עמוד הבית » מפריס לתל-אביב – דר' מרים רוסמן

מפריס לתל-אביב – דר' מרים רוסמן

צילום: באדיבות ד"ר מרים רוסמן
דר' מרים רוסמן - היסטוריונית, מומחית ביחסי ישראל - אירופה בדגש על יחסי ישראל צרפת. השכלה האקדמית - בעלת תואר דוקטור מאוניברסיטת הסורבון, פריס צרפת. תחום התמחות - היסטוריה ויחסים בינלאומיים מומחית ליחסי ישראל - אירופה בדגש על יחסי ישראל-צרפת.

מרים, ספרי לי אך הכול התחיל?

האנקדוטה המשפחתית מספרת שבגיל 16 כאשר ביקרתי לראשונה באוניברסיטת הסורבון בפריס אמרתי שיום יבוא ואשוב על מנת ללמוד שם…

מה בילדותך הוביל לבניה ותנופה של אישיות יזמית?

החופש לבחור ולעשות מה שאני אוהבת, החשיפה לעולם הגדול, לשפות, לתרבויות שונות, המקום והסביבה בה גדלתי.

מה משך אותך למקצוע? האהבה לשפה הצרפתית, לתרבות הצרפתית, וכדומה.

אך את יוצרת רלוונטיות ויצירתיות?

אני כל פעם ממציאה את עצמי מחדש, מפאת הצורך והעובדה שכל פעם חייתי במקום אחר מצד אחד. מצד שני מרחיבה כל העת את הידע בתחום ההתמחות שלי ומעבר, כותבת ויוצרת, ומתפתחת.

נקודת המפנה שלך?  

הביקור הראשון שלי בפריס בגיל 16.

צילום: באדיבות ד"ר מרים רוסמן

מהיכן התעוזה והאומץ?

אני אדם סקרן מיסודו ואופטימית, ומאמינה שכאשר דלת אחת נסגרת אחת ויותר אחרות נפתחות. בנוסף תמיד היה לי גב חזק מהבית ותמיכה, כמו גם מהחברים הקרובים ועידוד. בנוסף תמיכה ועידוד מאנשים אשר נחשפו לעשייה שלי.

הפחדים שבדרך?

הפחד להיכשל, והפחד לאכזב את עצמי.

כיצד את משלבת קריירה ומשפחה?

כאשר נולדו התאומים שלי לקחתי פסק זמן ארוך עבורם ועבורי וזה הדבר הטוב ביותר שעשיתי בחיי. לאור העובדה שהגעתי לאימהות כבר עם דוקטורט ורקורד עשיה רחב דברים המשיכו להגיע אלי.

האם בארץ מיישרים קו עם מה שקורה בעולם? לדעתי לא

מה את עושה בימים אלה של הקורונה, שכבר חשבנו שעזבה אותנו?

האמת שלא נעים לי להודות אולם לי אישית הקורונה עשתה רק טוב גם ברמה המקצועית וגם ברמה האישית. אני מלמדת, נותנת הרצאות בזום בעברית וצרפתית בארץ ובחו"ל. בונה מערך הרצאות משלי ומקדמת אותו שיפרתי את היכולות הטכנולוגיות שלי בי פאר. נתתי הרצאות בזום בעברית וצרפתית בארץ ובחו"ל. זכיתי לזמן איכות עם הילדים בגיל קריטי שלא ישוב. הפסק זמן של הקורונה היטיבה עמי.

צילום:ספריה של מרים רוסמן

מה העצה הכי טובה שקיבלת?

להאמין בעצמי וללכת בדרך שלי תוך כדי התעלמות מרעשי רקע.

מה הדבר הגורם לך הנאה במקצוע?

הקשר עם אנשים,  המפגש התמידי עם אנשים חדשים ממדינות שונות. תרבויות שונות, וכדומה. היכולת לשרת את המדינה שלי באמצעות הסברה ופרשנות במדיות הזרות, בסרטים התיעודיים וכדומה, ולתרום.

מה השיא שלך בקריירה מבחינתך?

יש לי כבר מספר שיאים מאחורי ובטוחני שיהיו עוד אולם לעת עתה:

1.הדוקטורט שלי מהסורבון.

  1. פרסום הספר שלי בשפות צרפתית ועברית אשר הפך לרפרנס לחוקרים, עיתונאיים, דיפלומטיים, וכדומה. 3.הסרטים התיעודיים לטלוויזיה הצרפתית אשר שימשתי כהיסטוריונית שלהם ומעבר.

אולם מעל לכל העבודה שלי בנושא השואה בכלל, ובפרט באיסוף עדויות של ניצולים בישראל, אנגליה, וצרפת, במסגרת הקרן של סטיבן שפילברג. עדויות אשר נמצאות במוזאונים ברחבי העולם, לדוגמא במוזיאון השואה בוושינגטון.

מה הערך שאת מביאה לשוק ?

הידע והמומחיות שלי בנושא יחסי ישראל – צרפת בפרט , ישראל -אירופה בכלל. ההבנה של מערכת היחסים עתיקת היומין, העשירה, אשר פחות מודעים לה גם אצלנו וגם בצרפת. אני מביאה את צרפת לישראל ואת ישראל לצרפת. הקשרים המקצועיים והאישיים רבי השנים אם דמויות מפתח בישראל, צרפת, ומדינות נוספות .

מה מרגש אותך? הילדים שלי

מה סוד ההצלחה שלך? האופטימיות שלי והאמונה שדברים בסופו של דבר מסתדרים.

טיפ למתחילים? להאמין בעצמך וביכולות שלך מבלי להקשיב לרעשי רקע. ללכת בדרך שלך ולהיות נאמנה לעצמך.

עד כמה העבודה משפיעה על חיי החברה?

במסגרת העבודה שלי משתלבים גם חיי החברה שלי במקרים רבים. אני ברת מזל , דרך העבודה שלי אני מכירה ונחשפת לאנשים רבים אשר חלקם הופכים להיות גם חברים אישיים של שנים.

מה החזון שלך לעשור הקרוב?

לשרת את מדינת ישראל בשליחות. להרחיב את מעגל ההרצאות שלי בארץ ובחו"ל, להרחיב את ההופעות במדיה הישראלית- להיחשף אליה. לסיים את כתיבת הרומן שלי ולמצוא לו בית והוצאה לאור.

מה היית רוצה שאנשים אחרים ידעו עליך?

ראשית שיידעו על קיומי, העשייה שלי, ותחום ההתמחות שלי. שנית לגרום להם להתעניין בצרפת, יחסי ישראל -צרפת. שאני אופטימית ללא תקנה, רגשנית, ואמא מאושרת מלאת גאווה לתאומים, בת ובן.

מרים רוסמן מיוצגת בסוכנות 'נשים מרצות אונליין' www.womenspeakers.online