עמוד הבית » מייסדת בית האופנה המיתולוגי משכית רות דיין חגגה יום הולדת 102

מייסדת בית האופנה המיתולוגי משכית רות דיין חגגה יום הולדת 102

רות דיין חוגגת 102 ביחד עם שרון טל מעצבת בית האופנה משכית צילום עימנואל זילברשטיין
רון טל המעצבת והיזמית שמאחורי החייאת בית האופנה משכית הגיעה אליה לברך ולחגוג איתה את חגיגות יום ההולדת שמתחילות גם את חגיגות 65 שנה לבית האופנה משכית או הקימה רות דיין.

 על משכית ורות דיין

מאז הוקמה "משכית" ב-1954 על ידי רות דיין, לא היה לה אח ורע בתעשיית האופנה הישראלית. ב-40 שנות פעילות בהן הועסקו בה לא פחות מ-2,000 עובדים ודגמיה נמכרו בבתי הכולבו הנחשקים בעולם והוצגו בתצוגות משותפות עם דיור, ז'יוונשי ואיב סאן לורן. היא יצרה מפעל ישראלי פורץ דרך. משכית יצרה אינספור פריטים נחשקים מתוך אומנותם המסורתית של עולי ישראל, מסורת שנשמרה לעיתים במשך מאות שנים, והתאימה אותם במדויק להלך הרוח העכשווי של התקופה – במילים אחרות, היא יצרה אופנה.

שרון ורות יצאו יחד למסע בן למעלה משנתיים בארץ ובעולם, בעקבות בית משכית: המותג שהותיר אחריו מורשת נצחית וסגנון מרהיב ומקורי, שבראשו האהבה והחיבור אל המקום – ישראל. במהלך המסע פגשו בותיקי משכית, מן המוכרות ובעלי המלאכה השונים ועד הלקוחות המסורות, ותהליך הקמת משכית מחדש קרם עור וגידים. רוח גבית נוספת ניתנה להקמה כשהצטרפו כמשקיעים סטף וורטהיימר ולין הולסטיין, ואל הדרך חברו יועצים מובילים בתחומם בהם ז'אק לוי, מנכ"ל בית האופנה לנווין לשעבר; מרק וורת', בעליו של בית האופנה ג'ונתן סונדרס ומקים אתר האופנה WGSN; אליוט גולדשטיין, לשעבר מנכ"ל בית האופנה לורן סקוט; ותמרה יובל ג'ונס שהייתה מעצבת במשכית ומעצבת ראשית ברוברטו קאוולי.

בשנת 2013 קמה לתחייה משכית החדשה תחת כתב ידה וסגנונה האישי של שרון טל, כשהיא שואבת השראתה ממורשת המותג והיצירות העל-זמניות שלו. משכית שמה דגש על איכות עילית ללא פשרות, ייחוד, אותנטיות, וחיבור למקום ולהיסטוריה ממנו היא מגיעה. כל אחת מהקולקציות של המותג משלבת בדים יוקרתיים, רקמות בעבודת יד ומספר פריטים אייקונים של בית האופנה שמפותחים לדגמים עדכניים (מעיל מדבר, מעיל ביצה, שמלת TOGA ועוד). למותג 3 חנויות, בית משכית שממוקם ברחוב הצורפים 14, בו נמצא גם האטלייה של המותג בו מיוצרים כל דגמיה, חנות ביפו העתיקה בשיתוף עם הצורף התימני בן ציון דוד וחנות במלון הילטון.

דרך בדים ואופנה, "משכית" מספרת את סיפורה של ארץ ישראל כולה. דרך רקמות, טקסטיל, עיצוב ואומנות היא קושרת את הנוף הגיאוגרפי המגוון, השפע של עולים חדשים ואת המורשת המקראית הייחודית לעם היהודי ולישראל.