עמוד הבית » פלאפל קצת אחר

פלאפל קצת אחר

צילום אורי שביט
אין חובבי פלאפל יותר גדולים מהישראלים ולא מפתיע שזו אחת מהמנות שרבים התגעגעו אליהן בתקופה האחרונה. גם ביום העצמאות המתקרב אפשר לחגוג עם כדורי פלאפל רכים מבפנים ופריכים מבחוץ, שהכנתם בעצמכם. וזו בהחלט הזדמנות להכין אותם קצת אחרת

זה בדיוק הרגע לצרף לחגיגת העצמאות הביתית שלכם גם את כדורי הפלאפל האהובים ולתת לעצמכם הזדמנות להכין אותם הפעם קצת אחרת. במקום גרגירי חומוס אפשר להכין פלאפל מעדשים, במקום לטגן בשמן עמוק אפשר להסתפק בשמן רדוד או אפילו לאפות ומתקדמים יאהבו במיוחד את השילוב המנצח של כוסמת ירוקה ואפונה טרייה, אחד מסוגי הפלאפל שיזכו אתכם בתהילה. לא משנה איזה מתכון תבחרו, אם יהיה פלאפל טעים וטרי על השולחן, החג שלכם יהיה באמת שמח.

פלאפל לימוני עם עדשים ירוקות של אורי שביט – טבעוניות נהנות יותר

חומרים לכ-25 קציצות

250 גרם עדשים ירוקות, שטופות ומושרות למשך הלילה
3-4 גבעולי סלרי קצוצים עם העלים
קליפה מגורדת מ-2 לימונים
1-2 שיני שום
1-2 כפות שמן זית
מלח, פלפל שחור גרוס טרי
שמן צמחי לטיגון

  1. מסננים את העדשים ממי ההשרייה, שוטפים ומעבירים למעבד מזון. מוסיפים את יתר החומרים וטוחנים עד שהתערובת מתאחדת וקל לייצר ממנה כדורים. טועמים ואם צריך מוסיפים עוד מלח.
  2. אם רוצים לטגן: מחממים שכבה רדודה של שמן במחבת נון סטיק. יוצרים מהתערובת קציצות פלאפל שטוחות ומטגנים כמה דקות מכל צד, להזהבה. מומלץ להפוך בעזרת שני מזלגות ובסיום להעביר לצלחת מרופדת בנייר סופג.
  3. אם רוצים לאפות: מחממים תנור ל-180 מעלות. מניחים את הקציצות על תבנית מרופדת בנייר אפייה משומן ומברישים אותן במעט שמן זית. אופים כ-5 דקות והופכים לעוד 2-3 דקות, עד שהקציצות יציבות אך לא מתייבשות (אפשר להניח תבנית עם מים רותחים בתנור, לשמירה על הלחות).
  4. מגישים מיד בצלחת או בפיתה. אם נשארו קציצות מכניסים אותן בעודן חמות לקופסא סגורה ומאחסנים במקרר.

פלאפל כוסמת ירוקה ואפונה של אורי שביט

חומרים לכ-25 קציצות

350 גרם (כ-2 כוסות) כוסמת ירוקה, מושרית למשך לילה
250 גרם (כ-2 כוסות) אפונה מופשרת
1/2 צרור כוסברה, קצוצה גס
חופן עלי נענע טריים
3 שיני שום
2 כפות שמן זית
1/2 פלפל צ'ילי, קצוץ (לא חובה)
1/2 כפית הל טחון
מלח, פלפל שחור גרוס טרי
שמן צמחי לטיגון

  1. מעבירים את כל החומרים למיכל של מעבד מזון וטוחנים עד שמתקבלת תערובת אחידה ודביקה. טועמים ומתקנים תיבול במידת הצורך.
  2. מחממים שכבה רדודה של שמן במחבת רחבה. יוצרים קציצות שטוחות (מומלץ להרטיב את הידיים) ומטגנים 2-3 דקות מכל צד, להזהבה יפה. מעבירים לצלחת עם נייר סופג ומגישים מיד.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה