעוטר בפנים ובחוץ בשוקולד נוטלה, סוכר וקינמון.

צילום: פרטי

אטרקציות באזור: קתדרלה הכנסייה השחורה השוכנת מדרום לכיכר. נבנתה במאה ה-14 והיא אחת מהקתדרלות הגותיות הסמליות ברומניה. השם "הכנסיה השחורה" מתייחס לגג המחומר בשחור, הנוצר כתוצאה משריפה שהתרחשה במאה ה-17. בנוסף, רכבל המשקיף על כל העיר.

בסיום המשכנו לעיירה קטנה ופסטורלית בושטני ללון בוילה של יולי מאיר, Casa voyage וילה מקסימה המתאימה במיוחד למשפחות ולמטיילים. הווילה מציעה חווית אירוח ייחודית עם נוף מרהיב ושקט, היא ממוקמת ליד היער. הווילה כוללת 2 קומות,  קומה ראשונה 3 חדרי שינה מרווחים ומוארים המתאימים למשפחות. כל חדר כולל מיטה זוגית נוחה, טלוויזיה, אמבטיה פרטית עם מקלחת וחדר כביסה. למעלה בקומה העליונה מטבח מרכזי גדול המאובזר בכל הציוד, כולל גז קרמי, סלון  הכולל משחקי פעילות משפחתית ו 3 חדרי שינה כאשר לכולם מקלחת פרטית.

צילום: פרטי

לאוהבי הבשר ישנה מפרסת העליונה יש עמדה להכנת "על האש" עם כל האביזרים הנדרשים לצד נוף יפה ואויר צלול. מי שאוהב לשמור על כושר פיזי, קיים בוילה מוצרי ספורט.

צילום: פרטי

ווילה גדולה, נקיה נהנו מאוד להתארח שם. מחוץ לווילה זורם נחל מקסים המוסיף ליופי רגיעה של האורחים. בקיצור, נהנו מאוד מהמקום ומהנוף המרהיב.

מתקיים אירוע יום הספינקס 28.11.2023

פרטי התקשרות: יולי מאיר 972-524715933

כתובת: Horia 8 busteni

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה