עמוד הבית » מופע פלמנקו – "תלויה"

מופע פלמנקו – "תלויה"

מיכל בן צבי. צילום: אייל הירש
תמיד אהבתי פלמנקו, ריקוד חושני, בעל כוח וללא מגע בין הגבר והאישה. יצאתי למופע מסחרר שנערך במוזאון אגם.

ראשית המופע מתחיל בחלל הגדול של המוזיאון הצבעוני. הרקדנית, מיכל בן צבי, מגיעה בצעדים דרמטיים, מניפה את ידיה אל על, כשעל ידיה גומיות קשורות מהקיר והיא נאבקת לצאת מתוך עולמה, להשתחרר מן הכבלים אשר בהם היא חיה. בריקוד זה עומדים מנגד זמר וזמרת בעלי קול ספרדי אותנטי ופוצחים בשירה מדהימה עם מחיאות כפיים. מיכל ממשיכה להשתחרר מהגומיות ולצאת אל החלל, לעולם החדש שמחכה לה, שם השירה ווקאלית, מעצם המופע במוזיאון.

צילום: נעמה משיח כהן

אינטימיות:

לפתע הכול נדם. מגיע ונגן גיטרה. הוא מתחיל לפרוט על הגיטרה ומתהלך לחלל אחר ומסמן לקהל אשר עומד מסביב לאירוע  להתהלך עימו ואחריו לאולם קטן ואינטימי יותר. מסביב לאולם כיסאות. הנגן בגיטרה מנגן עד שהקהל מתיישב. הזמרים מתחילים לפצוח בשירה. הרקדנית עולה ומתחילה בריקוד. יש לציין שאין במה כפי שאנו מכירים, אלא משטח עץ בלבד, כך שיכולתי להרגיש ולהיות חלק מהמופע. כך הוא קרוב אליך ונוצרת אינטימיות בן הצופים לרקדנים.

מערכה ראשונה:

שיח שמתואר הוא על עצבות, שנאה וכעס. ייסורים של האישה, החייבת לחיות לפי מוסכמות החברה. בדידות, שליטה בה והעצב ניכר בריקוד ודרך הבעות הפנים, השפה של הידיים המושטות לעזרה.

יום האישה:

המופע התקיים בזמן חודש יום האישה ויש כאן אמירה לתת שיווין בין גברים לנשים לא עוד נשים כנועות. לתת מקום בעולם שבו הגברים שולטים.

צילום: נעמה משיח כהן

מערכה שניה:

המופע חושני. הרקדנית יוצאת בריקוד מתוך מוסכמות החברה ומתחילה לצעוד קדימה ובאופטימיות אל החיים, וזאת רק לאחר שהחליטה על בחירתה האישית.

הג'קט נמצא תלוי בחלל. מיכל מצליחה להתיר את הגומיות מגופה ולהסיר את הכבלים והאשמה. מנגד הרקדן מלביש אותה בבגדים פרחוניים בשפע, אור על הבמה, כדי להיות מי שהיא ולא בשביל האחר.

צילום: נעמה משיח כהן

אישה וגבר יחד:

הם רוקדים יחדיו, ריקוד סוחף אינטימי, מלא תשוקה. מיכל מראה בריקוד את היחסים עם בן הזוג. יחסים תלותיים בגבר הופכים לאמירה  – לצאת לאוויר העולם להשתחרר מהכבלים.

צילום: נעמה משיח כהן

מיכל בן צבי:

רוקדת פלמנקו מגיל צעיר. נולדה בישראל, גרה בסביליה. הקורונה גרמה לה לחזור הביתה.  לדבריה: "המופע אותו פוגשים נקרא "תלויה".  תלות של היחיד בחברה, שלי כאישה וכאדם, התלות שלי בחברה בצורך להרגיש שייכות, להיות בנורמות, להיות כמו כולם, לציית לדפוסים מסויימים.  לא לשבור אותם. בעצם ההשתחררות היא אמירה שאני זו ששולטת בדבר הזה, אך נוח לי להישאר בזה, להיות תלויה, כמו כולם ואני חוזרת אליהם.

"תלויה":

הוא מופע ססגוני, עשיר בתלבושות פלמנקו, מופע אקוסטי עם רקיעות רגליים, מחיאות כפיים, גיטרה קלאסית ושירה, הצליחו בקלילות לרגש אותי.

כוריאוגרפיה : מיכל בן צבי

גיטרה ומוזיקה מקורית- גיטריסט הפלמנקו הספרדי חוסה קריו   Jose Antonio Carrillo ‘El Fyty’

שירה: יהודה “שוקי” שויקי ויעל הורוביץ
רקדנים: מיכל בן צבי, ידין מילר

הוספת תגובה

הוספת תגובה