עמוד הבית » כשצורך וחזון מתממשים במציאות

כשצורך וחזון מתממשים במציאות

צילום: באדיבות איילת שומרוני
בשלב זה או אחר בחייו אדם יפגוש בנקודת קצה שתשנה אותו. נקודת הקצה של איילת שמרוני קרתה כאשר חלתה בסרטן השד בגיל ארבעים וחמש. את ההתמודדות שלה היא מינפה לעסק ייחודי בו היא מעצבת ומייצרת גוזיות לנשים.

איילת בת חמישים וחמש, נולדה בבת ים, גרושה ואם לארבעה ילדים. לאחר 25 שנים בענף התיירות והמלונאות, כמנהלת שווק ומכירות במלונות דן, הילטון, הולידיי אין ופתאל השתנו חייה בבת אחת, בגיל ארבעים וחמש, כאשר ראתה בעצמה גוש קטן בחזה. משם הכל התגלגל במהירות משוגעת: ניתוחים, כימותרפיה, העצב הבלתי ניתן להסבר שבנשירת השיער, המכה הקשה בגילוי שהיא נשאית של גן BRCA, פגיעה אנושה בכל סממני הנשיות ולכך נוספו תוך כדי גם גירושין…

מה החלטת לעשות לגבי הגן BRCA?    

 "ההחלטה על כריתה דו צדדית הייתה מאד לא פשוטה. כנשאית, הסיכון לחזרה של המחלה הוא מאד גבוה. מצד שני, ההשלכות הן מאד כבדות הן פיסית והן נפשית, אך החלטתי שאין אופציה אחרת, אני מנצחת את הסרטן הזה. אני לא אניח לו לחזור ולכן משתמשת בכל מה שהמדע, הרפואה המתקדמת והטכנולוגיה מאפשרים". אך כאן לא תמו התלאות. "לאחר מס' ניתוחים, הכימותרפיה ששטפה את גופי ותהליך הגירושין, הכריע החיבור בין הגוף והנפש ושניהם נחלשו. התפרים לא נסגרו ולגופי חדר חיידק אשר בעקבותיו כבר ידעתי שלתפקיד שלי בעבודה לא אוכל חזור, נאלצתי לשוב אל חדרי הניתוח ולעבור עשרה ניתוחים במשך שלוש שנים"

איך מתמודדים עם כל המערבולות האלו?

"התמסרתי לשיקום הבית ולהקמתו במבנה המשפחתי החדש שלנו. במקביל עברתי תהליך שיקום וקבלה של עצמי ושל גופי. מי אני ומה אני שווה אם אני לא אותה איילת שמרוני שהכרתי תמיד, עם החליפות המחויטות, נעלי העקב והשיער בקארה המתוקתק. במשך ימים ושעות ארוכות בים עם החברה הכי טובה שלי שהיא למזלי גם קואוצ'רית למדתי ולימדתי את עצמי מחדש. בכלל, החברות הקרובות היו המשענת וחלק מאד חשוב בתקופה הקשה הזו ובתקומה שלי. בין ניתוח לניתוח התחלתי לעשות דברים ששימחו אותי, כמו קורס ברמנים, קורס צילום, בישול ואפילו תפירה…מי בכלל העלה על דעתו את המשך הדרך…"

איך הגעת לעיסוק הנוכחי שלך?

"בתום התהליך השיקומי לא יכולתי וגם לא רציתי יותר ללבוש חזיות. הברזלים ומבנה הגזרות הכאיבו והציקו ולכן גוזיות היו הפתרון. חיפשתי וחיפשתי ולא מצאתי את מה שרציתי, העניין היה שרציתי גוזיות יפות, נשיות ואפילו סקסיות. לא נעריות ולא ספורט, גוזיות שיהיו גם נוחות וגם יפות וגם יחמיאו לי כאישה, שיטשטשו את כל מה שהגוף שלי עבר ושישמחו אותי כאשר אני מסתכלת במראה. התסכול היה נוראי, איך ייתכן שאין? יום אחד באחת השיחות במטבח עם אותה חברה טובה, פתאום בהבזק של שנייה אמרתי שבוודאות יש המון נשים כמוני שמחפשות את השילוב של יפה ונשי ונוח, ואם אין כזה, אז הגיע הזמן שיהיה…וזו הייתה ההחלטה על "איולה", שזה גם שם החיבה שלי וגם באופן קוסמי היה נכון ל"היו לה" ציצים.. ההתחלה לא הייתה קלה. שילמתי שכר לימוד גבוה בטעויות שעשיתי החל מבחירת בדים וחומרי גלם ודרך מתפרות ובעלי מקצוע ש"עקצו" אותי שוב ושוב. בדיעבד, כל הטעויות, החוויות מהשטח וההתנסות בפועל, הן הלמידה הטובה והיסודית ביותר. אף אחד לא יכול עליי היום"

מהיכן ההשראה שלך לעיצובים?

ההשראה שלי היא נשים. אנחנו הקשת הנשית המופלאה שמורכבת מכל כך הרבה מרכיבים, ממבני גוף ומבני חזה שונים. הצרכים והרצונות שלנו דומים אך גם מאד שונים. אני חושבת שהעובדה שאני אישה אשר עברה דבר או שניים במלחמה על נשיותה הפיסית והנפשית, העובדה הזו חידדה ודייקה את הפילטרים והחיישנים שלי בהסתכלות על הצרכים הכי אישיים/נשיים שלנו. בנוסף לכך, באופן פרדוקסלי, אני חושבת שדווקא בגלל שאני לא מגיעה מעולם העיצוב החשיבה שלי אינה מקובעת ולכן אני יוצאת מהקופסה ומצליחה לייצר מענה מעולה ומדויק לצרכים האלו. אני עובדת עם תדמיתנית מקצוענית בעלת ניסיון של 40 שנה בייצור בגדי ים. החזון שלי יוצא לפועל לאחר שכל דגם עובר מדידות על נסייניות, תיקונים ושיפורים עד שלב האישור הסופי".

צילום: באדיבות איילת שומרוני

מי קהל היעד שלך?

"בגלל המגוון הגדול של הגזרות והמידותayoola  מתאימה לטווח גילאים עצום מ 18 ועד 60 פלוס. בפועל רוב הלקוחות שלי הן נשים בגילאי 25-55 שמודעות לעצמן ולגופן ולא מוכנות לוותר לא על יופי ונשיות וגם לא על נוחות. בין שלל הדגמים יש כמובן גם דגם אחד מיוחד, "ברכה" שמו (על שם גן BRCA) אשר נועד לנשים אשר עברו כריתת שד.

איך מתבצע בפועל השיווק?

"ayoola נוצרה מראש כבוטיק און ליין. בשום אופן לא ראיתי את עצמי נכנסת להחזקה ותפעול של חנות, מה עוד שהעולם כולו נמצא ומתפתח ברשת. הפרסום והשיווק נעשים במדיות הדיגיטליות פייסבוק, אינסטגרם וגוגל. וגם כמובן, בדרך הבסיסית, האמינה והאישית ביותר שהיא מפה לאוזן. פרט לאתר יש עדיין לא מעט נשים אשר מעדיפות להגיע פיסית, לראות ולמדוד, אני מבינה את הצורך הזה ופוגשת אותן בשמחה בסטודיו שלי ביהוד"

מהי הייחודיות במותג שלך?

"הגזרות שלי מאוד חכמות ומותאמות לגוף האישה. הן לא דומות זו לזו ושונות במבנה ובהיקף החזה. התפירה מוקפדת ואיכותית, ואני כמובן נותנת ייעוץ והתאמה אישית".

איפה העסק בעוד חמש שנים?

"אני רוצה שהמותג אכן יספק את הצרכים לנשים, ושכולן תדענה מה זה "יוליה"".

טיפ לנשים?

"תאמינו בעצמכן. אמונה ואופטימיות הן השילוב המנצח שלי. צדק פואטי או סגירת מעגל? התקומה שלי עם ayoola היא במעוז הנשיות, בדיוק המקום שבו נפגעתי. אנחנו יכולות הרבה יותר ממה שאנו חושבות".

לאתר: https://ayoola.co.il/