עמוד הבית » מתכונים להכנת פיתות ולחמניות ליום העצמאות

מתכונים להכנת פיתות ולחמניות ליום העצמאות

צילום יח"צ
יום עצמאות לא יכול להיות שלם בלי פיתה רכה וטרייה – לא משנה אם אתם מנגבים איתה חומוס, ממלאים בפלאפל וסלט, מכינים ממנה עראייס או ממלאים בקבב או בשיפודים. ומה עם ההמבורגר, לא מגיעה לו לחמנייה טובה?

מי שרוצים לשדרג את ארוחת העצמאות שלהם, יכולים במיוחד השנה, כשכולנו נשארים בבית, להשקיע מאמץ קטן ומשתלם ולהכין בעצמם פיתות ביתיות ולחמניות רכות וטריות, כאלה שיוצאות מהתנור ישר לשולחן וממלאות את הבית בניחוח אפייה נהדר. כל מה שנשאר לכם זה להחליט אם אתם אנשי פיתה על מחבת בסגנון ארז קומרובסקי או שאתם מעדיפים לשחק אותה עם הלחמניות הרכות והמתקתקות של אורי שביט.


פיתות על מחבת של ארז קומרובסקי
– מתוך אתר סוגת

חומרים ל-20 פיתות

1 ק"ג  קמח רב תכליתי "סוגת"
1 כף גדושה שמרים יבשים "סוגת"
1 כף  סוכר דמררה "סוגת"
3/4 3 כוסות מים
1 כף מלח ים
מעט שמן זית

  1. מערבבים קמח, סוכר ושמרים בקערה. יוצקים פנימה את המים ולשים במשך כמה דקות. מוסיפים מלח וממשיכים ללוש עוד 4 דקות, עד שמתקבל בצק רך וגמיש.
  2. משמנים קערה נוספת במעט שמן זית ומעבירים אליה את הבצק. מכסים בניילון או במגבת נקייה ומשהים לתפיחה במקום חמים במשך שעה.
  3. מעבירים את הבצק למשטח עבודה מקומח ומחלקים ל-20 חלקים שווים (אם רוצים לדייק, משתמשים במשקל). מכדררים, מכסים שוב במגבת ומשהים למשך 15 דקות.
  4. מרדדים במערוך את כדורי הבצק לעיגולים בעובי כ-1/2 ס"מ ובקוטר של 15-20 ס"מ.
  5. מלהיטים מחבת הפוכה בעלת תחתית עבה מעל להבה בינונית-גבוהה. מניחים על המחבת החמה עלה בצק וממתינים עד להיווצרות בועות קטנות. הופכים וקולים דקה נוספת. מעבירים לצלחת ומכסים במגבת.
  6. ממשיכים לקלות באותו אופן את יתר הפיתות ומגישים מיד.

לחמניות המבורגר רכות של אורי שביט

חומרים ל 8-10 לחמניות

1 כף  שמרים יבשים "סוגת"
1 כפית + 2 כפות סוכר דמררה "סוגת"
1 כוס מים חמימים
1/2 1 כוסות (210 גרם) קמח רב תכליתי "סוגת"
1/2 1 כוסות (190 גרם) קמח כוסמין מלא "סוגת"
2 כפות שמן זית
1 כפית מלח

לציפוי:
1 כפית  קורנפלור "סוגת"
1 כפית  סוכר חום "סוגת"
קורט מלח
1 כף מים רותחים
חופן שומשום "סוגת"

  1. מערבבים בקערת המיקסר או בקערה רגילה שמרים, כפית סוכר וכוס מים חמימים. משהים ל-5 דקות, עד שמופיעות בועות שמעידות שהשמרים התחילו לעבוד.
  2. מוסיפים לקערה 2 כפות סוכר, קמחים, שמן ומלח ומתחילים ללוש בידיים או עם וו לישה, במהירות איטית במשך כ-5 דקות. בסיום הלישה יתקבל בצק אחיד ונוח לעבודה.
  3. מעבירים את הבצק לקערה נקייה משומנת במעט שמן זית, מכסים בניילון או במגבת נקייה ומשהים לתפיחה במשך כשעה, במקום חמים.
  4. מעבירים את הבצק למשטח עבודה מקומח ולשים מעט. מחלקים ל-8 או 10 כדורים שווים (אפשר להיעזר במשקל) ומעבירים לתבנית משומנת – רצוי תבנית קפיץ עגולה בקוטר 24-26 ס"מ. מכסים בניילון או במגבת ומשהים ל-30 דקות נוספות.
  5. מחממים תנור ל-180 מעלות.
  6. מעבירים לקערה קטנה את הקורנפלור, סוכר, מלח ומים רותחים וטורפים במזלג עד שמתקבלת בלילה אחידה. מברישים בעדינות את הלחמניות שתפחו בתערובת הקורנפלור ומעטרים בשומשום.
  7. אופים את הלחמניות בתנור החם במשך 15-20 דקות, עד שהן מזהיבות היטב.
צילום חגית לפלר

הוספת תגובה

הוספת תגובה