עמוד הבית » משטחים מנצחים במטבח שלך

משטחים מנצחים במטבח שלך

צילום pexels.com
החלטתם שהגיע הזמן להתחדש במטבח מעוצב? מזל טוב! השלב הבא הוא לתכנן את העיצוב של מטבח החלומות שלכם, להחליט איפה למקם כל דבר, והכי חשוב - לבחור את החומרים. אחת הבחירות החשובות ביותר במטבח החדש שלכם היא משטחי העבודה, שהם בעצם החלק הכי פונקציונלי במטבח, אך גם זה שיש לו את ההשפעה הגדולה ביותר על המראה של החלל. גרניט, שיש למטבח - לכל אחד מהם יש את היתרונות והחסרונות שלהם. אז אין בוחרים משטח מנצח?

בין הטבעי למלאכותי

ההחלטה הראשונה שתצטרכו לקבל היא בין חומרים טבעיים עבור משטח העבודה במטבח, לבין חומרים מלאכותיים. בקטגוריית החומרים הטבעיים תוכלו למצוא את הגרניט, האוניקס והשיש למטבח. החומר המלאכותי הנפוץ ביותר בשימוש עבור משטחי עבודה למטבח הוא אבן הקיסר. מדובר בחומר שמזכיר שיש, הוא קל לתחזוקה ומייצר מראה אחיד. חומר מלאכותי נוסף שמשמש עבור מטבחים הוא הפורצלן, שהוא חומר הומוגני וחזק במיוחד.

גרניט, שיש ואוניקס

שיש למטבח הוא הבחירה הנפוצה ביותר, ולא בכדי. מדובר בחומר חזק ועמיד, קל לתחזוקה, שמתאים לעבודה במטבח. חשוב לזכור – שיש למטבח הוא אמנם עמיד, אך יש לו רגישות מסוימת לחום ולחומציות. רגישות זו לא מונעת ממנו להיות חומר מוצלח עבור משטח עבודה, במיוחד כל עוד שומרים על השיש ודואגים להשתמש בתחתיות עבור סירים חמים ולא להשאיר עליו חומרים חומציים במיוחד. בטיפול נכון, שיש למטבח ישרת אתכם נאמנה במשך שנים.

אם בכל זאת אתם מעוניינים בחומר עמיד יותר, משטח עבודה מגרניט יכול להיות הבחירה הנכונה עבורכם. הגרניט הוא חומר עמיד במיוחד בפני חום ושריטות, מה שהופך אותו לפונקציונלי במיוחד כשזה מגיע למשטחי עבודה במטבח.

אפשרות נוספת היא האוניקס: מדובר בחומר שדומה בתכונות שלו לשיש, גם מבחינת עמידות ותחזוקה. ההבדל ביניהם הוא שהאוניקס הוא אבן עם שקיפות, מה שמאפשר לייצר משחקי תאורה מעניינים בעיצוב המטבח.

אבן קיסר או פורצלן?

אם אתם מעדיפים ללכת דווקא על חומר מלאכותי, האופציות המקובלות ביותר הן אבן קיסר או פורצלן.

אבן קיסר היא בעצם תרכובת ייחודית של חומרים, שמייצרת מראה אבן הומוגני. בשימוש כמשטח עבודה היא מציגה תכונות שדומות לשיש: העמידות שלה גבוהה יחסית והיא לא דורשת תחזוקה מסובכת.

פורצלן הוא חומר עמיד יותר, שמזכיר בתכונות שלו את הגרניט. מדובר בחומר חזק במיוחד, עמיד לשריטות ולחום, וגם הוא יוצר מראה הומוגני.

לסיכום, כשמגיעים לשלב הבחירה בחומר למשטח העבודה למטבח, כדאי להתחשב לא רק במראה של החומר אלא גם בתכונות שלו. כל החומרים המוצעים כיום עבור משטחי עבודה למטבח ישרתו אתכם נאמנה, והבחירה צריכה להיות בהתאם לצרכים, לטעם ולתקציב שלכם.