עמוד הבית » מהפך בחתונמי? הצחקתם אותי!

מהפך בחתונמי? הצחקתם אותי!

ניצן ועמנואל צילום:עידן חסון
לא סתם אומרים שמרוב עצים לא רואים את היער. אתמול, מרוב זוגות לא ראינו התפתחות אצל אף זוג. שני פרומואים קידמו את הפרק של אתמול! ההפקה לא הסתפקה באחד מרוב שהיו תרחישים דרמטיים לכאורה בפרק של אתמול: גם סוף שבוע אחרון של כל אחד מהזוגות לקראת ההחלטה, וגם מהפך לזוגיות אצל שי והדס. בדיעבד, כמו תמיד, לא היה כלום. לא מזה ולא מזה. מישהו ציפה למשהו אחר? אני לא.

אצל הדס ושי הוצג בפרומו לא פחות ממהפך. פתאום זוגיות! בפועל, זה כמובן לא קרה. היו נסיונות שגרמו לכך שהדחייה של הדס משי פחתה לרמה נסבלת במידה מסוימת, אבל לא מעבר. כן, הם ישנו יחד באותו מיטה בסוף, אבל הדס שוב נלחצה מהעניין. זו לא היתה יוזמה שלה, זה היה סוג של אין ברירה עם הסבר מקדים שהיא תשתה הרבה יין כדי לעבור את הלילה הזה. שי כרגיל חולם באספמיה, הוזה, מדמיין וחי בעולם שכולו טוב, ולכן חושב שהוא רואה שינוי והתקדמות. אבל הוא לא. לזוג הזה אין שום סיכוי, וכל רגע שהם על המסך מציג את שניהם באור פתטי מסוג חדש. בא לי לצעוק להם: תצילו את הכבוד שלכם ותפרשו!!!

ניצן מדברת על המהות המקורית של חתונמי – איך שני אנשים שהתפספסו במציאות, נפגשו בתכנית ויצרו זוגיות. מנו מסביר: "כשיש לך יותר מידי בחירה – אתה לא בוחר כלום" וזה תיאור מדויק של אשליית השפע המאפיינת היום את עולם הפנויים-פנויות. אתה לא בוחר כי אתה מפחד להתמקד, שמא ההתמקדות במישהו אחד תגרום לך להחמיץ מישהו אטרקטיבי אחר שממתין לך ממש מעבר לפינה. לכן אין לזה סוף. בשל אשליית השפע הזו אנחנו מפספסים פעם אחר פעם אנשים שמתאימים לנו ונשארים לבד.

זה בדיוק הרעיון שעומד מאחורי הפורמט של התכנית. לתת צ'אנס אמיתי לאנשים שיכולים להתאים לנו כדי ליצור זוגיות. לנטרל את רעשי הרקע ולנסות להכיר לעומק את מי שנמצא ממול כדי ליצור זוגיות אמיתית.

למנו וניצן זה הצליח. הם עברו כברת דרך משמעותית, הכירו אחד את השנייה ובסך הכל היה להם טוב יחד. אחרי שהם פספסו אחד את השנייה בטינדר, הם נאלצו לתת צ'אנס ויצרו זוגיות שבסך הכל נעמה לשניהם. אם הם ישארו יחד וימשיכו, אנחנו עדיין לא יודעים, אבל כבר עכשיו אפשר לומר שהצליח להם.

להבדיל מהם, אצל הדס ושי מנסים להראות לנו שאם נותנים צ'אנס אמיתי זה עובד, אבל עם כל הכבוד לתרגילים של דני אי אפשר לאלץ את הלב להרגיש משהו שלא קיים. גם אם תהיה בפרק הבא עוד איזו התקרבות קטנה, זה טכני בעיקר. הדס לא מרגישה כלום כלפי שי ולפי איך זה נראה – בלב שלה יש מדבר והגשם לשם לא יגיע בקרוב או בכלל.

זו הסיבה שההתאמות של "המומחים" כל כך חשובות. כשהם עושים התאמה נכונה כמו אצל עינת ולירון או אצל מנו וניצן, בהחלט ניתן לראות את ההתפתחות.

אבל כשהם מנסים להתחכם ולתת לכל אחד "את מה שהוא צריך ולא את מה שהוא רוצה" וכל מיני ספקולציות כמו: "הוא צריך מישהי שתוציא אותו מהשקט שלו / תאזן אותו" כמו אצל דני ושני, זה לא באמת עובד. זה מצוין ליצירת דרמות טלוויזיוניות, אבל לא נכון ליצירת זוגיות.

גם דני, שהצליח מאוד להתפתח במהלך העונה, חוזר בפרקים האחרונים לחרדות ולפחדים שלו לאכזב את שני, ומתחיל להכין את דרכו החוצה ביום ה-42 לספירת חתונמי. כבר עכשיו נראה שהוא יודע שהוא הולך להגיד לשני: "זו לא את, זה אני" ולכן כבר עכשיו הוא בסרטים מהדבר הזה.

דני ושני צלם: לירון סער

גם קארין ואיתמר לא יסיימו את העונה כזוג. התחלנו לראות את גיבוש ההחלטה של קארין כבר בפרק הקודם, כשבפרק הזה ראינו את איתמר מתחיל להסביר לנו למה זה לא עובד לו, למרות שהוא כביכול היה רוצה. יכול להיות שהם יעשו הצגה בפרק ההחלטה שהם נשארים יחד, אבל אחרי פחות משבוע זה יתפרק. כי אצל שניהם הניראות כלפי חוץ חשובה במיוחד. הם ירצו להראות כלפי המצלמות שהיה פה נסיון, שאח"כ (דקה אחרי שהמצלמות נעלמות לתמיד) לא צלח.

קארין ואיתמר צילום: פיפל פוטוגרפי

שני הזוגות הללו מוכיחים למעשה שיש גם צד שני להזדמנות שנותנים בחתונמי והוא שגם לאחר שמכירים היטב ונותנים צ'אנס, מגלים שזה פשוט לא עובד. תשאלו את בן ומנור שהבינו את זה כבר בהתחלת העונה, או את מעיין ועמרי שהבינו זאת עוד לפני תום העונה. גם קארין הבינה את זה עוד לפני תום העונה, רק שאיתמר הפעיל עליה מניפולציות רגשיות שתישאר, והיא – שבאמת רצתה שיתפתח אצלו רגש, ונשארה.

המלצה לעונה הבאה: שינוי מהותי במבחני ההתאמה שעושים למתמודדים. משהו שם פשוט לא עובד. זוג אחד שמצליח לו ועוד אחד שהמצב אצלו הוא טוב מתוך שבעה זוגות – זו ממש לא הצלחה, כי אם כשלון חרוץ.

 

הכותבת הינה דפנה טלר, מחברת המדריך המעשי ליצירת זוגיות: "מכל מחזריי השכלתי" – כל הסודות שמעולם לא סיפרו לך ליצירת זוגיות.

למעקב: בפייסבוק – דפנה טלר – מכל מחזריי השכלתי באינסטגרם – @dafnatel

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה