עמוד הבית » מה משותף למייק ברנד והעיר חיפה ?

מה משותף למייק ברנד והעיר חיפה ?

מנכל מוזאוני חיפה יותם יקיר וצביקה ברנד, אחיו של הזמר מייק ברנט צילום יחצ
חברת מוזיאוני חיפה ומר צביקה ברנד, אחיו של הזמר הנודע מייק ברנט - הודיעו היום במשותף שאוסף הפריטים של הזמר מייק ברנט יעבור לרשות מוזיאוני חיפה וישמר במוזיאונים כתרומה למשמרת .

בין הפריטים נמצאים כתבי יד מקוריים של מייק ברנט, תקליטי זהב, הגיטרה המקורית בה ניגן, פרטי ביגוד ועוד פריטים רבים השמורים בידי בני משפחתו.

כמו כן, יציג מוזיאון תערוכה על הזמר מייק ברנט – תוך התמקדות בשנות חייו בחיפה, העיר בה גדל מייק ברנט, התפתח מוזיקלית, והשנים בהם התגלה כזמר ופרץ את פריצת הדרך הראשונה שלו. התערוכה תעסוק בעיקר בשנות ילדותו של הזמר, מסלול חייו והתחנות המשמעותיות שלו בעיר חיפה. לאחרונה, קראה עירית חיפה שדרה על שמו של מייק ברנט בטקס מרגש בהשתתפות ראש העיר ד"ר עינת קליש-רותם וצביקה ברנד, אחיו של הזמר.

יותם יקיר מנכ"ל מוזיאוני חיפה אמר: "מייק ברנט הוא אייקון וסמל חיפאי. הגיע העת, שהפריטים הנדירים שהשאיר אחריו יגיעו למקום הנכון להם, למוזיאון העיר חיפה, ויוצגו בכבוד במוזיאון הנפלא שבמושבה הגרמנית. אני מודה למשפחת ברנד, לצביקה ולבתו יונה על התרומה שנשמר ונציג בהתרגשות ובכבוד רב".

צביקה ברנד אמר: "מייק ואני גדלנו בחיפה והיא העיר בה החל הסיפור המופלא של מייק ברנט, סיפור שהעולם כולו מרותק עליו כבר עשרות שנים. אין טבעי עבורי מליצור קשר עם מוזיאוני חיפה, באמון והערכה, על מנת שישמרו ויציגו את הפריטים, חלקם נדירים".

מייק ברנט נחשב עד היום לאחד הזמרים המצליחים ביותר מחוץ לגבולות המדינה. הוא גדל בחיפה והחל בה את הקריירה המוסיקלית שלו, אך עיקר פרסומו היה בצרפת, שם זכה להצלחה אדירה. שירו הידוע ביותר   "Laisse Moi T'aimer"  לֶס מוּאה טֶמֶה – הניחי לי לאהוב אותך, היה ללהיט עולמי שהרטיט מילוני לבבות. מייק ברנט נולד ב 1947 בשם משה ברנד להורים ניצולי שואה. לאחר עליית המשפחה לארץ התיישבו בחיפה. בילדותו עבד בחיפה בעבודות מזדמנות, בין השאר כשומר במוזיאון הימי הלאומי (השייך אף הוא לקבוצת מוזיאוני חיפה). באותה תקופה הוקמה להקה מוסיקלית שהוליכו האחים צביקה ומשה ברנד שניגנה בין השאר במלון דן כרמל בחיפה, והייתה זו תחילת הקריירה המוסיקלית של מי שיהפוך לימים להיות זמר אגדי. ב־25 באפריל 1975 שם מייק ברנט קץ לחייו בקפיצה ממרפסת דירה ברובע ה־16 בפריז. בן 28 היה במותו. מייק ברנט נטמן בבית העלמין חוף הכרמל בחיפה וקברו הפך אתר עלייה לרגל למעריציו. עד היום קיימת קהילת מעריצים גדולה של ברנט במקומות שונים בעולם וכמובן בצרפת ובישראל.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה