עמוד הבית » משתלות יגור – סדנת שף – יוסי שיטרית

משתלות יגור – סדנת שף – יוסי שיטרית

צילום: אירית שמשון
פסטיבל תבלינים וטעמים

 מזג האויר:

שבוע סוער וקר הסתיים הבוקר ושמש חמימה קיבלה את פנינו, בדרכנו למשתלות יגור. פסטיבל תבלינים וטעמים המיוחד עומד להסתיים. נראה כאילו רק התחיל וכבר זה נגמר. אי אפשר לדמיין סערה כזו בחוץ כל השבוע, אך בחממות תמיד חם ונעים. גם לצמחים וגם לבני האדם נעים ביחד תחת קורת גג אחת. המקום השני, אחרי הבית, במיטה מכורבלים בשמיכת הפוך, הוא חממה, כי לא מרגישים את הקור והגשם בפנים.

המשתלה:

אפשר לקרוא לזה חמדנות ירוקה טריה. פשוט אי אפשר לעמוד מול כל הצמחים הנהדרים האלה. פרחים צבעוניים, סחלבים, צמחי בית וצמחי תבלין, ורגע, עוד לא דיברתי על דבש פרחי שדה, פרחי אבוקדו, ושמן זית וחמוצים ומתנות לחג. עדיין לא אספתי את כל הצמחים, צמחי התבלין והשתילים שכל כך רציתי לקחת. נו מילא. אצטרך פשוט לעשות עוד כמה מסעות למקום המיוחד הזה.

שף יוסי שיטרית:

תראו, כשפוגשים את השפים בסדנה כזו, מגלים כמה הם נהדרים. יוסי איש חם וחייכן. הגיע עם משפחתו והבן הצעיר שלו עלה איתו לבמה והקסים אותי ואת כולנו. כבר נוצר שם טאצ' משפחתי של אבא ובן שחולקים את המשימה של הנחיית סדנת שף!

צילום: אירית שמשון

זה נשמע משהו מאד רשמי, אך זה ממש ממיס לבבות. ההדגמה החיה, הטעימות המדויקות, התיאטרון עם התנועות המיוחדות של לישת הבורגול, זריית מלח או תבלינים על הסלט או המנה, זילוף רכז רימונים או רכז פלפלים והטיפים המדהימים תוך כדי העבודה. כוריאוגרפיה מושלמת על רקע פרחוני וניחוח ייחודי ירוק של עשבי תבלין.

צ'י כופתא:

ישר מהמטבח העירקי שיוסי הודה שהוא אוהב. לדבריו יש שני מטבחים שהכי אהובים עליו, העירקי והיפני. היום טעמנו מאכל צמחוני מעירק.  תודה יוסי יקר, הבת שלי צמחונית וממש נהנתה. צ'י זה בורגול. כופתא זה קציצה. קציצת בורגול מתובלת במעדנים על עלה של חסה לאליק פריך ורענן. כל המרקמים והטעמים משתלבים בהרמוניה ניחוחית טעימה להפליא.

צילום: אירית שמשון

סלט חמציץ:

אז כנראה שהעלים לא היו של חמציץ למרות שהטעם שלו חמצמץ. זהו עשב בר ככל הנראה נקרא חומעה. עלים אלה רחבים ורכים ויוסי עטף אותם זה בזה ואז בסכין חדה מאד חתך אותם לפסים דקיקים שנקראים שיפונד. חשוב לשים לב לדקיקות של החיתוך. זה יוצר עדינות ויופי בהגשה הסופית.

צילום: אירית שמשון

שף יוסי הסביר, שאחד הדברים שהוא מאד אוהב באוכל, הן הפתעות של מרקמים וטעמים שונים בכל מאכל. בסלט הנהדר הזה מסתתר בסיס בלתי נראה, בהתחלה, של לבאנה, מעודנת על ידי שמנת חמוצה או מתוקה אפילו. על הלאבנה פוזרו שברי אגוז פקאן קלויים ופריכים. מעל פוזרו הפסים הדקיקים של החמציץ או החומעה ומעל הכל רוטב עם דבש פרחי אבוקדו, לימון ושמן זית. שיר הלל לפשטות, שלא מתפשרת על טעם גן עדן.

מה עוד אפשר לבקש בשבת מושלמת כזו, במקום חמים וטעים במיוחד?

פסטיבל תבלינים וטעמים:

יש האומרים שכל שנה יש אירוע כזה. אולי זה נכון. אך כל שנה היא שונה וייחודית. אין שנה דומה לאחרת ואין פסטיבל דומה לחברו. לטעמי,  רק מהטעמים כאן התמכרתי ואני כבר שומרת לי מקום ביומן לשנה הבאה.

חודש ניסן:

נחשב לראש השנה המקורי, הקדום. כל מה שעושים בשנים עשר הימים הראשונים שבו, שלפני ערב פסח, מכתיבים את השנה כולה. שימו לב, תכננו היטב ותודו לעצמכם בגדול. שנה טובה וחודש מבורך.

צילום: אירית שמשון

סדר פסח:

אם עדיין לא התארגנתם על מתנות לפסח, כי היה קפוא להסתובב בחנויות בשבוע שעבר – הנה רעיון. תפסו קרן שמש ובואו למשתלות יגור. נראה לי שגם אחרי הפסטיבל עוד יישארו כמה הפתעות – כדי שתוכלו להעניק ליקיריכם, למארחי הסדר. תמיד יש איזה אשת חייל ומשפחה אמיצים שמארחים אצלם את הסדר. גם אם אתם נוהגים לעשות "סדר" על חוף הים או במדבר – שמן זית ייחודי, קונפיטורות, סילאן, דבש מפרחי בר או פרחי אבוקדו, צנצנת חרוסת כשרה מוכנה, ועוד המון הפתעות לחג וליום יום. אין מה להסס. לבוא, להתחדש ולרענן את הבית ואת עצמכם.

תודה לכל השותפים לפסטיבל הנהדר!

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה