עמוד הבית » מופע מחול תוף לאינסוף

מופע מחול תוף לאינסוף

צילום:סאלווין באר
המופע של להקת בנגורה מספר את סיפורה של היוצרת, רחל כאשר התוף עוזר לה לנצח במלחמות חייה.

התוף מעניק לה כוחות לצלוח את קשיי החיים ובדרכה זו היא מתחברת לנצח ולאינסוף. ביצירה מוטמעים קטעים מתוך ספר הזוהר. במופע ארבע רקדניות הרוקדות לצלילי מוזיקה במקצב אפריקאי כאשר מאחוריהן יושבים חמישה מתופפים ובניהם סבולה ורחל.

ברקע מונפת מניפה מלכותית מרשימה וגדולה הנועדה למשב רוח מלכים בצידי הבמה מפוזרים כדי מים. המופע סחף אותי בעוד הרקדנים רוקדים לצלילי התופים בקצב מהיר ואינטנסיבי. במהלך ריקוד ארבע נשים נקשרות ביניהן ע'י צעיף אדום וארוך, נקשרות ומשתחררות באופן רפיטטיבי. באחד מן הקטעים אישה הלובשת שמלה אדומה רוכנת אל הבמה כאשר מאחוריה ניצב תוף גדול. גבר העומד על כיסא כדי להיות גבוה ממנה מניף סיר גבוה לאוויר ושופך ממנו קמח לבן אל ראשה של האישה. אישה אשר צופה במאורע מתחילה לתופף את כאבה של האישה הרכונה על שאריות הקמח שנותרו על פני התוף.

צילום:סאלווין באר

לפתע, אותה אישה רכונת הראש פוצחת בריקוד סולו מרגש כאשר רחל מלווה אותה בתיפוף אינטימי קרוב. במהלך ריקודה הסוליסטי מצטרפות אליה עוד שלוש נשים ובריקודן הקבוצתי כולן יחד בונות מחדש את כוחן הנשי אשר נרמס. את להקת בנגורה הקימו שני אמנים ממדינות שונות, מאסטר לתיפוף אפריקאי- סבולה בנגורה ומתופפת ישראלית- רחל.

לאחר שחיה והופיעה בלונדון שנים רבות, רחל, נסעה למערב אפריקה כדי ללמוד ריקוד. שם היא פגשה את בן זוגה סבולה שניהל את להקת הבלט האפריקאי- "פאטלה". בני הזוג התחתנו באפריקה ובשנת 2000 הגיעו לישראל כדי להמשיך את חייהם המשותפים.

להקת בנגורה היא להקה המושתתת על התרבות האפריקאית והיא נחשבת לאחת מלהקות המחול המצליחות בישראל. יצירותיהם של בני הזוג הם פרי אהבתה של רחל את התרבות האפריקאית והידע הרחב שלהם עליה. רחל היא אמנית רב תחומית בתיפוף ובריקוד מערב אפריקאי שלמדה בלונדון בבית הספר אודזידו ובארגון "שניים עשר השבטים של ישראל".

צילום: סאלווין באר

סבולה בנגורה נולד בעיר בוקה אשר בגינאה קונקרי שבמערב אפריקה והוא בן לשבט הלנדומה. התחיל את דרכו כמתופף, סולן להקה עד שהקים להקה בשם "אומו ני גבורי" אשר הופיע עימה בכל רחבי גינאה קונקרי, גינאה ביסאו, מאלי, ניגריה, בורקינה, פאסו וסנגל. בשנת 1998 עבר להתגורר בגמביה ומאז היה סולן בלהקת הבלט האפריקאי "פאטלה" אשר כללה אמנים משבטים שונים והיה מורה לאלפי אנשים מכל רחבי העולם.

כוריאוגרפיה, בימוי ותלבושות: רחל בנגורה

רקדניות: מלי מזל, מיכל ישראלסתם, יובל רזון, נטע כהן

נגנים: איתמר אהרוני, שירן אגיסון, שחף לויכטר

מופע נוסף: 23.2.23 במרכז סוזן דלל

מאת : אלינור וולנרמן

תגובה

הוספת תגובה

  • תיאור מעולה וממש עושה חשק לבוא למופע!!!