עמוד הבית » "מחשבות נפלאות" – סרט של ברנאר קמפן ואלכסנדר ג'וליאן

"מחשבות נפלאות" – סרט של ברנאר קמפן ואלכסנדר ג'וליאן

צילום: באדיבות סרטי נחשון ורד קייפ
זהו סרט שליחות של שני שליחים – שניהם שליחים מסוג שונה לחלוטין – האחד שליח של אלה שהלכו לעולמם

הוא מנהל בית לוויות ועוסק בחסד האחרון שעושה החי עבור גופו המת של האחר, "גמילות חסד של אמת" כפי שמכנים זאת יהודים מאמינים; והאחר הוא שליח המספק פירות וירקות אורגניים לבתיהם של הצרכנים העירוניים – וזאת הוא עושה על אופניו, והכל כשהוא אדם הסובל מנכות גופנית לאחר שנולד בלידה שהסבה לו שיתוק.

השניים נפגשים או נכון יותר מתנגשים זה בזה בתאונת דרכים. הצטלבות של שני עולמות שונים.ומאותו הרגע, השניים חוברים יחד למסע משונה – הם מסיעים גופה מקצה אחד לאחר של צרפת.כל זה עשוי היה להיות בנאלי וגרוטסקי, אלמלא אלכסנדר ג'וליאן, הסובל משיתוק משחק את עצמו, אדם אשר בחייו כמו בסרט עוסק בהותרת מגבלות גופו מאחוריו, וזאת יחד עם התסריטאי ברנר קמפן המשחק את מנהל בית הלוויות.

צילום: באדיבות סרטי נחשון ורד קייפ

וכמו סרטי מסע, של שני עולמות שונים ומנוגדים, הופך הסרט הזה למסע האיחוד של שני אלה המותירים במסע את הגופה בבית הלוויות, בקצה האחר של המדינה ופותחים בחברות שאין בה גשמיות.

הסרט, כמו קולנוע צרפתי, עוסק, לעתים אף יותר מדי, בהסתכלות דרך פריזמה – הגוף אינו גוף, הבל הבלים הכל הבל, והרוח בציטוט ציטוטים מפיהם של פילוסופים גדולים ומוכרים, יותר או פחות ביחס לאדם, לגופו, לחייו ואל מותו, והמסע נראה כמו שיעור פילוסופיה חוויתי, ישום של כל תובנה ותובנה.

צילום: באדיבות סרטי נחשון ורד קייפ

 

התוצאה היא סרט דרמה קומית, נוגע ללב, ובעיקר משרה תחושה של אופטימיות אין קץ. לכו לראות!

החל ב- 6 באפריל בסינמטק תל אביב ובכל רחבי הארץ

אורון שוורץ הוא עורך-דין, שותף מייסד במשרד שוורץ-נרקיס ושות', כותב ומגיש הפודקאסט "משפט חוזר" בתאגיד השידור "כאן", ארכיאולוג וטייס בתחום התעופה הקלה.