עמוד הבית » מתחם הבידור, הבילוי והפנאי סינמה סיטי נחנך הבוקר בבירת הנגב

מתחם הבידור, הבילוי והפנאי סינמה סיטי נחנך הבוקר בבירת הנגב

תמונות_חוץ_. _סינמה_סיטי_באר_שבע צילום עידן אסלן
יזם הנדל"ן יגאל דמרי ומשה אדרי מבעלי הסינמה סיטי, מממשים את חזונו של יזם הקולנוע לאון אדרי ז"ל: חנכו הבוקר את מתחם הבידור, הבילוי והפנאי המרשים והגדול שנבנה אי פעם בישראל והגדול ביותר במזרח התיכון- סינמה סיטי באר שבע בהשקעה של כ-550 מיליון ₪

מתחם הסינמה סיטי באר שבע, משתרע על פני 3 קומות, בשטח של 50,000 מ"ר וכולל בין היתר קומה שלמה של 20 אולמות קולנוע מפוארים, מצוידים בטכנולוגיה המתקדמת ביותר, 4 אולמות VIP, היכל מופעים, תיאטרון וכנסים הגדול ביותר בדרום הארץ, מתחם הופעות ייחודי בשיתוף זאפה וכן לראשונה בישראל- מתחם החלקה על הקרח המשולב באטרקציית שלג ייחודית.

בנוסף, כולל מתחם הסינמה סיטי שדרת חנויות, מסעדות ובתי קפה מהמובילות בארץ אשר ייפתחו בהדרגה, כגון: פקטורי 54, אדידס, ניופאן,DAISO, מקדונלד'ס, גלידה גולדה, קפה נמרוד ועוד. 

כמו כן, כולל הסינמה סיטי, מתחם ילדים בשילוב מסלולי נינג'ה, מתחם טרמפולינות, בריכות כדורים, חדרי יומולדת בקונספטים שונים, קירות טיפוס ושלל משחקים וחידושים, וכן חלל בשטח של 1,000 מ"ר אשר יהווה בית לתערוכות מתחלפות.

בהמשך השנה ייפתח במתחם הסינמה סיטי 'מוזיאון הקולנוע הישראלי', ובו ירוכזו ההיסטוריה וההווה של היצירה הקולנועית הישראלית והיהודית. המוזיאון ישלב ישן וחדש ומהווה תוצר של עבודת מחקר אשר במסגרתה נאספו חומרים ומייצגים של קולנוע הישראלי והיהודי מארכיונים שונים 

כבוד ראש העיר באר שבע, מר רוביק דנילוביץ׳ אמר היום: ״רוחו של לאון אדרי שורה במקום הזה.

רק מי שעבר את המסע הזה יכול להבין עד כמה דמיון ותעוזה יכול להפוך למציאות. סינמה סיטי היה מפעל חייו של לאון שהיה לו האומץ והתעוזה להקים מתחם אדיר כאן אצלנו בבאר שבע.
אני רוצה להודות ליזם יגאל דמרי שבונה בכל הארץ, שיש לו תמיד פינה חמה לנגב ולאזור הזה.
גם משפחת דמרי וגם משפחת אדרי צמחו בנגב, והשקיעו כאן סכומי עתק. אני רוצה להודות לכם כיליד העיר וכתושב. עיר על האמון שאתם רוכשים לבאר שבע ולנגב.

הלוואי ומדינת ישראל תלמד קצת מהיוזמה הזו שלכם. היזמים זיהו את הפוטנציאל של העיר הזו ודוחפים קדימה. ככה משנים פני אזור וכמוכם עושים את זה חברות הייטק מובילות מהארץ ומהעולם.
מתחם הסינמה סיטי הוא עוגן, חוויה, לכאן יגיעו מכל מדינת ישראל. הצבתם פה את הרף הכי גבוה.

מי שנמצא בירושלים צריך להבין שפה זה האתגר. שני שליש משטח מדינת ישראל לא מיושב. תראו את היזמים האלו שבאו ואמרו אנחנו כאן. אתם עשיתם מעשה בן גוריוניסטי.
לא כל עיר, לא בארץ ולא בעולם זוכה למתחם כזה שהוא לתפארת מדינת ישראל".

 יגאל דמרי, בעלי חברת י.ח דמרי, שותפה במתחם והאחראית להקמתו: "המתחם החדש צפוי לשנות את הרגלי צריכת התרבות והפנאי של תושבי באר שבע והסביבה ואנחנו שמחים וגאים על תרומתנו לרוח חדשה זו. אנו חשים שייכות ומחויבות עמוקה לתושבי באר שבע, לאור שורשיה העמוקים של י.ח דמרי בעיר, כבר מעל 30 שנה הכוללים בנייה של אלפי דירות וכן מרכזים מסחריים בעיר. אין ספק שהמתחם המיוחד במינו יהווה אבן שואבת לתושבים ויהפוך לסמל נוסף בתהליך ההתפתחות האדיר של העיר ואנו גאים לקחת בו חלק משמעותי".

משה אדרי , מבעלי הסינמה סיטי וחברת NMC יונייטד והאיש המזוהה עם התעשייה המתחדשת של הקולנוע בישראל, הוסיף: "אני נרגש לחנוך יחד עם משפחתי ושותפיי, את מתחם הבידור והבילוי החדש והמושקע ביותר בישראל, כאן בבאר שבע עם מיטב החידושים והטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כמי שהתחילו לפני 50 שנים בדימונה, פתיחת מתחם קולנוע בבאר שבע זו סגירת מעגל מיוחדת עבורי ועבור אחי היקר, לאון ז"ל. הקמת מתחם בידור, בילוי ופנאי בבאר שבע היה חלומו של לאון ולצערנו הוא לא זכה להגיע לפתיחתו. סינמה סיטי באר שבע מצטרף למשפחת הסינמה סיטי ולאחיו בגלילות, ראשל"צ, ירושלים, נתניה וכפ"ס אשר הפכו את חווית הקולנוע בישראל לחוויה תרבותית רב-גונית עם מאות אלפי צופים, אשר מצביעים ברגליהם מדי שנה. כמשקיעים הגדולים בתעשיית הקולנוע הישראלית, המפיקים למעלה מ-50% מהסרטים הישראלים וכמפיצים עיקריים, אני גאה על כך ששמנו חותם והפכנו למודל לחיקוי בארץ ובעולם".

אבי אדרי, בנו של לאון אדרי ז"ל ומנכ"ל הסינמה סיטי ציין: "זהו יום שמח- עצוב בשבילנו. אנחנו פותחים היום את מתחם הסינמה סיטי המושקע ביותר שפתחנו עד כה. בהתאם לחזונו של אבי, לאון ז"ל, אשר רצה להקים בבאר שבע, בירת הנגב מתחם קולנוע מפואר וחדיש לתושבי הנגב. אין לי ספק שאבא מסתכל עלינו מלמעלה, מאושר ומחויך שהפרויקט אשר עבד עליו בשנים האחרונות נפתח לקהל. אני קורא לכל תושבי הנגב, בואו ליהנות מעולם חוויתי חדש ומיוחד בישראל ובכל המזרח התיכון עם שלל אטרקציות, בובות, דמויות מיוחדות ותאורה מהפנטת".

עיצוב מתחם הסינמה סיטי

לדברי האדריכל רם מרש שתכנן את המבנה: " הסינמה סיטי בבאר שבע תוכנן מחד כמרכז קונגרסים לכל דבר ועניין ומאידך כאכסניה לתרבות ופנאי. השימושים השונים נמצאים בתוך מעטפת עשירה בת 3 קומות עם אווירת תרבות ופנאי שמתאימה לכל הגילאים. בכניסה למבנה נחשפים המבקרים באופן בלתי אמצעי לחלל המקשר בין הקומות השונות, המאופיין במבנה עגול עם כיפה שקופה מהגדולות בישראל. צורת המבנה שבמרכזו מערך דרגנועים בשילוב עם מערך המולטימדיה הדינמי מסביב מקנה כל הזמן תחושה של תנועה, והחלל מאד מורכב אך יחד עם זאת קל להתמצאות. הצמידות של המבנה ל-11 מסעדות על טיילת מושקעת עם הפנים לנחל ב"ש תהפוך אותו לאהוד ומבוקש לכל גיל."

במתחם מפוזרות כ-300 בובות ומיצגים שונים, ציורי קיר ומדבקות ענק, אשר הופכים את המתחם למוזיאון צבעוני וססגוני, ייחודי ומעורר השראה.

טכנולוגיה

המתחם מבוסס על הטכנולוגיות המתקדמות מסוגן, הן ברמת התשתית והן ברמת הציוד האור-קולי והעיצוב. על מנת לעמוד בדרישות הטכנולוגיות של העידן הנוכחי הותקנו במקום תשתיות תקשורת ומחשבים מתקדמות מסוגן- מערכות הקרנה K4 ולייזר המאפשרות להקרין סרטי קולנוע וסרטי תלת מימד (3D).

 אולמות VIP  

המתחם מציע 4 אולמות VIP בשילוב כורסאות בודדות ומפנקות במיוחד עם משענת חשמלית מתכווננת. בנוסף, במתחם ישנו לאונג' VIP מעוצב משולב עם מרפסת המשרתת את באי אולמות ה-VIP והביזנס. בלאונג' יוגשו כמובן מזון ושתייה באופן חופשי.

אולם ויאיפי
צילוםעידן אסלן

תיאטרון הסינמה:

היכל המופעים הגדול והחדש ביותר בדרום – תיאטרון הסינמה. אולם מופעים בעל 820 מקומות ישיבה במפלס אחד, אשר יארח ויציג מופעים, הצגות, כנסים ואירועים עסקיים. תיאטרון הסינמה נמצא בקומה נפרדת מעל אולמות הקולנוע וכולל מתחם לאונג' חיצוני ונפרד.

אולם תרבות
צילום עידן אסלן 

האולם יארח כבר בחנוכה הקרוב את מיטב ההצגות והמופעים לחג.

עולם הקרח:

לראשונה בישראל, כ-1,100 מ"ר של מתחם החלקה על הקרח המשולב באטרקציית שלג ייחודית. מתחם ההחלקה על הקרח, בגודל של כ- 550 מ"ר, יארח חוגים ייחודיים, מופעים, הפעלות שונות וימי הולדת. מתחם השלג הייחודי הינו חוויה של שלג אמיתי שמיוצר במקום על ידי מכונה שהובאה במיוחד לארץ ומספקת חוויה קרירה ומהנה בכל ימות השנה ולכל המשפחה.

מתחם החלקה על הקרח
צילום עידן אסלן

מוזיאון הקולנוע הישראלי:

במוזיאון הקולנוע הישראלי, אשר ייפתח במתחם במהלך שנת 2020 בשטח של כ- 300 מ"ר, יוצגו  ההיסטוריה וההווה של היצירה הקולנועית הישראלית והיהודית. במתחם יוצג ציוד קולנוע ייחודי מהעולם- דוגמת מכונות קולנוע והקרנה בנות מאה שנה. כל אלו באמצעות תצוגה אינטראקטיבית על גבי מסכים המאפשרים לצופה לדפדף בהיסטוריה הקולנועית ובתכני הקולנוע הישראלים החל מראשית הקולנוע היהודי.  המוזיאון ישלב ישן וחדש ומהווה תוצר של עבודת מחקר שבה נאספו חומרי הקולנוע הישראלי והיהודי מארכיונים שונים. המוזיאון יהיה פתוח בחינם לקהל ויארח בני נוער וסטודנטים מאזור הדרום בסדנאות הרצאות וקורסים.

 מתחם ילדים

מתחם מהפנט ומרשים המשתרע על  שטח של 1,200 מטר, ומציע אטרקציות לילדים שונים- מתחם פעוטות, מסלולי נינג'ה, מתחם טרמפולינות, בריכות כדורים, חדרי יומולדת בקונספטים שונים, קירות טיפוס ושלל משחקים וחידושים, וכל זה בתוך חלל צבעוני ומושקע המשלב ציורי קיר העוטפים את החלל והופכים אותו לחלל מופלא ועצום לילדים והורים.

טרמפולינית
צילום עידן אסלן 
אזור טיפוס מתחם ילדים
צילום עידן אסלן 

מתחם תערוכות

בקומה התחתונה של המתחם בשטח של 1,000 מ"ר, ייפתח מרכז ירידים ותערוכות מתחלפות. התערוכה הפותחת את המרכז וזמינה לביקור החל מהיום – תערוכת הקסמים הגדולה של נמרוד הראל.

צילום עידן אסלן