עמוד הבית » נטע ליבנה מעצבת תכשיטים עם מסרים דרך המנדלות

נטע ליבנה מעצבת תכשיטים עם מסרים דרך המנדלות

צילום: יוסי גבעוני
נטע אמנית מנדלות, ומעצבת תכשיטים גילתה את העולם הרוחני והפילוסופיה שעומדת מאחורי הבודהיזם ותורות המזרח העתיקות פתחה בפנייה עולמות אל תרבויות, דרכי חשיבה ומנהגים חדשים.

נטע ליבנה אמנית בתחום התכשיטנות, השתתפה בסדנאות, שמעה הרצאות, חוותה דמיון מודרך וכחלק מהתהליך עשתה מדיטציות הגרמו לה לעבור תהליכי התפתחות אישית ממצב שבו הרגישה שהיא חלק ממרוץ החיים, למצב שבו חיה "בזרימה", בחיבור לרגש, לאינטואיציה, לנשימה ולתחושת שלווה פנימית. גם בתקופות המאתגרות כאשר היא חושבת על העצמה אישית.

נטע חושבת על אלמנט שמייצר התפתחות חיובית בצורת רגש של התלהבות, שמחה, תחושת גדילה, התפתחות ועוצמה. העצמה נשית עבורה היא  כל דרך שגורמת לאשה להתחבר למהות הפנימית שבתוכה. לדרכים בהן היא מאפשרת לעצמה להרגיש בטחון עצמי ותחושת ערך. בתכשיטים שנטע יוצרת היא יוצקת אנרגיה של העצמה דרך הצורות והסמלים, הצבעים והמילים.

צילום: יוסי גבעוני
צילום: יוסי גבעוני

אך הכל התחיל? 

לפני כ- 6 שנים החלה להתחבר דרך עולם היצירה והרוחניות, לעולם המנדלות, למדה באופן מסודר לצייר את סגנונות המנדלות, תוך כדי הלמידה יצרה לעצמה סגנון מנדלות משלה, ייחודי ושונה מהמנדלה הקלאסית שאנו מכירים. היא התחברה לסגנון אבסטרקט ומופשט.

המנדלות מעבירות מסרים, כל מנדלה יש לה את המסר הייחודי שלה, חיבור פנימה, חיבור ליקום, חיבור למרכז פנימי, שהרעיון שכולנו יצור אחד ומחוברים לקוסמוס. נטע מספרת  שהתכשיטים  מיועדים להזכיר לאישה העונדת אותם, את היופי והעוצמה הפנימית והחיצונית שלה, את החיבור שלה לסביבה, לעולם, ליקום, לנשמתה ובעיקר לעצמה. התכשיטים מכוונים למקום הזה, של החיבור האישי והפנימי באמצעות האומנות.

צילום: יוסי גבעוני

בקולקציה הנוכחית קיימים צמידים מונוכרומטיים ונועזים. צמידים צבעוניים וקלילים, צמידים עדינים וצמידים בעלי מסרים, שהעיקרון המנחה הוא נשימה, שפע, חיבור פנימה, העצמה נשית, אהבה. לצד קולקציה עם מסר שיש בה מילים, שימוש במוטיב של הציפור, לבבות, וקשרים עם אין סוף.

לינק לאתר: https://netalivne.com/

מאת חגית ארגמן