עמוד הבית » 3 ספרים לידע האישי והעיסקי

3 ספרים לידע האישי והעיסקי

צילום: כריכת הספר
ה מביא מורה להיסטוריה ולאזרחות לעסוק במחקר מקיף ולהביא לראשונה בספר חדש ומרתק את הסיפור המדהים על המצאת הטנק החל מתחילת המאה ה-20 ועד למלחמת העולם השנייה?

מרכבות הברזל": הסיפור המדהים שלא נכתב מעולם על המצאת הטנק בשפה שמיועדת לכולם

בעיני רבים הטנק נתפס כמכונת המלחמה המושלמת, כוח אש, ניידות ומיגון המשולבים יחד בכדי ליצור את התמונות המפורסמות של הטנקים הגרמניים המסתערים בדרך לכיבוש אירופה בשנות מלחמת העולם השנייה, אך לא כך הטנק נולד.הטנק בא לעולם על רקע קיפאון בחזית המערבית של מלחמת העולם הראשונה. מלחמת החפירות הנוראית שבה מיטב הנוער האירופאי מצא עצמו כבשר תותחים מול השילוב הקטלני של המקלע וגדר התיל. בכדי לפתור בעיה זו, החלו מדינות אירופה השונות לפתח כלים גדולים ומגושמים שלא נעו מהר יותר מקצב הליכתו של אדם, ולעיתים אף פחות מכך, זהו הטנק.

הטנקים הראשונים פותחו בתקופה שבה העולם עמד בתפר שבין עידן הפרשים ועידן הלוחמה המודרנית והצבאות שיצאו למלחמת העולם הראשונה נטו לחשוב ולפעול כאילו הם נלחמים את מלחמת האתמול בעוד הם חמושים בנשק המחר. מציאות זו הביאה לקרבות ענק מרובי אבדות ונטולי הכרעה ברורה. על רקע זה הוחל בפיתוח הטנק. לכל אורך קיומו של הטנק ועד לימינו ממש, יכולותיו של הטנק עמדו במבחנים והוכח כי הטנק מהווה כלי מכריע בשדה הקרב המודרני. השאלה העיקרית היא האם הטנק הינו נשק מהפכני המשנה את כללי הלוחמה?

המחבר מספר על הרקע לכתיבת הספר החדש והמרתק ש"מאז ומעולם התעניינתי בהיסטוריה ובעיקר היסטוריה צבאית. לאחר התיכון התחלתי תואר בהיסטוריה באוניברסיטה הפתוחה מתוך רצון למסד את ידיעותיי ולהתפתח בתחום, לאורך השנים צברתי תארים נוספים במדעי ההתנהגות, לימודי מזרח תיכון ומנהל עסקים."את שירותי הצבאי עשיתי בחיל השריון, ראשית כטען ולאחר מכן כמפקד טנק בחטיבה 401 וכיום אני משרת בחטיבה 4 מילואים. כיום אני עוסק בהוראה ומלמד היסטוריה ואזרחות ורואה בכך את משימת חיי- להנחיל לתלמידיי את אהבת ההיסטוריה.

"הספר נולד מתוך כוונה לחקור את נושא פיתוח הטנקים, תחום שאין בו היצע רב בשפה העברית ואני סבור שקורא ההיסטוריה העברי ימצא עניין בתחום, ובמיוחד לאור העובדה שצה"ל תמיד התגאה בחיל השריון ובהישגיו במלחמות ישראל. "הספר פונה לקהל יעד נרחב, הן לקצינים, אנ/שי אקדמיה אך גם לאדם מן השורה. ניסיתי מצד אחד להתבסס על רשימת מקורות ראויה ונרחבת אך יחד עם זאת לכתוב בצורה פשוטה, בהירה ומעניינת כאשר המטרה שלי הייתה למעשה לכתוב ספר שאני, כאדם האוהב לקרוא ולהשכיל ארצה לקרוא.

"מניסיוני אין ספר שמתכלל את כלל הנושאים שמופיעים בספר, אבל קיימים בשפות זרות חיבורים אודות מדינות מסוימות או תקופות מסוימות. אני שמתי לי למטרה להביא בפני הקורא העברי את פיתוח הטנק מתחילת המאה ה-20 ועד למערכות הראשונות של מלחמת העולם השנייה, וחיבור כזה למיטב ידיעתי לא קיים." בספר זה נפרס בפני הקורא התהליך של הולדת הטנק, ההצלחות והכישלונות שלו במהלך מלחמת העולם הראשונה, הפיתוחים, הרעיונות והאנשים שמאחורי הדרך הארוכה שבסופה הטנק סימן 1 הבריטי המתנהל בכבדות הפך להיות הפאנצר הגרמני השועט ברחבי אירופה.

המחבר, יוסף אקרמן, יליד 1987, נשוי עם ארבעה ילדים המהווים את דור העתיד, אך חי ונושם את העבר.

להזמנת הספר:https://nivbook.co.il/product/%D7%9E%D7%A8%D7%9B%D7%91%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%91%D7%A8%D7%96%D7%9C/
"יש בתוכנו שמיים": משקיע בסטארטאפים שחיבר ספר על פרשות השבוע בראי"ה אקטואלית
מה מביא שותף בקרן הון-סיכון העוסק למחייתו בהשקעות בסטארטאפים לכתיבת ספר על פרשות השבוע בראי"ה אקטואלית שמחוברת לחיים?

"הכל התחיל מכך שלאחר שסבי נפטר נתבקשתי לכתוב לזכרו (ובעקבותיו) משהו על פרשת השבוע שיתאים למשפחתי המורחבת והמאד מגוונת. לאחר כמה ניסיונות התחמקות אלגנטיות והתעקשות מבורכת מצד דודתי שהפצירה בי לעשות זאת, הבנתי שיש פה הזדמנות גדולה להוציא מתוכי משהו שהרבה יותר גדול ממני וכבר זמן רב מבקש לצאת לעולם…".

אורי מתאר כי הרעיון היה לחפש מדי שבוע נושא בפרשה שיכול להיות רלוונטי לחיים של כולנו כיום, דתיים וחילונים כאחד. כדי להנגיש את הנושא כל פרשה בסיפרו מתחילה מנקודה "אוניברסלית" ולא תורנית – שירי משוררים, תיאור אירוע היסטורי או כלכלי, נאום של מנהיג מוכר מהעולם, הגות של פילוסוף או זרם פסיכולוגי כזה או אחר או סתם סוגיה או אתגר שכולנו מתמודדים איתם ביום יום… רק לאחר אותה פתיחה הדברים מתחברים לפרשת השבוע כדי שגם קורא שאינו מורגל בספרות תורנית יוכל להגיע לפרשה מתוך מקום בטוח ומוכר.

העיקרון השני שאורי קיבל על עצמו בכתיבה היא לקשר את הדברים מידי כל פרשה לפיסקה מכתבי הרב קוק זצ"ל. לשאלתי מדוע בחר דווקא להביא מכתביו של הרב קוק הוא השיב כי בעיניו הרב זצ"ל מייצג את גאונות החיבורים ואת עמקות המחשבה לזהות את נק' האמת בכל תפיסת עולם. לברור מתוך דעות מנוגדות בעולם שטחי ו"דו-ממדי", את שורש נקודות האמת שבהן ולמצוא בו עומק "תלת-ממדי", לטובת אמת גדולה, עמוקה וכוללת יותר. "בזכות" הקורונה שגרמה לו לעבור לעבוד בעיקר מהבית, אורי מצא את עצמו מקדיש מדי שבוע שעות רבות לחיפוש הנושא השבועי, האופן בו הדברים יונגשו בפתיחה לטובת כל קורא באשר הוא ולמציאת הפיסקה הרלוונטית בכתבי הרב קוק.

צילום: כריכת הספר

עם הזמן, תפוצת המאמר גדלה ממשפחתו המורחבת למאות רבות של אנשים שכמחציתם דתיים ומחציתם חילונים, רבים מהמגזר העסקי והחברתי, שקיבלו את הדברים מדי שבוע. "הפידבק שקיבלתי, ובעיקר הדיאלוג שזה יצר לי מדי שבוע עם השונים ממני בהשקפתם, שיכנעו אותי בסופו של דבר להחליט להוציא את הספר לאור".

הספר זכה למכתבי ברכה מרבנים מוכרים, לצד מכתבי המלצה מקוראים קבועים שאינם דתיים, מובילים חברתיים כמו גם אנשי עסקים בכירים במשק. "הבנתי שעל אף שאני לא רב או תלמיד חכם, "האות שלי בתורה" היא להנגיש סוגיות שונות ומגוונות ביהדות דרך פרשות השבוע וכתבי הראי"ה לציבור הרחב. בימים אלו של מחלוקות, אני מתפלל שהספר יסייע לאנשים למצוא את ה"שמיים" שבתוכם, וכחברה, למצוא את "השמיים" המשותפים לנו. ב"ה מהדורה ראשונה של 1,500 עותקים נמכרה כמעט במלואה, ולאחר פסח צפויה לצאת מהדורה שניה.

להזמנת הספר "יש בתוכנו שמיים": https://tic.li/O8ejlVy

להטיס את הפרפרים במבנה": הספר חדש והמרתק של עופר רשף
חשוב לדעת שפרזנטציה אפקטיבית היא קריטית להצלחה. היא מגדילה משמעותית את סיכויי ההצלחה בהעברת מסרים, בהבאת המציג לידי ביטוי בעוצמה, מסייעת לו רבות להשיג את מטרותיו, ולהביא את הקהל לבצע את מה שהוא מבקש, לרתום את הקהל ולמצב את עצמו במקום הגבוה ביותר האפשרי.
בנוסף גם להרוויח יותר כסף ולקבל החלטות בהצלחה, להנהיג את הקהל ולסחוף אותו ולהצליח. וחשוב לא פחות: לגרום למציג ליהנות בכל פעם שהוא עומד מול קהל. הצגת פרזנטציה אינה דבר הבא בקלות.
עופר רשף – מנחה סדנאות, מרצה, יועץ, ומאמן מהמובילים והבכירים בישראל  ובצוות המנטורים של – TED  מגיש לקורא את המהדורה החדשה, המעודכנת והמקיפה של הספר "להטיס את הפרפרים במבנה." מדובר על ספר חובה למנהלים מכל התחומים והדרגים: מנהלי פרויקטים, מרצים מקצועיים, קציני צבא ומשטרה, מרצים באוניברסיטה, מנהלי בתי ספר ומורים, עובדים, רופאים, מדריכים, מומחי תוכן מכל התחומים, וכל מי שבוחר לעמוד מול קהל.
הנושאים המרכזיים של הספר:
• התמודדות עם פחד קהל
• כיצד נציג באפקטיביות בפרזנטציות
• לבנות פרזנטציה אפקטיבית, חווייתית וייחודית
• לרתום את הקהל בלי להתאמץ
• לעלות את רמת הקשב, העניין והריכוז של הקהל
• לספר סיפור – Storytelling
• לפתוח ולסיים פרזנטציה בעוצמה
• לעשות שימוש אפקטיבי בשפת הגוף ובקול
• לעשות שימוש נכון ואפקטיבי בעזרים ויזואליים
• להתמודד עם הפרעות והתנגדויות של הקהל בבדרך המיטבית
• להתכונן להגיב החוכמה כשמשהו משתבש
• להציג באופן מיטבי לא רק מול קהל אלא גם מעבר למסך
• להציג בהצלחה בפרזנטציות ייחודיות
צילום: כריכת הספר
עופר רשף, נולד בתל-אביב בשנת 1965. בעל ניסיון של 30 שנה. M.A במדינות ציבורית וניהול, אוניברסיטת ת"א. עופר מומחה לכישורי מנהיגות, ניהול ופיתוח מנהלים, מכירות, משא ומתן, שירות, תקשורת בינאישית, הדרכה, חניכה, ואימון אישי של מנהלים, אנשי שיווק ומכירה ועוד… וכמובן – פרזנטציה אפקטיבית, ומיומנויות הופעה בפני קהל.  לעופר ניסיון ניהולי עשיר במסגרת תפקידים בכירים בהם שימש, הן בסקטור הפרטי והן הציבורי. במהלך שנות עבודתו כמנחה, יועץ ומאמן, סיפק שירותי ייעוץ והדרכה לחברות המובילות בישראל בכל תחומי הפעילות העסקית.
לרכישת הספר באתר המרתק של המחבר ולפרטים נוספים-https://www.resheftraining.com/product/hard-copy-book/
מאת משה ניסנבוים

תגובה

הוספת תגובה