עמוד הבית » מאמנת לחיים – סמדר פלד

מאמנת לחיים – סמדר פלד

סמדר פלד צילום טל שחר
סמדר היא אשת תקשורת, יוצרת סרטים דוקומנטריים ומשפחתיים, מוסמכת מכון אדלר באימון - מאמנת נשים ליצירת זוגיות ושינוי מקצועי ומאמנת זוגות. מרצה ועורכת סדנאות על צמיחה והתפתחות מתוך משברים אישיים, על בניית זוגיות בריאה ויציבה ועל האופן שבו נספר סיפור בטלוויזיה ובחיים – כדי להביא לשינוי.

ספרי לי איך הכל התחיל ?

"האימון היה שם תמיד כנראה, גם כאשר לא ידעתי לקרוא לו בשם. מישהי שראיינתי כשהייתי כתבת מתחילה לכתבה בחדשות 2, אמרה לי אתמול שכבר אז, לפני יותר מעשרים שנה, ראיינתי אותה כעיתונאית אבל גם כמאמנת. עברו שנים עד שהחלטתי בגיל חמישים לשלב אימון אדלריאני בחיי המקצועיים, ללמוד אימון, לאמן כתבים מתחילים ובהמשך לפתוח קליניקה לאימון נשים" .

מה בילדותך הוביל לתנופה ולבנייה של אישיות יזמית ?

"כנראה שזה בא מהבית. אבא שלי שמחה פלד ז"ל שעשה לעתים את הבלתי אפשרי ולעתים אפילו הקדים את זמנו בתחום העסקי הוא מודל. עשייה יוצרת מציאות".

מה משך אותך למקצוע?

"היכולת להוביל נשים לשינוי. ליוויתי עשרות שנים ככתבת ובמאית מגזין מסעות רגשיים ותהליכי שינוי אצל אנשים אבל עכשיו בקליניקה היכולת הזו הפכה אקטיבית יותר: ללוות אישה באמצע חייה לתפקיד שחלמה עליו, להוביל אישה אחרת לשיפור מערכות יחסים עם עובדיה, לקדם אישה שחוותה כישלונות זוגיים אל עבר זוגיות חדשה".

סמדר פלד, צילום טל שחר

אך את יוצרת רלוונטיות ויצירתיות ?

"אני לא מפסיקה ללמוד כדי להעשיר את אימון הנשים: אימון מנהלים, אימון לזוגיות, חקר פרופיל אימוני ובאוקטובר אני מתחילה תואר שני בביבליותרפיה – טיפול באמצעות טקסטים. גם היום אני נעזרת בקליניקה בכלים מוכרים ואהובים כמו  צילום וכתיבה, למילה יש יכולת נפלאה להשפיע".

נקודת המפנה שלך ?

"ההחלטה לשנות חיים לאחר גילוי סרטן השד לפני שנה וחצי זו נקודת המפנה המשמעותית בחיי. למדתי -ומאז מממשת יום יום בחיי –  שאני רוצה לחיות אחרת. לנשום, לעשות דברים בקצב שלי. לנהל את חיי כעצמאית ובעיקר להיות קרובה לחלומות שלי".

מהיכן התעוזה והאומץ ?

"אני חושבת שמאז ומתמיד עשיתי דברים בדרכי שלי. מתוך הבנה שאתמודד. עזבתי מקום עבודה נוח ואהוב כמו "אולפן שישי "כדי לנסות מקומות חדשים, בחרתי מקצוע חדש, נוסף על הקיים מאז שגילית בעצמי את הסרטן והתמודדתי אתו עד החלמה, הבנתי שאין שום סיבה לחיים שהם "בסדר", אני רוצה חיים נהדרים ושמחים, מלאי משמעות ומדויקים גם אם יש בדרך אתגרים. זה מה שלמדתי וזה מה שאני עושה עם המתאמנות שלי".

הפחדים שבדרך ?

"יש, תמיד, בלעדיהם אין שינוי של ממש. הפחדים הם לא סיבה לעצור, להיפך. הם רק מסמנים עם מה כדאי להתמודד".

כיצד את משלבת קריירה ומשפחה ?

"גידלתי ילד שידע מה הם צילום כתבה ודסק חדשות לפני שלמד לדבר. אני חושבת שזה הפך את איתי (היום  בן 22, קצין בדובר צה"ל ) לאדם עצמאי, מתעניין, סקרן. הוא עצמו עוסק היום בתחומים משיקים ומצליח … וצנוע".

מה העצה הכי טובה שקיבלת?

"כשהתלבטתי אחרי השחרור מה ללמוד באוניברסיטה – משפטים או ספרות,  אמרה לי אמי ללכת עם התשוקה. והתשוקה הייתה בספרות. מילים  שמשפיעות זה עולמי שלי ואני מודה לה".

מה הדבר הגורם לך הנאה במקצוע?

"הודעה ממתאמנת שהפנימה את מה שעשינו במפגש האחרון ויצאה לדייט חדש, מתאמנת שמספרת שהעזה אחרי סימולציה שעשינו, לפתוח את דלת חדרו של המנכ"ל ולדרוש את השכר המגיע לה.אוהבת מאד את ההקשבה. לשאול את השאלות הנכונות שמצליחות להניע את המתאמנת לפעולה. אני אוהבת את התהליך האימוני שבו אדם שלם שהגיע אלי רוצה לשדרג את חייו. כיף לצעוד אתו".

מה השיא שלך בקריירה מבחינתך?

"בטלוויזיה היו שיאי עבודה ויצירה.. סרט על האחריות ניצולות השואה שרה וחנה טסלר שחוזרות לביקור אחרון לביתן 27 בבירקנאו אושוויץ, סדרת כתבות על אולה, ילדה שאביה נתן לה לשתות חומצה ולא יכולה הייתה לדבר ולאכול.  עשינו סדרות שהניעו לפעולה ועסקו בנושאים מטרידים כמו אסונות בידי אדם, כל כך רלוונטי היום, הקושי להתפרנס בגיל מבוגר, התמכרות לעבודה, אפליית שמנים. זכינו בפרס "פרימור" החברתי על סדרת תחקירים שעסקה בילדים נכים כיום השיאים הם תהליכים שעוברות מתאמנות אצלי בקליניקה. ממצבים של ייאוש אחרי כישלונות בזוגיות ובמקום העבודה אל עבר ההצלחה. זה נהדר ומספק".

מה מרגש אותך?

"מרגשות אותי מתאמנות שלי שמצליחות להתקדם לעבר כל מה שחלמו עליו".

מה הערך שאת מביאה לשוק ?

"אני מביאה את יכולות ההקשבה שלי ושאילת השאלות – שלושים שנה הקשבתי ושאלתי. מביאה את הניסיון שלי כמלווה ומצלמת מסעות רגשיים בתחומים החברתיים ,את ההתמחויות שלי כמאמנת לזוגיות ולקריירה. מביאה את הניסיון בקליניקה ואת המסע האישי שאני עשיתי בשנה האחרונה – מחלת הסרטן שממנה החלמתי והבחירה לא ליפול עם פיטוריי אחרי 27 שנה ככתבת אלא להמשיך הלאה, ליצור ולהתמקד באימון נשים".

סמדר פלד צילום טל שחר

מה סוד ההצלחה שלך ?

"מתאמנות אומרות לי שנוצר ביני לבין כל אחת מהן עולם ייחודי , עם שפה משלו וזה מה שגורם להן לבוא ולהמליץ לאחרות. הן אומרות ש"אין בינינו שולחן"  אלא שיח הדוק".

טיפ למתחילים ?

"להקשיב. הקשבה טהורה משדרגת את האימון ואת התוצאות".

מה לא תסכים/מי לעשות במסגרת העבודה ? .

"לא אעבוד עם מי שאינה באה להצליח. קשיים ואתגרים יש בדרך, כל שינוי מביא אתו פחדים וקשיים אבל הנחישות לעשות שינוי, להיחלץ מן המוכר ולנסות דרך חדשה -זה  בסיס האימון".

עד כמה העבודה משפיעה על חיי החברה?

"ככתבת חדשות קבעתי ולרוב לא הגעתי לרוב הקביעות החברתיות שלי כי טסתי לפיגוע, תאונה או אירוע אחר. היום אני מנהלת את חיי כך שיש לי זמן גם להיות עם משפחתי, לפגוש חברים, לשחות, לקרוא המון. ניהול החיים קשור מאד לפרק ב' של חיי".

מה החזון שלך לעשור הקרוב?

" להקים ביה"ס ללימודי אימון. אני גם חולמת לחבר בין היכולת הדוקומנטרית לאימון".

מה היית רוצה שאנשים אחרים ידעו עליך?

"שאני אלופה בלצחוק על עצמי. וחוץ מזה שאני עושה את הרוסטביף הכי טעים בעולם, וגם העוגיות שלי אומרים סביב שהן שוות, שאני מעצבת את הבית שלי עם בן זוגי היקר בדיוק כמו שאני מעצבת את חיי – בהדרגה, בצעדים קטנים, לא נאחזת במוכר ובקיים אלא כל הזמן מתחדשת. אגב ליכולת לעשות שינויים אין גיל, אין פג תוקף, אפשר תמיד לשנות חיים. אחת שיודעת".

סמדר פלד מיוצגת בסוכנות נשים מרצות אונליין: www.womenspeakers.online

 

תגיות

תגובות 4

הוספת תגובה

  • סמדר היקרה, אכן מאמנת לחיים, כמי שזכתה לאימונך וזכתה להגשים את החזון שכתבתי בתחילת האימון, את השותפה המלאה שלי בהצלחתי. תודה שזכיתי, מומלץ בחום, אם יש מתנה חשובה שחייב להעניק לעצמנו זה אימון אצלך. אוהבת ומעריכה 💞 איך התחלתי את האימון ואיך סיימתי אותו וואווו

  • אחת המאמנות המדהימות שפגשתי בחיי כמתאמנת…כל כך אוהבת אותהההה

  • מרתק ! שמחה מאוד שיש אנשי אימון עם אכפתיות וחשיבה כמו שלך ועוד יותר שמחה שיש אשת אימון לנשים.

  • הכי שמחה שפגשתי בך בקורס אימון ומשם גם בחרתי בך ללווי שלי .
    אין ספק שבחרתי נכון
    אני יודעת שאיתך אני אגיע ליעד
    תודה ליקום עם חיבורים אמיתיים ❤️