עמוד הבית » עצמאות בזוגיות: להיות עם ולהרגיש גם חופשי

עצמאות בזוגיות: להיות עם ולהרגיש גם חופשי

צילום: באדיבות רונית נוביק
עצמאות בזוגיות- עד כמה היא באמת אפשרית? אני לא מתכוונת לזוגיות מאפשרת... אלא להיות בזוגיות אחת ולהרגיש שהיא לא עוצרת אותי מלעשות את מה שאני אוהבת לעשות. היכן האיזון בין הגשמה עצמית לבין- אני מרצה אותה/אותו כי זוגיות היא גם ויתור?

"אני הולך למסיבה" מודיע לי עם חיוך רציני. רוצה להצטרף? לשמחתי ולאושרי למדתי לפני מספר שנים לספור עד עשר בטרם משיבה. לא אחת בעבר הייתי משיבה אש בשנייה הראשונה ואחרי תסכול הדדי הייתי מבינה שבסך הכל הייתה חוסר הבנה בתקשורת… רגע, מהרהרת לעצמי, למה אני בעצם מתעצבנת? הרי הוא מבקש שאצטרף אליו.

נכון, האגו מתערב וקצת פגוע שהוא, בן זוגי מעדיף לרקוד מאשר להיות איתי! באם אשאר בבית כי לא בא לי לפזז לצלילי מוסיקה קופצנית במועדון גדוש אנשים ועשן סיגריות, והוא לא יבוא איתי לחברים שלי לערב שקט אם בא לו לרקוד. פשוט לרקוד. ואני מבינה תוך שיחה עם עצמי, שהאמירה משמעותה- אני רוצה ללכת למסיבה הזו. אשמח אם תצטרפי אלי, אבל אני לא רוצה שתבואי איתי כי את מרגישה חייבת, אלא רק אם בא לך לבוא! וכשההבנה שמגיעה אלי מתוך היכולת שלי להירגע ובאמת להקשיב לו, לבן זוגי שאין רוע בענייו אלא כנות, ההבנה ממוססת את האגו הקופצני בדיוק כמו המוסיקה הרעשנית שקפצה לי לראש.

צילום: באדיבות רונית נוביק

ההבנה שלכל אחד מאתנו יש חיים קודמים ותחביבים שונים שלא אמורים להתבטל כשאנו יחד. שלחתי אותו למסיבה בנשיקה רומנטית… הוא היה מאושר ושלח לי צילומים מהמסיבה. רקד שמונה שעות ברצף, ובזמן הזה ביליתי עם חברותי ערב שקט ונעים. הבסיס לחופש אישי בתוך זוגיות הוא ההבנה- שהוא בוחר להיות במקום אחר לא בגלל שהוא לא רוצה להיות איתי- אלא בגלל שיש לו דברים נוספים שהוא אוהב לעשות. זוגיות היא חלק משמעותי מפאזל חיים. הוא אוהב לעבוד ומקדיש לעבודה שעות, הוא אוהב את ילדיו ומקדיש להם זמן, הוא אוהב את חבריו ויש להם מפגשים קבועים. הוא אוהב אותי ומקדיש לי את כולו כשהוא איתי.

צילום: באדיבות רונית נוביק

וגם אני כזו!!!!  אז מדוע בכל זאת הגוף מתכווץ שאני לא ההעדפה הראשונה שלו?
אני ההעדפה הראשונה שלו כשאני במצוקה וזקוקה לו. אני ההעדפה הראשונה שלו כשאנו מתאמים דייטים יחד. אני ההעדפה הראשונה שלו- כי אני האישה היחידה כעת בחייו. הגוף מתכווץ כי לפעמים מה שמוביל אותנו הוא חרדות נטישה מהעבר ופחדים. וכשאני מבינה את זה- אני מביטה בעיניו הטובות ומשחררת את הפחד לחופשי כמו ציפור. וכשהוא לחש לי באיזה ערב שכל כך ישמח כשאצליח במופע החדש שלי ומאחל לי מלא הופעות, אמרתי לו "אתה יודע שזה יבוא על חשבון הזמן שלנו יחד?". השיב לי שלא אדאג. שזוגיות טובה היא לתת חופש לבן זוג להגשים את עצמו ולהצליח. והוא שם בשבילי! חיבקתי אותו חזק. ואני לומדת שוב ושוב שעצמאות בתוך זוגיות היא מתנה! היא מפרה את הזוגיות בזיקוקים .
יום עצמאות שמח לכולם!

צילום: באדיבות רונית נוביק

רונית נוביק
מנטורית ויוצרת רב תחומית