עמוד הבית » טרנד היהלומים המובילים ואיך תשמרו על תכשיטי היהלומים שלכם?

טרנד היהלומים המובילים ואיך תשמרו על תכשיטי היהלומים שלכם?

צילום: באדיבות מכון היהלומים
כמו בכל שנה, ל"ג בעומר מהווה יריית הפתיחה של עונת החתונות. אווירה רומנטית זו גורמת להרבה זוגות להרים את הכפפה ולהתארס. בשל כך, הדרישה לטבעות אירוסין משובצות יהלומים עולה. אך כידוע כל יהלום בטבע הוא ייחודי. אין שני יהלומים זהים, ולכל יהלום יש מאפיינים וקסם משלו

ההתלבטות שתמיד עולה היא איך לבחור את היהלום? מה חשוב לשים לב, כמה קראט לבחור? איך יודעים אם הוא אמיתי או לא? וכד'. "בחירת היהלום הנכון יכולה להיות מסובכת ומבלבלת, וחשוב שתהיו בטוחים שאתם בוחרים תכשיט עם יהלום אמיתי", אומר אביאל אליה, מנכ"ל מכון היהלומים הישראלי, המשיק, לראשונה בארץ, גלריה ייחודית לשיווק ומכירת תכשיטי יהלום מהסוחרים היישר לצרכן.

הגלריה, הממוקמת בבורסה, תהווה מרכז המבקרים הרשמי של ענף היהלומים הישראלי, ותכיל 15 עמדות מכירה אשר יושכרו לחברות שונות המתמחות בתכשיטי יהלומים. מעבר לחוויית הקנייה, בגלריה ניתן למצוא מרכז מבקרים שיכלול סרטון על היסטוריית ענף היהלומים וסקירה עכשווית שלו (מהמכרה-לתכשיט). כמו כן, עמדות למידה אינטראקטיביות אשר יאפשרו למבקרים לקבל הדרכה על רכישת יהלומים.

צילום: באדיבות מכון היהלומים

חלק מההדרכה והלמידה היא על סוגי היהלומים הקיימים, הצבעים הקיימים, והצורות, שלרוב כדאי להתחיל בזה בבואכם לקנות יהלום. קיימים מספר צורות יהלום בולטות, כשהפופולאריות ביותר הן:

צורה עגולה (צורת בריליאנט): צורה זו היא צורת היהלום הקלאסי. זוהי צורת היהלומים הפופולרית ביותר, המעטר את רוב טבעות האירוסין ותכשיטי היהלומים שנקנים ברחבי העולם מדי שנה. יהלום בצורה עגולה הוא בעל צורה של חרוט, עם בסיס עגול.

צורת פרינסס: צורת פרינסס היא קלאסית ואלגנטית, שתמיד באופנה. זוהי הצורה השנייה במידת הפופולריות, מייד אחרי ליטוש עגול בריליאנט קלאסי. ליהלומים בצורה פרינסס יש צורה מרובעת, עם 4 פינות מחודדות, הוא בעל מראה מודרני ונשי.

צורה אובלית: צורת אובל הוא חלופה פופולרית ליהלומים עגולים, ואחד מליטושי היהלומים הנפוצים והנמכרים ביותר. זהו שילוב של ליטוש עגול בריליאנט וליטוש טיפה, ובחירה מצוינת למי שמחפש יהלום עגול בעל אופי ייחודי יותר.

צורת קושן: יהלום בצורה זו הוא בעל מראה וינטאג'י, המשלב יופי קלאסי עתיק ומאפייני ליטוש מודרניים יותר. ליהלומים בליטוש קושן צורה ריבועית או מלבנית, וקצוות מעוגלים. זה מעניק להם צורה של כרית (Cushion), וכך קיבלו את שמם.

אחרי שקניתם את התכשיט יהלום, או גם אם כבר יש לכם תכשיט מלפני חשוב מאוד לשמור עליו. בין אם על ידי ביטוחים מיוחדים שעושים לדברי ערך אך לא פחות חשוב גם הניקיון על תכשיטים המשובצים יהלומים. "תכשיטים, ובוודאי אלה שמשובצים בהם יהלומים, עלולים להיפגע במגוון דרכים", מוסיפה דנה, סמנכ"לית השיווק של מכון היהלומים, "מגניבה ועד שימוש לא נכון או אחסון שגוי, שיגרמו להם נזק. תכשיטי יהלומים עלולים עם השנים להתלכלך, להישרט ולהישחק".

גם אם תכשיט דהה או איבד מיופיו, ניתן לנקות אותו בבית בקלות, ולהחזיר לו את הניצוץ והברק בכמה צעדים פשוטים. כיום קיימים חומרים מיוחדים לניקוי תכשיטים, אך לרוב אפשר להסתפק בסבון רגיל. ניתן להכין תמיסת ניקוי בה מערבבים סבון במים חמימים, ומוסיפים כמה טיפות אמוניה. לאחר מכן, מכניסים את התכשיט לתוך התמיסה ובעזרת מברשת שיניים קטנה בעלת זיפים רכים מנקים את התכשיט. או  לחילופין, אפשר להשרות את התכשיט בתערובת הניקוי למשך כ-20 דקות, ואחרי ששכבת הלכלוך צפה על פני המים, מוציאים אותו, מברישים בעדינות כשהוא עוד מכוסה בסבון, ומניחים על מגבת עד שיתייבש.

צילום: באדיבות מכון היהלומים

במקרה של יהלומים, הם אמנם לא נשרטים בקלות, אך לעיתים מצטברות עליהם שכבות של לכלוך ושומן. ברוב המקרים, אפשר פשוט להשרות את התכשיט או היהלום בתמיסת הניקוי, או במים חמים עם סבון. בשני המקרים, התמיסה תחזיר ליהלום את הניצוץ והברק מהר ובקלות. כשהתכשיט משובץ ביהלומים טבעיים, אפשר להכין את התמיסה ממים רותחים. כשהתכשיט משובץ באבני חן או פנינים, כדאי להסתפק במים חמימים. דנה נותנת כמה טיפים קלים לשמירה יומיומית על התכשיטים שלכם:

  • השתדלו להסיר טבעות ותכשיטים בזמן בישול ואפייה, כדי למנוע הצטברות של לכלוך ושומנים.
  • תמיד ענדו את התכשיטים רק אחרי שסיימתם להתארגן בין אם אתם מתכוונים לצאת או אחרי מקלחת (איפור, קרמים, בשמים וכו'), כדי לא לחשוף אותם לחומרים שעלולים לפגוע בהם או ללכלך אותם.
  • הורידו תכשיטים בבריכה, כי הכלור עלול לגרום לחלודה או לרכך את הזהב. מומלץ להסיר תכשיטים גם בים ובמקלחת.
  • חומרי ניקיון חומציים עלולים לפגוע בזהב, לכן חשוב לשים כפפות או להוריד את התכשיטים כשעושים כלים או מנקים את הבית.

לסיכום, ניתן לנקות את התכשיט והיהלום בעזרת מטלית לניקוי תכשיטים, או מטלית רכה רגילה מכותנה או פלנל. אין להסיר לכלוכים מהתכשיט או מהיהלום עם חפץ חד כמו סכין, מחט או סיכה – זה עלול לשרוט את התכשיט, להוציא בטעות את היהלום ממקומו.