עמוד הבית » למי קראת זקן?

למי קראת זקן?

בעלי יקב נטוף צילום עמוס סרי
חיפשתי מקום לבלות באזור המרכז וכך מצאתי את עצמי ביקב נטוף הממוקם במושב כפר טרומן הסמוך לנתב"ג.

כבר מאזור החניה הרחתי את ניחוח היין התוסס והרשיתי לאף להוליך אותי ישירות למבנה יקב נטוף. בפתח הקביל את פניי בחיוך רחב רונן עקל בנו של מאיר מייסד היקב. לפני שהספקתי להציג את עצמי וללא שום גינונים, היטה לעברי רונן מיכל נירוסטה ריק ענק ומבהיק בנפח של כ 600 ליטר – "תפוס מהברז הנחה אותי ותזיז יחד את איתי את המיכל לרחבת השטיפה בחוץ".

היקב היה הומה פעילות כשישה עובדים שנראו עסוקים כולם הסתובבו  במרץ בחלל היקב המשמש גם כמקום אלגנטי לאירועי טעימת יין וכמקום בילוי בעיקר בסופי שבוע.

תוך כדי שטיפת מיכל הנירוסטה, הסביר לי רונן שהם זה עתה סיימו את תהליך השפייה של אחת החביות ביקב. מכיוון שיינות בוטיק לרוב אינם עוברים תהליך סינון ההפרדה שבין החרצנים והקליפות לתירוש עצמו נעשית על ידי תהליך שיקוע איטי תהליך שבו שוקעים משקעי היין אט אט לתחתית החבית.

צילום עמוס סרי

ברגע המתאים שופים את היין, זאת אומרת שואבים את חלקה העליון הצלול של החבית לחבית אחרת בתחתית נותרת הבוצה המוסרת מהתהליך. התהליך הזה הוא רק אחד מהתהליכים של ייצור היין ביקב נטוף.

רונן הציג לי את הנוכחים שנראו כולם נמרצים וחייכנים וביניהם את מאיר עקל אביו, המייסד של המשק ושל היקב.

יאללה זמן להפסקה הכריז רונן לשמחתי על אף שהגעתי ממש לא מזמן, הייתי כבר זקוק למנוחה, שמחתי לנצל את ההזדמנות לשבת עם צוות היקב ולשמוע את סיפורו של המקום הכל כך סימפטי הזה.

אחרי שהוגשה לשולחן תבנית פלאנצ'ה מבעבעת של פלחי תפוחי אדמה  שנאפו עם קבבים ונתחי בשר ולידם פרוסות לחם כפרי, קערת שמן זית תוצרת בית, טחינה וסלט ירקות חתוך עבה עבה, ניתן האות לפתוח שני בקבוקי יין תוצרת הבית כמובן. היין הראשון הוא יין נטוף, בלנד מענבי קברנה פרנק עם ענבי ברברה.

צילום באדיבות עמוס סרי

תטעם מצווה רונן, זה בלנד מאוד לא שגרתי המשלב יין קברנה פרנק שידוע כיין  בורדולזי (מחבל בורדו בצרפת) עוצמתי  טאניני ושתלטן ויחסית עם יין הברברה שמקורו מחבל פיאמונטה באיטליה בעל חמיצות פירותית וגוף קל. לכאורה שילוב בין הפכים וכפי שכבר ניחשתם הפכים מושכים ומשלימים זה את זה.

יחד אתו הוגש גם יין הנטופים, בלנד אלגנטי ועדין יותר המיוצר בעיקר מענבי קברנה סובניניון על ענבי סירה ופטיט ורדו.עכשיו אחרי כמה לגימות יין וטעימה מהבשר ושאר המטעמים שעל השולחן הגענו לאווירה האולטימטיבית לשיחה.

צילום באדיבות עמוס סרי

תקשיבו פתחתי כשאני כבר מעט מסוחרר מהיין העוצמתי והמיוחד, בלי לפגוע באף אחד אתם נראים לי מאוד נמרצים אבל גם לא ממש צעירים.

כל היושבים מסביב לשולחן התגלגלו מצחוק, מתברר שללא ידיעתי ישבתי לארוחת צהרים עם שניים מכוכבי סידרת  הדוקו ריאליטי החדשה המשודרת בערוץ 13 – למי קראת זקן.

מאיר וזאב צינמון  2 מכוכבי הסדרה גרים שניהם באיזור חבל מודיעין ונפגשו במקהלה האזורית לפני שנים רבות. המקהלה שהוזמנה להופעות רבות ברחבי אירופה אפשרה לשני החברים להרחיב את העיסוק שלהם בתחביב משותף – שתיית יין.

לפני כל הופעה היינו מקפידים להסתובב בעיירה בה נערכה ההופעה ולאתר יקבים או ברי יין מקומיים, ואז עלה הרעיון, מאיר חקלאי  פעיל כבר מ 1975 הציע, בוא נתחיל לייצר יין בעצמנו.

המיקום היה ברור, המשק המשפחתי היפהפה של משפחת עקל במושב כפר טרומן נראה כאילו נבנה כתפאורה רומנטית ליקב וכך הוקם בחצר המשק מבנה היקב המרשים.

אז מה הסוד למרץ והשמחה ששורה ביקב הזה? מאוד פשוט אומר לי השכן מהבית ליד שהצטרף גם הוא לשולחן, אתה יושב פה עם אנשים שעובדים אמנם קשה אבל עובדים במה שהם אוהבים הם חקלאים שמחים וגאים שמקיימים בגופם את המאמר איש תחת גפנו ותחת תאנתו והיופי הוא שהאהבה והשמחה חלחלה גם לדורות הבאים כרגע ביקב עובדים 3 דורות של בני המשפחה.

מידי סוף שבוע היקב פתוח לאירועי טעימות יין וגבינות או בגן היקב ואם מזג האוויר מחייב גם במבנה היקב עצמו העלות 80 ₪ לאדם.

התענוג הכי גדול שאחרי הטעימות רוב האנשים גם רוכשים בקבוק או שניים הביתה.

בקיצור סופ"ש הבא בשישי או שבת שימו בוויז יקב נטוף כפר טרומן  ותגיעו לחווית יין יחודית רק כ 15 דק מתל אביב. כיף של מקום.

כתב : עמוס סרי בעלים אתר וונלי

הוספת תגובה

הוספת תגובה