עמוד הבית » נשיא המדינה ורעייתו נפגשו עם החיילת אורי מגידיש שחולצה משבי חמאס

נשיא המדינה ורעייתו נפגשו עם החיילת אורי מגידיש שחולצה משבי חמאס

צילום: חיים צח/לע"מ.
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל נפגשו היום, יום חמישי, א׳ בשבט, 11 בינואר, עם אורי מגדיש, תצפיתנית מבסיס נחל עוז שנחטפה לעזה בידי ארגון הטרור חמאס, ושוחררה מהשבי במסגרת מבצע חילוץ ׳ראשית האור׳ של כוחות הביטחון.

בפגישתם, לראשונה מאז ה-7 באוקטובר לבשה אורי את מדי צבא ההגנה לישראל. אורי סיפרה על קעקוע פרפר שאחיה הקטן קעקע על ידו כסימן לתקופה בה הוחזקה בשבי. אורי שיתפה את הנשיא בסיפור המדהים מאחורי הקעקוע: ״כשהייתי בשבי ביקשתי סימנים מאלוקים, אמרתי ׳תראה לי פרפר׳ ואז אחד האנשים שם הוציא כמו פופיט כזה, כמו צעצוע בצורת פרפר ואז הבנתי שזה היה סימן ומאז זה נשאר איתי״.בתום המפגש אורי הציגה לנשיא את הרסיסים שנשארו בגופה מה-7 באוקטובר ועד שחולצה וטופלה על ידי מערכת הבריאות בישראל. בנוסף הראתה אורי לנשיא ולרעייתו את החוברת חפיפה שלה בזמן השירות הצבאי ששרדה את השריפה בחמ״ל.

צילום: חיים צח/לע"מ.

הנשיא שיבח את אורי על עשייתה כיום, ועל התושיה העמוקה אותה גילתה בזמן השבי. הנשיא הוסיף ואמר כי עם ישראל כולו, היה בהתרגשות רבה כששמע את הבשורה על חזרה. הוא הוסיף שכשמה אורי – הבשורה הפיצה אור אצל אזרחי ישראל בתקופה חשוכה: ״זו באמת הייתה בשורה אדירה, המדינה כולה יצאה מגדרה – את ניצבת בתודעה הלאומית״.

צילום: חיים צח/לע"מ.

הנשיא הוסיף ואמר כי אורי הראתה לכולנו שיש תקווה והדגיש: ״אני חושב שזה ממש מרשים ומרגש הסיפור שלך, גבורה אמיתית. וגם ברוך ה׳ שאת ניצלת מהמלתעות האכזריות האלה״.