עמוד הבית » ראיון עם ג'יין הלוי מורנו – פעילה חברתית בינלאומית

ראיון עם ג'יין הלוי מורנו – פעילה חברתית בינלאומית

צילום: באדיבות ג'יין הלוי מורנו
אקטיביזם הוא שכר הדירה שאני משלם בשביל לחיות על הפלנטה הזו" (אליס ווקר). תארו לעצמכם אם כל התושבים על כדור הארץ היו חושבים כך, באיזה עולם מדהים היינו חיים! אני מצידי חיה לפי הציטוט הזה: אני פעילת זכויות אדם ובעלי חיים".

שמי ג'יין הלוי מורנו, אבל מאז ילדותי הכינוי שלי היה "לה רזיסטנס", תמיד נלחמת נגד אי צדק ואקטיביזם. תשוקת חיי היא שהובילה אותי להקים את הקואליציה הבינלאומית נגד פרוות, ב-2006, שהיא תנועת גג לארגונים רבים ברחבי העולם הנלחמים בתעשיית הפרווה.

מהו בעצם אקטיביזם? "אקטיביזם הוא הפרקטיקה של נקיטת פעולה ישירה להשגת שינוי פוליטי או חברתי".

2021: העולם משתנה בקצב מהיר מאוד ומעולם לא היה זמן טוב יותר להיות אקטיביסט וליצור שינויים חיוביים יותר בחברות שלנו. הזמן הוא באמת עכשיו. לדוגמה: הפעילה הכי מפורסמת היום וגם הצעירה ביותר, היא גרטה פונברג. פעילה סביבתית הידועה כמי שמאתגרת מנהיגים לנקוט בפעולות מיידיות בגלל שינויי אקלים/התחממות כדור הארץ.

פעילים רבים הפכו למנהיגים אגדיים לאורך כל ההיסטוריה, האהוב עלי בכל הזמנים הוא בהחלט מרטין לותר קינג ג'וניור, ואם לבחור אישה- רוזה פארקס.

קיימים סוגים שונים של אקטיביזם:

אקטיביזם פסיבי: כגון לבישת חולצות עם סיסמאות, אביזרים המעבירים מסרים. יכול להיות גם קעקוע שיכול להתחיל עניין, אינטראקציה, להעלות מודעות וגם שאלות.

תרומה למען המטרה, שאתה בחרת. פעמים רבות אנשים, שאינם יכולים לתרום מזמנם, יהיו מוכנים לסייע דרך תרומה כספית למשל.

אקטיביזם אונליין:

1) תרומת כספים למטרה שבחרת.

2) העלאת מודעות על ידי פרסום פוסטים ברשתות חברתיות.

3) יצירה או שיתוף של עצומות, תמונות, צילומים, סרטונים.

4) פתיחה או הצטרפות לקבוצות, דפים, בלוגים ואתרי אינטרנט.

5) יצירת באנרים, עיצובים גרפיים ועוד.

אקטיביזם בשטח:

1) ארגון והשתתפות בהפגנות, השתתפות במיצגים במחאות.

2) פעולות לחשיפת הנושא.

3) הדפסת/ חלוקת פליירים. הקמת שולחנות מידע, סטנדים.

4) ביקור בוועדות בפרלמנט. לובינג עם פוליטיקאים מקומיים מעורבים, שרים רלוונטיים.

5) מפגש עם ראשי ערים, משפיענים, מפורסמים, כתבים, מנהיגי עמותות.

6) סיוע עבור כתבות (מצלמות נסתרות) כדי לחשוף אמת קשה.

7) השתתפות בתוכניות טלוויזיה, ראיונות רדיו וכן הלאה.

8) הרצאות ופאנלים, שבתות תרבות וכד'.

צילום: באדיבות ג'יין הלוי מורנו

ארטיביזם: *כוחה של האמנות לטרנספורמציה חברתית: מילה המשלבת אמנות ואקטיביזם… במקרים רבים, אמנים מנסים לקדם אג'נדות פוליטיות באמצעי אמנות, אך העלאת המודעות החברתית והסביבתית נפוצה גם היא.

*החלק האמנותי יכול להיות שירים, פואמים, מוזיקה, ראפ, כוריאוגרפיה, וידיאו קליפים.

*איפור אפקטים מיוחדים (המומחיות שלי ;))

*קישוט את הרחובות עם גרפיטי ומסרים משמעותיים, ציורים, סלוגנים.

רקע על האקטיבזם שלך

תמיד אהבתי בעלי חיים, אף פעם לא אכלתי אותם! תמיד רציתי להגן עליהם. המסע שלי התחיל ב-2006, לאחר שנחשפתי לסרטון אכזרי, שבעצם שינה את חיי. בעקבותיו, ארגנתי מעל 150 הפגנות בו-זמנית ברחבי העולם, ייסדתי את IAFC. ב-2009 התחברתי לפוליטיקאים בכנסת להגיש הצעת חוק פורצת דרך לאיסור מכירת פרווה בישראל. שעה שלקח 12 שנים אינטנסיביות להעביר את הצעת החוק הזו כאן, אותו חוק עבר ב-30 מקומות ברחבי העולם כולל מדינת קליפורניה.

"הכל בלתי אפשרי עד שזה נעשה" – אחת מקלישאות הציטוט הטובות ביותר אי פעם, היא; "תאמין שאתה יכול או תאמין שאתה לא יכול- אתה צודק!" והמילה "בלתי אפשרי" היא לא עובדה, אלא רק דעתו של האדם שמולך על סמך חוויותיו, הידע, האמונה, האנרגיות שלו ובעיקר המגבלות האישיות שלו.

צילום: באדיבות ג'יין הלוי מורנו

עלינו לשאול את עצמנו 5 שאלות עיקריות:

למה: מה הסיבה שלך, הדחף שלך, המוטיבציה שלך? האם זו האהבה לצדק, לאמת, אהבה וחמלה לילדים, לבעלי חיים? האם זה בשביל להגן על זכות הבכורה הבסיסית שלך לחופש?

איפה: קודם כל איפה שאתה נמצא, כי אותו שינוי שאתה מאחל לו צריך להתחיל איתך, בתור עצמך ובזכות עידן האינטרנט ההשפעה תוכל להיות אין סופות, ובכל מקום בעולם.

מתי: זו התשובה הקלה ביותר; עכשיו – הזמן היחיד שאתה יכול לשלוט בו והזמן הרלוונטי היחיד הוא הזמן הנוכחי. כמו כמעט כל דבר בחיים: הכי קשה זה להתחיל. אז אל תחכו למחר כדי להיות אבירי אור, lightworker, לוחם חופש, התחילו היום. תעמוד בכוחך. אתה יוצר שותף, עם אלוהים/ היקום/ האינטליגנציה הקולקטיבית.

מה: מה המשימה שלך, מה המטרה שלך? דרך קלה ויעילה לדעת את מטרת חייך היא לדמיין שרגע לפני המוות ניתנת לך ההזדמנות הייחודית למשוך את תשומת הלב של כל אוכלוסיית העולם רק למשך 5 דקות: איזה מסר היית שולח לכל אותם אנשים. תחשוב על זה. מה זה יהיה? מה תרצה להעביר אלא לעולם? מה החותם שתרצה להשאיר?

לסיכום – מה שלא תעשו, הבטיחו לי לזכור את זה: אתה לא טיפה בים. אתה כל האוקיינוס ​​בטיפה." (רומי)

ג'יין הלוי מורנו מיוצגת כמרצה בסוכנות 'נשים מרצות אונליין':www.womenspeakers.online

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה