עמוד הבית » מרכז דהרמה – עם גיתה – נאות גולן

מרכז דהרמה – עם גיתה – נאות גולן

צילום: באדיבות גיתה גליק
יום שישי: בבוקר, שמש חורפית חמימה, הרכב מושך ליעד שצויין בווייז. הוא שולח אותי לדרך מפותלת מאד וקשה לנהיגה. אני צולחת את העליה התלולה וכבר יודעת שאני באיחור. הוזמנו להגיע ב 9 וחצי ואני רואה במכשיר שאגיע ב 10:01.

חושבת לעצמי "אוקיי, מספר נחמד. אפשר לקרוא אותו מכל כיוון והוא יהיה זהה". זה כבר סימן שהשמיים מחייכים אלי, למרות הלחץ. העליה התלולה מזכירה לי נשכחות. בנערותי, בקיבוץ אפיקים, היינו עולים כל החבר'ה, בטרקטור ועגלה בדרך המפותלת כדי להגיע לאל חמה – כיום חמת גדר, לראות זרזירים ולטבול במעיינות החמים. איזה זיכרון מתוק שסגר מעגל היום.

המפגש החל בזמן אני מתקשה למצוא את המקום ללא שילוט, אך מיכל יוצאת לקראתי, אני חולצת נעליים בחוץ, מתיישבת ומשתלבת בקלות.

צילום: יחצ

גיתה:

החלה כבר את המפגש. מסמנת לי בשקט לשבת במקום הפנוי. כמה ימים לפני כן גיתה ביקשה שאגדיר את הנושא עליו ארצה לעבוד במהלך המפגש. שלחתי אליה את הנושא והאמת שממש כבר חיכיתי לעבוד איתה עליו. גיתה, מבקשת שנעצום עיניים ומשקיטה את הקצב של העולם בחוץ. אחרי דקות ספורות היא מבקשת שנציג את עצמנו ואת הנושא שבחרנו. היא מקיימת שיח מעמיק עם כל אחד ואחת ואנחנו יושבים בשקט בזמן שהיא עם מישהו אחר מהמשתתפים. לפעמים עולה בי הרגשה לא נוחה ואני מזכירה לעצמי שבאתי ללמוד. הסבב לוקח את הזמן שלו ולאחריו אנחנו יוצאים להפסקת אוכל.

צילום: יחצ

הנזירה שהתירה את נדריה:

גיתה, מספרת על עצמה מעט יחסית. אפשר למצוא עליה מספיק מידע ברחבי האינטרנט. היא נדדה במשך כמה שנים בניסיון למצוא עוד ועוד מידע על משמעות החיים. החיפוש שלה החל כבר בגיל 8 לאחר פטירת סבתה. היא הבינה שיש משהו גדול יותר ושזה לא שסבתא פתאום נעלמה לתמיד. החיים הובילו אותה למסע אישי מרתק בו היא גילתה את עצמה דרך תהליכים שונים, כאלה ואחרים. במהלכם היתה נזירה למשך 3 שנים עד שהבינה שהדרך שלה שונה והחליטה להתיר את נדרי הנזירות שלה.

המשך התהליך:

חוזרים לאולם הקטן, שהוא מעיין קרוואן קטן וצנוע עם פינת כיור ושירותים, וכל אחד מוזמן לשכב על מזרון לתהליך של ריברסינג. גיתה מנחה את התהליך עם מוזיקה מתאימה. נסיון קודם שלי בסדנת ריברסינג – היה מאד מוצלח ועוצמתי. אני נכנסת לתהליך למרות הרבה תנודתיות מבחוץ. למדתי עם השנים לסנן ולנטרל רעשים וזה עזר לי רבות גם כשהייתי צריכה לעבור בדיקת MRI שיש בה המון רעש חזק. אז רעשים והפרעות חיצוניות הם אתגר נוסף לאמן את המערכות שלי בשקט פנימי. אני עוברת עם הנשימות למקום שאני כבר מכירה אותו. אני בת 7 חודשים בבטן אמי. קורה שם משהו מכונן עבורי, עבור אמא שלי ועבור המשפחה שלנו. אני מבינה שהנושא שבחרתי קשור לשם. ידעתי שהרבה דברים בחיי בסופו של דבר מקורם באירוע זה אך דווקא את התחום הזה לא קישרתי לשם. זה הביא לי הקלה עצומה.

צילום: יחצ

ההתנסות

עבורי היתה בסה"כ טובה ומקדמת. היו הרבה דברים שעלו בי כהמלצות לשיפור. מניסיוני אני יודעת שכל אחד עושה כמיטב יכולתו בכל רגע נתון ולכן הלמידה היא תמיד למעלה וקדימה. יש מקום להפיק לקחים ולמידה, כמו בכל חווייה שאנחנו עוברים בחיים. תודה

הוספת תגובה

הוספת תגובה