עמוד הבית » כשהשבר מוביל לצמיחה

כשהשבר מוביל לצמיחה

דסי פפרמן, צילום רלי הנדל
מתוך שבר ועוד אחד, מצאה דסי פפרמן את הדרך לצמוח ולהצמיח אחרים. האישה שכיום היא מנטורית למציאת זוגיות ומטפלת בשיטת תטא היליניג, בריאיון פתוח ונוקב.

ספרי לי קצת על הילדות שלך.

"נולדתי באנגליה למשפחה דתית. הוריי שבו ארצה כשהייתי תינוקת, התיישבו בשכונה חרדית והפכו להיות יותר ויותר חרדים. בהיותי בת שלוש עשרה אבי נפטר וחווינו משבר מאוד קשה. נותרנו שמונה אחיות ללא שום דמות גברית. חשוב להבין שבתוך חברה חרדית קשה מאד להסתדר ללא דמות גברית ובשכונה אין גם שום דמויות אחרות שיכולות למלא את החסר. בגיל שבע עשרה התחלתי לעבוד במשרד ושם נקשרתי למעסיק שהיה מבוגר ממני. ראיתי בו אולי דמות אב, החלל החסר היה כל כך גדול ורציתי למלא אותו. בסופו של דבר הוא ניצל אותי מינית, הייתי צעירה ותמימה. היום אני יודעת שלמה שעברתי קוראים אונס. התנתקתי ממנו וחזרתי הביתה, אבל לא הרגשתי שייכת שם ולכן החלטתי להתרחק. בחרתי לעשות שירות לאומי, דבר שהיה מאד לא מקובל בתקופתי בחברה החרדית. למעשה הייתי היחידה בשכבה שעשתה צעד כזה".

צילום שי בראל

בדיעבד, מה המחסור בדמות אב גרם אצלך?

"בהמשך חיי התחתנתי עם הגבר הראשון שהוצע לי. הייתי אז רק בת תשע עשרה ומאד חסרת ביטחון, חשבתי שאני לא שווה ושאף אחד לא ירצה אותי, ולכן כשהוא הציע לי להתחתן איתו- מיד הסכמתי. חיינו חיים לא פשוטים. הרגשתי חנוקה ופשוט לא התאמנו אחד לשני. נולדו לנו שלושה ילדים ותמיד רציתי שהילדים שלי יגדלו עם אבא שיהווה באמת דמות אב גברית, שלי עצמי לא הייתה, בסופו של דבר הוא עזב אותי והייתי שבורה מכך, הרגשתי כמו סמרטוט רצפה ."

בהמשך הכירה דסי את נדב והיום הם נשואים כבר שלוש שנים. "בתחילת הקשר שלנו- חצי שנה מאז שנפגשנו- התחלנו לדבר על מגורים משותפים ואפילו על חתונה, אבל ברגע שהנושא עלה התחלתי לסבול מדלקות ופטריות בלתי פוסקות. הייתי לוקחת אנטיביוטיקה לטיפול בדלקות, ומיד לאחר מכן הייתה מופיעה עוד פטריה ושוב דלקות. הייתי בתהליך רפואי ארוך מאד וניסיתי הכל- החל מטיפול רפואיים ועד לרפואה משלימה כמו דיקור סיני .
בשלב מסוים האורולוג נתן לי כדור שעליי לקחת כל יום. שאלתי אותו, 'מה זה לכל החיים?'. האורולוג טען שאקח את הכדור עד שהבעיות יעברו. היה לי מוזר- אף אחד לא ידע מה יש לי ולא הסכמתי להכניס את הכדור הזה לגוף שלי".

מתי חלה נקודת המפנה?

"ביום שישי אחד בשעה מאוחרת הרגשתי נורא והייתי ממוטטת. הייתי חייבת ללכת לקנות אנטיביוטיקה, אבל ידעתי שיהיה לי קשה להגיע לבית מרקחת. התקשרתי לחברה שלי שהיא מטפלת בשיטת תטא הילינג ואמרתי לה שאני צריכה עזרה".

תטא הילינג הינה שיטת טיפול שמתמקדת בתת המודע של המטופל. המטפל מתחבר לתדר של אהבה ותפילה ומבקש ריפוי עבור המטופל.

"חברה שלי באמת הגיעה אליי ועשתה לי "סריקה"- שזה ביטוי בתטא הילינג לפעולת הבקשה מהבורא לראות תמונה של הגורם לבעיה. תוך כדי הסריקה, חברה שלי נבהלה ואמרה לי שהיא רואה אותי משופדת. באותו רגע הופיעה לי בראש התמונה של האונס שעברתי. שיתפתי אותה בסיפור והיא טיפלה בי מרחוק. עברנו יחד שני טיפולים נוספים ואותה בעיה בריאותית עברה וחלפה כלא הייתה".

צילום שי בראל

אז כך את עצמך הגעת לתחום התטא הילינג?

"כן. דרך אותה שיטת ריפוי למדתי שהאשמה היא כוחו של הקורבן, כוח שפוגע בו. עברתי טיפול מדהים והרגשתי שאני חייבת ללמוד את זה. התטא הילינג מטפל בין הייתר בהאשמה עצמית שנובעת מכך שהקורבן הוא חסר אונים. העזרה בטיפול היא מיידית ורוב האנשים לא צריכים יותר מטיפול אחד או שניים כדי לפתור בעיה אחת. דרך הטיפול מגיעים באופן מהיר אל התת מודע, שולפים משם את הפצע והכאב ומשחררים אותם. רובינו לא שולטים בתת המודע ואנו שבויים בתפיסת העולם שבה גדלנו. מה שטוב בתטא הילינג הוא שזה לא טיפול קבוע כמו טיפול פסיכולוגי שאליו מגיעים מידי שבוע למשך שעה וכל פעם מנסים לשחרר מחנק, אלא ממוקד וקצר".

איזו תחושה מלווה אותך לאחרונה?

"תחושת סיפוק. אני אדם עצמאי. עבדתי במשרד החינוך המון שנים והתפטרתי ממנו ועכשיו טוב לי. אני לא מאמינה בשיטה של משרד החינוך ולא מקבלת את התפיסה החינוכית שהוא מוביל: למה ללמד את הדור הזה מה שלימדו אותנו בידיעה שזה לא יעיל? העולם השתנה ואיתו גם הלמידה. צריך ללמד יצירתיות וחשיבה חדשנית".

איך עברו ימי הקורונה ?

"לא פשוט. הילדים שלי החרימו את הלמידה דרך הזום. מערכת החינוך כשלה לדעתי- בתי הספר מנסים ללמד מרחוק ולא הולך להם. גם הילדים שכן מצליחים ללמוד נותרים עם חסכים מאוד גדולים מבחינה חברתית, נפשית ורגשית. אי אפשר להעביר הכל לזום ולהגיד שהצלחנו. יש לי בת כבדת שמיעה ואם היא לומדת במשך יום בזום היא סובלת מכאבי ראש קשים מאד. יצא מכך שהשנה היא לא למדה ולא פגשה חברות.  הקטנה שלי אמנם לא כבדת שמיעה, אבל לא נכנסת לזום כי היא לא רואה בזה 'בית ספר'.  באופן אישי הורדתי הילוך וזה טוב לי. אני גרה בשומרון ויש פה נוף פסטורלי וקהילה טובה. אני לא ממהרת ולכן נוצר זמן שבו אני כותבת את הספר שלי "רחמנא" שיטת טיפול עצמי ועובדת על הצגה שנקראת "דברי אישה" יחד עם חברה טובה. המופע פונה לנשים ולגברים. היא בעצם סיפור חיים מקביל לשלי, אך שונה, ומתעסקת בהסתרה, שתיקה ואובדן שליטה . "

איפה את עוד חמש שנים?

"בעיקר מרצה ומספרת על הספר שלי לטיפול עצמאי שכרגע אני עובדת עליו. מקווה להמשיך להרצות בנושא ולהמשיך לקבל מטופלים".

 

תגיות

הוספת תגובה

הוספת תגובה