עמוד הבית » מעצבת האופנה מירית רודריג , בעיצובי השראה "מסע ישראלי"

מעצבת האופנה מירית רודריג , בעיצובי השראה "מסע ישראלי"

מירית רודריג - קיץ 21. צילום שלו אריאל

מירית רודריג מנסה בכל עונה לברוא סיפור: סיפור על מסע בארץ ,סיפור על הלך רוח ומשאת נפש. כשההשראה לאביב קיץ 21 היא המגדלורים: מגדל אור המסמן את הדרך למחפשים חוף מבטחים.

לדברי רודריג: "המגדלורים הקרובים אלי היו אלה שחקרתי. זה שבעכו העתיקה וזה שבסטלה מריס בחיפה. חקרתי אודותם, על התקופה בה נבנו והזמנתי ספרים (מחנויות ירושלמיות, תוך כדי שיטוט אינטרנטי, שכן היה סגר….) והם אלה שהעניקו לי השראה".

צילום שלו אריאל

הספרים מהם הגיעה ההשראה לקולקציה הם: הספר: ״מסע בארץ ישראל -יומן של הנרי טריסטראם מ- 1863, שהיא גם שנת בניית המגדלור בעכו, והספר: ״מסע בארץ ישראל״ של נתן שחם ושמואל כץ ובו איורים מדהימים בגווני השחור החום והאפור, וסיפורים קצרים על התקופה של קום המדינה, התקופה של המגדלור של סטלה מריס שהיה לבסיס של הבריטים.

צילום שלו אריאל

המגדלורים הינם סמל לחיפוש דרך, ולמציאת אלומת אור, המובילה לחוף מבטחים ומקום בטוח, בתקופה כל כך מאיימת ומטלטלת, כשגלים גבוהים מאיימים לא פעם להטביע. לדברי רודריג: "דמיינתי, נשף ריקודים, זוג אוהבים אשר מטייל לאורו של ירח והם רוקדים לאור זריחה אורו של המגדלור, המקרין את אורו על הים נפשם שמחה ורוח קלה מנשבת, מוסיקת ריקודים נשמעת ברקע. אלו הביאו אותי לבטא בעיצוביי רוח של אופטימיות ורומנטיות כמו גם הפרחים שהם סמל האוהבים".

צילום שלו אריאל

הדימויים המרכזים לרקמות שעל הבגדים הם : ״הזוג הרוקד״ וזרי פרחי הבר האביבים. גם צבעי הקולקציה הם בהשראת המגדלור: הצבע האדום הבולט אשר נצבע על המגדלור של עכו, הצבע הוורוד הרך וסגול הלילך המבטא רוך ונשיות, וכמובן הלבן וצבעים טבעיים של פשתן וחאקי צבעי אדמה בציוריו של שחם והמאפיינים מאוד לרקע של הקולקציות הרקומות. הקולקציה הזו הוא סיפור על תקופה שבה העולם קפא ועצר מלכת, המוסיקה פסקה באולמות הריקודים, והנפש חפצה לרקוד וכמהה אל הטבע.

צילום שלו אריאל

על שיתוף הפעולה עם מיכל חלבין:

"שתפתי את מיכל במקורות ההשראה לקולקציה, ברצון לייצר רקע לבן, כאילו קפוא, וברצון לבטא דרך הבגדים העונה אופטימיות ואת הכמיהה של כולנו לחופש, למרחבים ולהגיע אל חוף המבטחים.

"רצינו ליצור רקע לבגדים שהוא נקי ובהיר ויחד עם זה שהטבע יהיה נוכח. הפריחה והלבלוב שבעונת האביב היא עוצמתית ונוכחת בצילומים אך יחד עם זו יש מסך לבן ועליו מעיין צל של העצים הפורחים והוא משתיק את השימחה ומאפיל עליה, מעכיר את האווירה ומכבה את האור".

צילום אריאל שלו

כמו באיוריו האפורים של שמואל כץ שמספרים מה אירע כאן בארץ, ניסיתי לתת ביטוי לתחושת המלוות את התקופה, על המסך רואים גווני אפור שטוחים ואילו הצבעים של הפריחה ושל הטבע נוכחים בכול הדרם. או כפי שכתב נתן שחם בהקדמתו לספר: ״טוב מראה עיינים עם הלך נפש…כל מה שרואות העיניים אינו תמונה בלבד אלא סיפור".