עמוד הבית » סרט: לונאנה – יש יאק בכתה

סרט: לונאנה – יש יאק בכתה

צילום: תמונה באדיבות סרטי נחשון בע"מ
זה זמן רב לא נהניתי מסרט כמו שנהניתי מהסרט לונאנה, סרטו של פאוו צ'וינינג דורג'י אשר הומלץ לאוסקר 2022 כסרט הבינלאומי הטוב ביותר זכה בפרסים ברחבי העולם.

פשטות הסרט ,בצילומי טבע עוצרי נשימה במסרים החכמים שלו הסרט מרעיד את הנשמה. המשפט הנפלא שהוא המוטו של הסרט "האושר נמצא במקום הכי פחות צפוי" כל כך נכון ואמתי ומוכח ע"י סיפורו של אוגין מורה חסר מוטיבציה, החולם להגר לאוסטרליה ולהפוך לזמר מפורסם.
אבל, בינתיים עליו לשמש כמורה במשך חמש שנים על מנת לשרת את הממשלה ששלחה אותו ללמוד הוראה.

הממונים עליו הרואים שאינו שש ללמד, מחליטים לשלוח אותו לכפר " הכי נידח בעולם" כדבריהם, הנמצא בגובה 4,800 ק"מ בהרי ההימליה הפראיים והכל כך יפים שלראשם עטרת של שלג תמידי.

צילום: באדיבות סרטי נחשון בע"מ

כפר  לונאנה 

כפר ממוקם על רכס ההימלאיה, בכפר מתגוררים 56 תושבים בלבד. כפר ללא חשמל, ללא אינטרנט, ללא כלי רכב, ללא ספרי לימוד ללא מודרניזציה כלשהי אבל ניכר בתושבים  אושר ושמחת חיים המתבטאת בשירה ערבה לאורך כל היום. הם מקבלים את המורה בכבוד רב ודואגים לכל צרכיו, אפילו נייר טואלט הם רוכשים עבורו למרות שהם משתמשים בעלים. תחילה המורה  נדהם מהעוני, וחוסר הקדמה אליה הורגל ושואף לחזור לעיר האורבנית.

אבל לאט לאט, האושר הפשוט והלבבי והרוחניות של בני הכפר מחלחלים אל לבו, והוא אכן מוצא אושר ממש במקום הכי לא צפוי. וכאשר מביאים לו יאק לכתה במטרה שיטפל בו וישתמש בגללים להבערת אש. במקום לכתת רגליו אל מרומי ההר לבו נפתח אל האנשים הפשוטים הטובים והמופלאים הללו.

צילום: באדיבות סרטי נחשון בע"מ

וכשהוא שואל את ראש הכפר" למה אתם נותנים לי כל כך הרבה כבוד?" עונה לו האיש החכם: אתה מורה ומורה נוגע בעתיד, בעתיד של תלמידיו להם הוא מקנה ידע נרחב. אנחנו לא רוצים שכל הילדים כאן יהיו רועי יאקים ואוספי פטריות, אנחנו רוצים שיחיו אולי במקום ממנו אתה בא.
לבסוף עם בוא החורף הקשה מאוד של ההימליה, נאלץ אוגין לעזוב בעצב ובלב כבד את לונאנה הכפר והתושבים אשר אותם למד לאהוב. בחורף כפי שציין ראש הכפר הקרח והשלג עוטפים את הכפר, אין יוצא ואין בא. חבריו החדשים נפרדים ממנו בעצב ומקוים שיחזור שוב עם בוא האביב.

צילום: באדיבות סרטי נחשון בע"מ

סוף הסרט –  האם אוגין הגשים את חלומו?  
סרט מהמם מפעים ומרעיד נימי נשמה, סרט מומלץ !!!!

הפצה בישראל סרטי נחשון בע"מ, זוכה פרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל הקולנוע האסיאתי

מאת: ציפי שמיר

הוספת תגובה

הוספת תגובה