עמוד הבית » למתמודדי הפסוריאזיס, הכתבה עבורכם

למתמודדי הפסוריאזיס, הכתבה עבורכם

דר סיון מרסר מומחית לרפואת עור, אסתטיקה ולייזר צילום סטודיו 3 Bare
ההנחה הרווחת היא שאי אפשר לטפל בפסוריאזיס עד להעלמתה, אך העובדה היא שאפשר להקל על תחושת אי הנוחות לה היא גורמת. ד"ר סיון מרסר, מומחית לרפואת עור מסבירה איך לסגל שגרת יום יום לצד הפסוריאזיס.

הקפידו על הזנת העור בלחות

אחד הדברים היעילים ועם זאת הקלים ביותר שאפשר לעשות לעור מגורה. הזנת העור בלחות בשגרה, תסייע להפחית יובש, גירוד, אדמומיות, כאבים וקילופים. יש לא מעט דרכים להזין את העור בלחות:

  • בחרו את את קרם הלחות על בסיס סוג העור. משחות הן עבות, כבדות וטובות לנעילת לחות על העור. קרמים הם בעלי שכבה דקה יותר ונספגים ביתר קלות.  מומלץ להגביר את התכיפות בימים קרים יותר או יבשים.
  • דרך נוספת לשמור על לחות העור היא להשתמש במכשיר אדים בבית.
  • שתיית מים – היא הדרך הטובה ביותר לתת לעור את הלחות ולקבל עור זוהר באופן טבעי. "שתו לפחות שמונה כוסות מים בכל יום, במרווחים שווים לאורך היום". מסבירה ד"ר סיון מרסר.

נצלו ימים אחרונים של שמש

האור האולטרה סגול (UV) באור השמש יכול להאט את הצמיחה של תאי העור, ולכן גיחות קצרות לשמש יכולות להיות דרך טובה להרגיע, לשפר ואף לרפא הנגעים. נסו לצרוך שמש פעמיים-שלוש בשבוע, והשתמשו בקרם הגנה לכ 15 עד 30 דקות. יותר מדי שמש (או כוויות שמש) מעלה את הסיכון לסרטן העור ועלול להחמיר את ההתפרצויות המחלה.

"הישארו רגועים"

מחקרים מראים כי לחץ יכול להחמיר את המצב ותחושת הגירוי. יש אנשים שאף מתארים את מקרה הפסוריאזיס הראשון שלהם כטראומתי במיוחד. אל תתנו למחלה הזו להשפיע כל כך על מצבכם הנפשי, והשתדלו להעסיק את עצמכם בדברים שיעשו לכם טוב. ישנן דרכים רבות להפחתת לחץ והחרדה. בנו מערכת תמיכה של בני משפחה וחברים. חשבו מה הכי חשוב לכם וקחו לזה זמן: יוגה, מדיטציה ועזרה בנשימה עמוקה. אפילו טיול ארוך בשכונה עשוי להרגיע, תזונה נכונה, שתיית מים מרובה, התעמלות קבועה ושינה טובה. אם תהיו רגועים, אולי תצליחו למנוע את ההתקף הבא.

הימנעו מגירודים ושריטות

אין ספק שכשמגרד – רוצים לגרד. אולם, גירוד עלול לפתוח את העור ולפנות מקום לחיידקים הגורמים לזיהום. זה עלול לגרום אפילו להתפשטות למקומות שטרם הופיעו בהם הסימנים,  שמרו על ציפורניים קצרות.

צילום goffkein

אל תעשנו והגבילו את  צריכת האלכוהול

עישון עלול לעורר גירויים. עבור חלק, מדבקות ניקוטין מחמירות את המצב. צריכת אלכוהול עלולה גם לעורר תסמינים. לאלה שנוטלים תרופות  זה יכול להיות אפילו מסוכן. אם אתם שותים, שמרו על מיתון – זה עד משקה אחד או שניים ביום.