עמוד הבית » מרוץ הבוז'ולה בישראל 2021

מרוץ הבוז'ולה בישראל 2021

צילום: sportphotography
הבוקר הייתה יקיצה טבעית ומוקדמת מאוד, ממש לפנות בוקר, כשהחושך עדיין שרר בחוץ ורוח קרירה נכנסה דרך החלון, כן כבר מרגישים את הסתיו, ממש בא לי, התארגנתי ויצאתי לכיוון יער חולדה למרתון הנחשק והססגוני.

הגעתי לסקר את חגיגת הבוז'ולה בין הכרמים באחד המקומות הנפלאים בארץ, אחרים וודאי יגידו כמו טוסקנה, אני בוחרת לומר, כמו בישראל, כי באמת, אין עוד ארץ כזאת בעולם. ואגב, קל להסתדר כאן, כולם מדברים עברית. האור עולה לאט תוך כדי נסיעה וזה רק מגביר את החשק, אני מטורפת על חילופי העונות. המרוץ מתחיל ביקב ברקן, שם תתבצע עוד מעט יריית הפתיחה ושם גם יהיה סוף המסלול, אז נו כבר, אני רוצה לפגוש את האנשים. בטוח שיהיה כיף, אני מרגישה את זה.

לפני שאתחיל לספר על המרתון המיוחד תחילה ניזכר מהוא מרתון הבוז'ולה: זאת ריצת מרתון במקטעים שונים, שותים יין ורצים, המרתון החל את דרכו בצרפת. כל אחד רץ לפי יכולתו אין תחרות והכי חשוב האווירה כיפית ושמחה וכל החגיגה המושלמת לכבוד השקת היין לעונה.

צילום: sportphotography
צילום: sportphotography

הגעתי לנקודת הזינוק, לפתיחה הגיעו כ- 4000 אנשים מחופשים, מרביתם היו כקבוצות שהתחפשו יחדיו, אנשים הצטלמו בסלפי, הופעה חיה ואווירה של קרנבל. הרעש, הצחוק והשמחה היו בשמים וכך גם האנרגיה. אני חיכיתי לאישור יריית הפתיחה עליתי על ג'יפ ההפקה כדי להשקיף מלמעלה על האנשים. הכל נראה כל כל כך צבעוני ומרומם את הלב.

הרצים במרתון 

שר התיירות יואל רזבוזוב שהשתתף היום במרוץ הבוז'ולה ואמר:"שמח לקחת חלק באירוע המקסים הזה ולפגוש את אלפי האנשים שבאו להנות מהנופים והחוויה המיוחדת הזאת כאן במועצה האזורית גזר, שהיא ללא ספק הטוסקנה של ישראל. משרד התיירות ימשיך להשקיע  בפיתוח אזורי תיירות היין כחלק מתיירות כפרית. אין ספק שמדובר במנוע צמיחה כלכלי, במקור תעסוקה ובגורם משיכה לתיירים רבים מהארץ והעולם" עימו רצו ח"כ יוראי להב הרצנו מיש עתיד, יאיר הירש מנכ"ל משרד הפנים, וינקי קוינט מנכל רשות מקרקעי ישראל.

צילום: sportphotography
ימין שר התיירות צילום: איתי מוניץ

מקצה הראשון 21 ק"מ, השני 12 ק"מ והשלישי 7 ק"מ. נסענו ב'גיפ ההפקה לנקודות מפגש עם הרצים בין הכרמים והיקבים באזור. המפגש הראשון היה עם יקב ברקן, הרצים החלו לרקוד להשקות את עצמם ביין לצד מתבלים של לאבנה זיתים, באגטים ובייגלה והכול כיאה למרוץ הבוז'ולה, אין ספק שהאווירה הייתה כזאת כיפית ועוד בשעה כל כך מוקדמת, מזג האוויר היה קריר ומושלם.

המון בקבוקי יין מכל הסוגים נפתחו והוגשו לקהל, יינות שרדונה,יינות לבנים ואדומים וכולם התרוקנו כאילו והיו מים, כך הרצים נחשפו לטעימות של יינות מובחרים.משם המשכנו בג'יפ למקצה הבא והפעם הגענו לפני הרצים, טוב נו אני על הג'יפ ואין כאן כוחות שווים וחוץ מזה… זאת לא ממש תחרות, זה יותר הפנינג.

צילום: איתי מוניץ

יקבי מועצת גזר 

יוני אלול – הבעלים של יקב אלול, מסביר : "אנו מגדלים כרמים אורגניים, עושים יין כמה שיותר טבעי, היקב הוקם בארץ בשנת 2014  והכול כאן גדל באופן אורגני, אנחנו אוהבים לפנק את הרצים ורואים צבעוניות באווירה טובה".

יקב אבנר – רוני אפטר, עוזר יינן מוסיף: "האמת  כל הכבוד להם, לקום מוקדם, לרוץ בין הכרמים  זאת חוויה. אם לא הייתי צריך לעמוד בדוכן כנראה שהייתי מצטרף אליהם". פגשנו במתחם את אנשי יקב בן נון, בראון , בורדו וסגל.

ד"ר דני יניב יקב בן נון צילום: איתי מוניץ

מפגש הסיום התקיים ביקב בראון, בתחרות תחפושות זכו במקום הראשון קבוצת "טאפ מאדר", הרצה למען ילדים חולי סרטן ולאחר מכן, נערכה מסיבת ריקודים, מנוחה לרצים והמון שמחה.

צילום:אמיר לוסטר

עופר פדן, מנכ"ל ומייסד מרתון ישראל ציין:"מדובר בהפקה הכי שמחה ומרגשת שישי, הרצות והרצים מחכים למרוץ בו לא נמדדים שיאים, זמנים או יעדים, כל המרוץ מסמל שמחה מטורפת וחיבור בין ספורט ואורח חיים בריא לתיירות מתפתחת, במקרה הזה יין צעיר מביכורי הבציר האחרון וחיזוק ייקבי המועצה. חגיגה אמיתית".

לומר שזו חוויה זאת מילה עדינה, המרתון היה פשוט מדהים. ושנה הבאה בתקווה לרוץ עם כולם.

מחכה לכם במרוץ 2022.