עמוד הבית » להתכרבל עם ספר

להתכרבל עם ספר

צילום: כריכה

אוריה / אבנר עובד

במעגלי החיים הצפופים שבעיר הגדולה, בתוך שגרה ים-תיכונית מיוזעת, נרקמים קשרים אקראיים, המובילים לדרמות רוויות יצרים, מהן שמתרחשות בחדרי ישיבות אשר במגדלי הזכוכית, ומהן סביב שולחן השבת המשפחתי בתוך המסגרת השבטית.בערב הדלקת נר שמיני של חנוכה נקבצו ובאו בני משפחתם המורחבת של תמר ואוריה, לאירוע החגיגי בביתם. אור הנרות חדר והאיר דרך סדק צר נגיעות שהובילו להפרת האיזון, שאפיין את חייהם, ובהמשך הניעו להתנגשות אדירה ובלתי נמנעת, שהוליכה לדרמה מסעירה.זו צפנה בחובה שרשרת אירועים, שאיש מהדמויות המורכבות שבסיפור לא העלה על דעתו.

צמרת הוצאה לאור, כריכה רכה, 286 עמ', אוגוסט 2021

מיינדפולנס מעבר למודעות הקשובה/ סטפן בודיאן 

המודעות הקשובה חלחלה לחיים המודרניים, היא משפרת את מצב הרוח, מפחיתה מתחים, מחזקת בריאות ומעצימה. תרגול מיינדפולנס יכול להתפס כעוד משימה למטלות שיש לנו, אבל במידה ואנו יוכולים לשחרר את הניסיון "להיות קשובים" ותחת זה להרגע ולתת לאושר והנינוחות להיות במודע. הספר פורץ דרך שנכתב ע"י מומחה למדיטציה, הפסיכותרפיסט והמורה הרוחני סטפן בודיאן המתמחה במסורת של חוכמת הזן הלא – דואלית וחלוץ אסכולת האדוויטה בשילוב חוכמת המזרח והפסיכולוגיה המערבית. ספר לוקח את הקוראים למודעות ולהתעוררות רוחנית שגורמת להכיר במצב הטבעי בזמן שלווה ערות אינהרנטיות.

צילום: עטיפה קדמית

הוצאת אור – כריכה רכה, עמ' 118, 2021

להשיג ברשתות הספרים: www.bookme.co.il

שלם כמו שאני / יאיר שלוים

מה פעמים בחיינו הרגשנו שאנחנו לא טובים מספיק? שאיבדנו את הניצוץ שלנו? כמה פעמים חשבנו שעדיף שכל הסבל כבר ייגמר?יאיר שלוים מתאר, דרך חוויותיו האישיות, ובהן התקפי חרדה, סחרור, פחד, מחשבות אובדניות, חוסר שינה, ירידה במשקל ודיכאון – כיצד אפשר בכל זאת לצאת מהאפלה שבחיינו אל האור, גם כשנדמה שהכול אבוד.יאיר יוצא למסע מפרך שדורש תעצומות נפש וכוחות רבים, ומשתף טיפים, תרגולים, רשימות, משפטים – פעולות קטנות אך משמעותיות שמעידות על נכונות ועל התמדה – שבאמצעותם אפשר לשנות את החיים מקצה לקצה.בכתיבה רהוטה, סוחפת ורגישה, מדם ליבו של המחבר, הוא מסייע לכל המעוניין למצוא את הניצוץ הפנימי שחבוי בו.

צילום: כריכה קדמית

צמרת הוצאה לאור, כריכה רכה, 152 עמ', ספטמבר 2021

המדריך לאנשים רגישים מאוד / מל קולינס 

האם אמרו לכם פעמים רבות שאתם רגישים מדי, שעליכם להפסיק לקחת דברים ללב ולהתחשל? האם יש לכם רמות הזדהות גבוהות מאוד עם אנשים אחרים? אם אתם נוטים לחשוב לעומק ולעבד רגשות לאורך זמן רב יותר מאשר נראה שעושים אחרים? האם אתם מרגישים שונים מאנשים אחרים או מרגישים לא שייכים, בעיקר במשפחתכם הביולוגית? האם אתם נוטים להרגיש מוצפים בקלות מהסביבה ומהגירויים החושיים וזקוקים לריחוק באופן קבוע?

אם התשובה לשאלות אלה היא "חד משמעית כן"  אז סביר להניח שאתם אנשים רגישים מאוד והספר החדש "המדריך לאנשים רגישים מאוד" מתאים בדיוק לכם. הספר ידריך אתכם כיצד לקבל באהבה את הרגישות המובנית בכם, להכיר בעצמי האותנטי ביותר שלכם ולשגשג בחייכם.

הספר יעצים אתכם ויסייע לכם להכיר בתכונות העיקריות והאתגרים של אנשים רגישים מאוד, לרכוש טווח רחב של אסטרטגיות פרקטיות לניווט ולתיעול של הרגישות שלכם באופן יעיל יותר, למצוא חיבור עם הצד הרוחני שבכם ולמצוא דרך כיצד לחלוק באופן בטוח את התכונות המדהימות שבכם כדי שחייכם יהיו מלאי אושר והגשמה, כפי שמגיע לכם.

צילום: עטיפה קדמית

הוצאת אור-עם, כריכה רכה, עמ' 178, 2021

להשיג ברשתות הספרים: www.bookme.co.il

לקום לעולם טוב יותר / רעות מסיכה

על גופנו יש צלקות, על בשרנו יש שריטות.הדביקו עלינו תוויות וגרמו לפגיעה בנו,אותה תווית הפכה למציאות שלנו,אותה צלקת הגדירה אותנו.ניפצנו מראות כשהבטנו בהן כי שנאנו את מה שהשתקף,סירבנו לקבל מישהו שאוהב.לא האמנו לאותו אדם שהעז להתקרב,לא הסכמנו לראות את האמת.זייפנו חזות מושלמת ועטינו מסכות,טיפחנו תקוות שווא מסיפורי אגדות.אבל בכל זאת שכחנו את עצמנו,שכחנו שכולם שרוטים מהחיים ושהאחר הוא אני.שכחנו לקבל את עצמנו ולזכור שלהיות שונה זה לא בהכרח משהו רע. בתוך המערבולת נלחמנו על לא ליפול, נלחמנו לשרוד את הלהבות ולהגיע אל חוף מבטחים.ומי יודע, אולי באמת נקום לעולם טוב יותר?

צילום: כריכה קדמית

צמרת הוצאה לאור, כריכה רכה, 88 עמ', יולי 2021

האםאני בסדר? / קטי מורטון

מהם הדגלים האדומים של בעיה נפשית? אך פונים לטיפול ופגישה טיפולית ראשונה ? כיצד אתה יודע שהמטפל מתאים עבורך? ומהן הדרכים הטובות לדבר על בריאות נפשית מול המשפחה, חברים ועמיתים לעבודה? כל אדם נאבק לעיתים עם בעיות נפשיות, וההבדל בין בריאות נפשית להפרעה נפשית יש למצוא אותה ולברר איזה עזרה מקצועית אתה צריך.

צילום: עטיפה קדמית

הספר נכתב בסגנון ענייני וידידותי וישנה אפשרות לעבור את הדרך גם שהיא קשה ואנחנו לא לבד.

הוצאה אור – עם, כריכה רכה, עמ' 208, 2021

להשיג ברשתות הספרים: www.bookme.co.il

מעגלי ההליכה האיכותית / עדנה בוקשטיין ורותי דקל 

הספר "מעגלי ההליכה האיכותית" מציג את היבטיה השונים של ההליכה בראייה הוליסטית, הנוגעת בעולמות תוכן רבים. הספר מציג את יתרונותיה הרבים של ההליכה ומציע כלים והתנסויות בפעילות חשובה זו. השימוש המושכל במודל "מעגלי ההליכה" שפיתחו המחברות מעצים את החוויה האיכותית שבהליכה ובתועלת הגופנית והנפשית שניתן להפיק ממנה.במבט חדשני ורלוונטי לתקופתנו אפשר לשאול מה פתאום להגדיר הליכה כ"תו תקן" של איכות. ואכן, לכאורה, העיקר לקום וללכת. אבל אם כבר יוצאים להליכה רצוי לשפר ולשדרג אותה.הליכה איכותית פירושה הפעלת הגוף בתנועה מודעת, מאוזנת, הרמונית ובעצימות מתגברת, תוך שימוש בסגנון ובטכניקה המתאימים למטרת ההליכה.הספר, המשמש כ"ויקיפדיה מהלכת" לכל מי שנושא ההליכה קרוב ללבו, נכתב מתוך ניסיון עשיר של המחברות, המבקשות לשתף את הקוראים בהנאתן מחוויות ההליכה שלהן – יחד ולחוד.

צילום: כריכה קדמית

צמרת הוצאה לאור , 312 עמ', כריכה קשה, אוגוסט 2021

נתיבי חיים / חיים קוזוכוביץ

חיים קוזוכוביץ, עובד סוציאלי, נכה בכיסא גלגלים, חושף בפני הקורא את סיפור שבעים שנות חייו.הספר מכיל מאתיים ושלושים תמונות ומסמכים ומגולל בכנות ובגילוי לב יוצאי דופן רגעים קשים ומאתגרים, כמו גם חוויות מסעירות ומפתיעות בישראל ומחוצה לה, המותירות את הקורא פעור פה.הספר נע בין האישי לאוניברסלי, וכל אדם — גם אם איננו נכה — יוכל למצוא בו את עצמו.

הכותב חולק מניסיונו המקצועי העשיר ומנקודת מבטו הייחודית ומציג לקורא תובנות משמעותיות שאליהן הגיע בכל הקשור להסתכלות על החיים ולבחירות שאדם יכול לעשות כדי לשפר את איכות חייו ואת חיי זולתו.הספר שופך אור על צדדים פחות מוכרים של חיים עם נכות ויכול לסייע לנכים ולמשפחותיהם ברמה הרגשית והמעשית.מעל לכול ימצא הקורא בספר זה מסר מעצים ומחזק לאנשים הרבים החווים קשיים בחייהם.

צילום: כריכה קדמית

צמרת הוצאה לאור, כריכה רכה, 288 עמ', ספטמבר 2021

מעבר חיי / הלל שטרית

"הרגשתי שזהו מעבר חיי.שעשיתי דרך ארוכה עד שהגעתי לתחושה הזאת, שטוב לי,שאני אוהב את מי שאני רואה במראה ואת חיי". הספר על דוד, נער מתבגר, שבשל עבודת אביו נאלץ לעבור לעיר אחרת. הספר מתאר את האירועים אשר פוקדים אותו בדרך; התמודדויות משפחתיות, שינויים במערכת היחסים עם תחלופת החברים, הדרכתו ב"בני עקיבא", התמודדות עם טראומה, כל זאת ועוד, בספר אופטימי, מלא תקווה אשר מעניק לקוראים כוחות ותובנות.זהו רומן ביכורים מעצים, מעשיר ומרגש. בספר משתקפים הערכים שעליהם התחנך דוד, והם אלו שמהווים בסיס לאופטימיות שלו.תחום הכתיבה מאז ומתמיד ליווה את הלל שטרית, עוד בהיותה כתבת צעירה בעיתון "אותיות" בכיתה ו', ועד להפיכתה לכתבת של האולפנה בה גדלה. בין לבין תפקדה ככתבת שטח ב"מעלה נוער", ובבגרותה, ליוותה אותה כתיבתה גם בקומונה שלה במשך שנתיים באחד מסניפי "בני עקיבא" הגדולים בארץ. הספר, פרי דמיונה, נכתב על ידה בשנים 2013-2011, שבהן הקדישה את רגעיה הפנויים לכתיבתו.

צילום: כריכה קדמית

צמרת הוצאה לאור, כריכה רכה, 62 עמ', ספטמבר 2021