עמוד הבית » מסעדת הדגים ISSA

מסעדת הדגים ISSA

סביצ'ה עיסא פישמרקט. צילום: אסמא ג'באלי
בתקופה שבה מסעדות רבות נסגרות גם בגלל הקורונה, ובגלל המצב הכלכלי במשק, ההחלטה לפתוח את מסעדת הדגים ISSA פיש מרקט, היא הימור לא קטן.

המסעדה שממוקמת במבואות יפו, קרוב למטה משטרת מחוז תל אביב, היא הגשמת חלום של עיסא זויתי, שמגיל צעיר הצטרף לדייגים של יפו, שיוצאים בלילה ולפנות בוקר לים, וחוזרים עם שלל של דגה, שאותה הם מוכרים לסוחרי הדגים של יפו. את המסעדה החדשה ינהל שלא במקרה יעקב, בנו של עיסא, שנדבק באהבה לים, ומגיל שמונה הוא מצטרף לספינות הדייגים שיוצאות מנמל יפו עמוסות ברשתות דייגים. עיסא, שהוא בן למשפחת מסעדנים, מכיר את כללי המשחק, ולכן הוא שם דגש מיוחד על תצוגת הדגים במסעדה.

הוא שואף להפוך את מסעדת "עיסא פישמרקט", למסעדה בסגנון מסעדות הדגים של איסטנבול, שם "העין אוכלת" עוד לפני שיושבים לשולחן. לכן השיטה שהונהגה במסעדה דומה לזו של מסעדות איסטנבול,  שבה הסועדים במסעדה, הם אלה שבוחרים את מה שהם יאכלו, מתוך שלל הדגה בוויטרינה מוארת. זה לא שאין למסעדה תפריט מסודר, שהמחירים בו הגונים, אלא שבעלי המסעדה החדשה מכוונים גם למי שיסכימו לשלם קצת יותר, והם אלה בדיוק הלקוחות שילכו על הדגים שבתצוגה.

שווארמה סלמון עיסא פישמרקט. צילום: אסמא ג'באלי

מי שיבחרו דגים מהתפריט ומהתצוגה יוכלו להזמין שרימפס וקלאמרי בחמאה ושום ( 60 שקלים ), חוושי עראייס דגים, (40 שקלים), פיש אנד צ'יפס (45 שקלים), שווארמה של סלמון וצ'יפס (45 שקלים), או פילה לברק מטוגן על הפלאנצ'ה עם צ'יפס (70 שקלים), מדובר בהחלט במחירים הגונים ובתמורה ראויה. עיסא זוויתי, מציע גם דגים שאינם כלולים בתפריט, בתוספת תשלום, שזו גם עסקה משתלמת. בעיסא פישמרקט, אפשר למצוא מכל השפע שהים מציע, דגים ופירות ים טריים, לצד מוצרים קפואים מיובאים כמו שרימפס וקלאמרי, בצד תבלינים ורטבים מיוחדים.

שרימפס טמפורה בעיסא פישמרקט. צילום: אסמא ג'באלי

התפריט במסעדה מתבסס על ארוחות סוף השבוע של משפחת זויתי מיפו. אם המשפחה חנאן זויתי, מביאה למסעדה את אותם טעמים בדיוק שמהם נהנים כבר שנים רבות בני משפחתה, ועכשיו היא מוכנה לחשוף את הריחות והטעמים בפני האורחים שיגיעו למסעדה. את אחת המנות שהיא אורז בסמטי עם שרימפס וקלאמרי, אוכלים במשפחת זוויתי כבר שנים רבות, ועכשיו יש גם לאורחי המסעדה הזדמנות ליהנות מאחת ממנות הדגל של המסעדה.

פיש אנד צ'יפס של עיסא פיש מרקט. צילום: אסמא ג'באל

בני המשפחה ממליצים בחום גם על טורטייה במילוי סלומון ברוטב שום שמכינים בטאבון. מומלץ שלא להחמיץ את הג'באטה המיוחדת של פילה לברק, עם חסה עגבנייה ורוטב שום שמעורב ברוטב אלף האיים. יש במסעדה גם מנה מיוחדת של שרימפסים מטוגנים שמוגשים על שיפוד. כל המנות מוגשות עם סלטים מקוריים מתובלים בתבלין הבית.

המסעדה החדשה נמצאת ברחוב סלמה 3 פינת בת עמי 9 יפו. שעות הפעילות בימים ב' עד שבת בין 11.00-23.00. שעות פעילות החנות 0.800-20.00

מאת: סבי נסטלבאום