עמוד הבית » מנות חורפיות לפני בוא האביב

מנות חורפיות לפני בוא האביב

קדירת בקר_צילום: TEKA Studio
אחרי חודשי חורף אביביים למדי, החורף נותן "גראנד פינאלה" בשבוע גשום וטמפרטורות נמוכות, ומאפשר לנו להנות מעוד כמה מנות חורפיות שמחממות את הגוף ובייחוד את הלב – מרק ערמונים ותבשיל בקר שישאירו לנו טעם של עוד, עד לחורף הבא

קדירת בקר

רכיבים:

1 ק"ג נתח אונטריב

1 בצל קצוץ

2 כרישה בחיתוך ג'וליאן

3-4 תפוחי אדמה קלופים חתוכים לקוביות

4 גזרים בחיתוך ג'וליאן

1 בירה כהה

750 מ"ל ציר בקר

שמן זית כתית

מלח,פלפל שחור טחון

1 עלה דפנה

3 שיני שום

2 כפיות רסק עגבניות

רוזמרין

שיטה

מתבלים את הנתח במלח ופלפל. מכסים תחתית סיר בשמן זית ומחממים על הכיריים, מוסיפים את הבשר, משחימים משני צדדיו, מוציאים ושומרים בצד.באותו הסיר מוסיפים את הבצל, הכרישה והגזר, מטגנים עד לריכוך ולאחר מיכן מוסיפים את השום הקצוץ ומבשלים עד להשחמה. מוסיפים את רסק העגבניות, מערבבים ומוסיפים את נתחי הבקר שהשחמנו קודם.

יוצקים לתבשיל את הבירה ונותנים לאלכוהול להתאדות במכסה פתוח. לאחר מכן מוסיפים את הציר, הרוזמרין ועלה הדפנה, ומבשלים על אש נמוכה במשך שעתיים במכסה סגו. מידי פעם יש לערבב ולבדוק את רמת הנוזלים ר תוך ערבוב מידי פעם. במידת הצורך, מוסיפים עוד ציר או מים.

לאחר שעתיים בודקים שהבשר רך אם כן, מוסיפים את תפוחי האדמה, ומבשלים עוד כ- 15 דקות. לאחר שתפוחי האדמה רכים, מסירים מהאש ומגישים.

מרק ערמונים

 

רכיבים:

1 בצל

שמן זית

500 גר' ערמונים קלויים וקלופים (הנמכרים בוואקום)

½ כפית רוזמרין מיובש

1 ליטר ציר ירקות,מלח ופלפל

לקישוט:

קרם פרש טבעוני

שמן זית

ערמונים קלויים

פרחים אכילים

הכנה:

קולפים וחותכים את הבצל לקוביות ומבשלים בסיר עם שמן זית עד שהבצל נעשה שקוף. חותכים את הערמונים לקוביות ומוסיפים לסיר יחד עם הרוזמרין. מאדים במשך כמה דקות תוך ערבוב עד שהבצל מזהיב. מכסים בציר ירקות, מתבלים במלח ופלפל ומבשלים 20 דקות על אש בינונית. טוחנים בבלנדר מוט, מתקנים מלח במידת הצורך ומגישים.

ניתן לקשט במעט קרם פרש, שמן זית, פלפל גרוס טרי, קצת ומעט קוביות ערמונים קלויות

מרק ערמונים_צילום: TEKA Studio

המתכונים באדיבות מחלקת התזונה של מותג מוצרי החשמל Teka.

הוספת תגובה

הוספת תגובה