עמוד הבית » מה חשוב לדעת על ביטוח רכב חובה ועל ביטוחי הרכב האחרים?

מה חשוב לדעת על ביטוח רכב חובה ועל ביטוחי הרכב האחרים?

צילום unsplash
כנהגים וכבעלי רכב אנו חשופים לתאונות ולמפגעים שונים. אז זה אומנם נכון, שהקפדה על נסיעה בטוחה, ציות לחוקי התנועה ודאגה לשמירה על ערנות לכל אורך הנסיעה, מהוות כפעולות אשר ביכולתן לצמצם את הסיכויים לאותם מפגעים.

יחד עם זאת, חשוב לזכור שיש דברים שלא תלויים רק בנו אלא גם בנהגים אחרים, בהתנהגות של הולכי הרגל ובנזקי טבע.
כמובן, שלא מומלץ להיכנס לחרדה בכל פעם שנכנסים לרכב או להריץ בראש תרחישים שליליים בתדירות גבוהה. אבל, מה שכן חשוב לעשות זה את הביטוחים המתאימים.
ישנם 3 ביטוחים אשר יכולים לספק לנו את הכיסויים המתאימים והם: ביטוח רכב חובה, ביטוח מקיף לרכב וביטוח צד ג'.

ההבדלים בין הביטוחים
אם זאת הפעם הראשונה בה אתם עומדים לפני רכישת רכב וכחלק מכך, גם מוצאים את עצמכם מתעמקים בביטוחים הרלוונטיים, קיימת חשיבות גבוהה תשכירו את סוגי הביטוחים השונים ואת ההבדלים ביניהם:

  • ביטוח מקיף לרכב – ביטח אשר אמור לכסות אובדן או נזק אשר נגרם לרכב כמו גם את חבות המבוטח במקרה של נזק אשר נגרם לצד שלישי.
  • ביטוח צד ג – ביטוח אשר מכסה את חבות המבוטח מנזק אשר עלול להיגרם לרכושו של צד שלישי, שהינו תוצאה של השימוש ברכב.
  • ביטוח רכב חובה – ביטוח אשר כשמו, מהווה כחובה על פי חוק. ביטוח זה אמור להעניק כיסוי ביטוחי בעבור נזקי גוף אשר עלולים להיגרם לנהג, לנוסעים ולהולכי רגל, כתוצאה מהשימוש ברכב.

ביטוח חובה – כל מה שחשוב לדעת
ביטוח חובה נועד לכסות נזקי גוף שהינם תוצר של פגיעה מכלי רכב.
מי שלא רוכש ביטוח חובה לרכב עובר על החוק וחושף את עצמו לעונשים כמו קנסות כספיים גבוהים, שלילת רישיון ואפילו מאסר בפועל.
ברגע שעושים ביטוח חובה, לא משנה מי אשם בתאונה, כל מי שנפגע הן בתוך הרכב והן על ידיו יהיה זכאי לקבל פיצוי מהביטוח. התנאים של ביטוח חובה נקבים על ידי המפקח על הביטוח, כאשר ההבדל היחיד בין ביטוחי החובה בא לידי ביטוי במחיר – אשר מושפע מגילו של הנהג, מכמה זמן יש לו רישיון, כמו גם מהמדיניות של חברת הביטוח.

ביטוח מקיף לרכב – כל מה שחשוב לדעת
ביטוח מקיף לרכב למעשה כולל בתוכו גם ביטוח צד ג'. ביטוח זה נועד בכדי לפצות את הנהג על נזקי רכוש אשר עלולים להיגרם כתוצאה מתאונות, מגניבות, מהשחתות, משריפות ומסיבות אחרות. ביטוח מקיף לרכב אינו נחשב לביטוח חובה, אך נהגים רבים אשר רוצים להבטיח לעצמם שקט נפשי בכל נסיעה בוחרים לעשות גם אותו לצד ביטוח החובה.

ביטוח צד ג' – כל מה שחשוב לדעת
ביטוח צד ג' אמור לכסות נזקים אשר עלולים להיגרם לרכוש של צד שלישי על ידי רכבו של המבוטח. ביטוח צד ג' מכסה נזקים אשר נגרמים לרכבים אחרים, נזקים לעמוד חשמל, נזקים לגדר או לכל פריט רכוש אחר אשר נפגע מהרכב המבוטח.
ביטוח צד ג' הוא לא מהווה כחובה, אך הוא יכול להסב הרבה שקט נפשי לנהג – אשר יכול לנבוע מעצם הידיעה שאם חלילה הוא או נהג אחר ברכב שלו, יגרום נזק לרכוש של צד שלישי, הוא ימנע מעצמו מצב בו הוא יאלץ לשלם סכומי כסף גבוהים לכיסוי הנזק מכיסו הפרטי.

כאמור, מלבד ביטוח רכב חובה, שאר ביטוח הרכב אינם מהווים בגדר חובה, אך נהגים אשר רוצים להבטיח לעצמם שקט נפשי מירבי חשוב שישקלו לעשות גם את הביטוחים האחרים (או לפחות אחד מהם).

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה