עמוד הבית » להקת המחול אקראם חאן "לרמות את השטן"

להקת המחול אקראם חאן "לרמות את השטן"

צילום: יחצ
אגדה עתיקה לזמנים מודרניים, יצירתו של מספר הסיפורים הגדול ביותר בעולם המחול העכשווי

האופרה הישראלית, בימות גלובל בשיתוף אורי עופר נרגשים להודיע על סדרת המופעים של להקתו של היוצר הבריטי החשוב, אקראם קאן, שיגיע עם להקת המחול שלו המופע "לרמות את השטן". הופעת הבכורה של היצירה התקיימה בגרמניה בשנת 2019 ובשנה שעברה היא הייתה אמורה לעלות בתל אביב. והנה לאחר עיכוב ארוך, המופע יעלה בחודש דצמבר בבית האופרה. המפגש המסעיר האחרון של הקהל בישראל עם יצירתו של אקראם חאן, התרחש לפני שש שנים כשלהקה העלתה בארץ את יצירתו עוצרת הנשימה ITMOI.

על היצירה "לרמות את השטן" 

חאן מעלה ביצירתו זו סיפור הלקוח מאחת מיצירות הספרות הנשגבות בעולם "עלילות גילגמש", האפוס השומרי העתיק.

הפרק מתוך עלילות גילגמש אותו בחר חאן להעלות לבמה, מספר סיפור עוצמתי. האלים מענישים את המלך גילגמש על שהרס את יער הארזים האגדי ועל הריגתו של שומר העיר הומבבה. האלים נוטלים את חייו של חברו הטוב והאהוב אנקידו, אדם פראי שגילגמש הצליח לרסן. כשהוא מתעמת עם הצער והאמת של המוסר עובר גילגמש אל דפי ההיסטוריה.  הוא הופך לשבריר בין השרידים השבורים של התרבות האנושית והזיכרון.

צילום: יחצ

אקראם חאן על יצירתו

" לרמות את השטן" הוא גם זיכרון, פאזל שהורכב באפילה ומציג את הסיפור של מי שהיינו פעם ואולי עוד נשוב להיות.זהו מיתוס של כל הזמנים המיועד לזמננו אנו.

כשהקריירה שלי כרקדן הגיעה לקיצה, התעוררתי לדרך מחול חדשה, לרקוד את הרעיונות שלי דרך גופים אחרים, כולל רקדנים מבוגרים. הנושאים בתוכם את ההיסטוריה שלהם ואת חוויותיהם הרגשיות המורכבות. אך מה שנותר עקבי וללא שינוי הוא תשוקתי לחקור מיתוסים – ישנים וחדשים – בהקשר של זממנו אנו.

צילום: יחצ

ביקורת על המופע: "הרקדנים בגילאי 25-65 כולם מדהימים. מתרבויות שונות וטכניקות מחול שונות. מבצעים מחול רב חן ומדויק של כוריאוגרפיה מתוחכמת ". le Monde. "יצירה פלאית … כוריאוגרפיה יפהפייה, הסוחפת את הקהל למסע עתיק מן הזמן עצמו".

France info  "יצירת מופת בהשראת אגדת גילגמש, מופע עמוק ועוצמתי" Le Croix.

בית האופרה ע"ש שלמה להט (צ'יץ')

יום שישי 10/12 בשעה 13:00

יום שבת 11/12 בשעה 20:00

ביום ראשון 12/12 בשעה 20:00

מחירי כרטיסים 150- 350ש"ח

לכרטיסים: https://tickets.israel-opera.co.il