עמוד הבית » ניסוי ספרותי ראשון מסוגו סיפור בהמשכים בצל הקורונה

ניסוי ספרותי ראשון מסוגו סיפור בהמשכים בצל הקורונה

עטיפה חיים רק פעם אחת
סיפור מגפת הקורונה כפי שעוד לא נכתב יצא לאור ב"עברית" ♦ בניסוי ספרותי ראשון מסוגו הסופרת מירב הלפרין תכתוב ספר בהמשכים בצל אירועי התקופה ♦ אחת לשבוע יתפרסם פרק חדש של "חיים רק פעם אחת" ויוצע בחינם לקוראים.

"חיים רק פעם אחת"  הספר שעדיין לא נכתב. למעשה, הוא ניסוי ספרותי ראשון מסוגו בעולם: ספר שנכתב תוך כדי דרמת הקורונה שמטלטלת את העולם. אחת לשבוע, בכל יום חמישי, יתפרסם פרק חדש מתוך הספר, שיתרחש במקביל לאירועי התקופה. הפרק  יהיה זמין – בחינם – לקוראי "עברית".

בלב העלילה נמצא זוג נשוי, שנקלע לעידן הקורונה ברגע הגרוע ביותר בתולדות הזוגיות שלו. אפילו הסופרת, מירב הלפרין, עוד לא יודעת איך תיראה הזוגיות שלהם בסופו של המשבר שעשוי לשנות את כולנו. דבר אחד בטוח: זה יהיה מטורף לפחות כמו המציאות שאנו חיים בה, מהיר, עצבני ומצחיק.

"חיים רק פעם אחת" הוא ספרה הרביעי של מירב הלפרין. קדמו לו רבי המכר "בעלי לא בבית", "על גופתי המתה", ו"מה יש לאהוב בדורון" שראו אור בהוצאת "ידיעות ספרים".

מירב הלפרין: "אין לי מושג מה יקרה בספר ההולך ומתרקם לו משבוע לשבוע – בדיוק כמו שלמשרד הבריאות אין מושג מה יקרה בשבוע הבא של הקורונה. אני רק מקווה שהם יצליחו יותר ממני".

היוזמה החדשה להוצאת ספר דיגיטלי בלבד ובהמשכים היא חלק מרוח החדשנות של "עברית" בתקופת המשבר. בשבוע שעבר ראה אור ספר דיגיטלי מאת הסופר אשכול נבו, ובו מקבץ סיפורים קצרים פרי עטו. בתוך שלושה ימים מעלייתו לאוויר נרשמו 7500 הורדות, שהפכו אותו לרב מכר מיידי. בנוסף לספרים החדשים שרואים אור דיגיטלית, ב"עברית" מציעים לקהל הרחב מגוון כותרים ללא עלות או בהנחה, כדי להקל על המסתגרים בבתים.

גיא בן נון, מנכ"ל עברית: "אנחנו נלהבים להיות חלק מתהליך צאתו לאור של ספר יוצא דופן, גם בתוכנו וגם במהותו. הכתיבה הנהדרת של מירב הלפרין תביא אור וצחוק לתקופה הזו, וכתיבת ספר בהמשכים תוך כדי המשבר תעורר השראה ותקווה אצל הקוראים והשותפים לדרך. אנחנו פועלים במספר חזיתות כדי להקל על קהל הקוראים, ערים לביקוש ויוצאים ביוזמות חדשות כדי להחיות את עולם הספרות בימים אלו. מרגש אותנו שסופרים רבים נרתמים לעשייה ומשמח שקהל הקוראים מצביע במכשירים ומצטרף אלינו לקריאה דיגיטלית במכשירים הסלולריים ובטאבלטים, שיכולה להקל על כולנו בתקופה המורכבת הזו".

"עברית" הינה חנות הספרים הדיגיטליים והמודפסים הגדולה בישראל המציעה גם אפליקציה ייעודית לקריאת הספרים. עברית מבית ידיעות אחרונות ו-YNET מאפשרת רכישה נוחה וקריאה קלה בכל טאבלט או סמארטפון ומציעה אלפי כותרים בתחומים רבים ומגוונים לקהל הולך וגדל של קוראים המצביעים ברגליים ורוצים להתקדם עם הטכנולוגיה המציעה פשטות, נוחות ושפע של ספרים במרחק נגיעה.