עמוד הבית » סאטביה – צמח הפלא שאתם עדיין לא מכירים

סאטביה – צמח הפלא שאתם עדיין לא מכירים

צילום: shutterstock
בשנים האחרונות, כידוע, עבר צמח הקנאביס שינוי תדמיתי משמעותי מאוד. מדובר על שינוי שנוצר בעקבות הכרה בסגולותיו ויכולותיו הרפואיות. במשך שנים, כידוע, היה נהוג לראות בצמח סם מסוכן אסור לשימוש. עם הזמן, התברר שלצד הסכנות המוכרות, בהיבטים מסוימים הוא כולל גם סגולות שיכולות לעזור מבחינה רפואית.

לצמח הקנאביס זנים שונים שכל אחד מהם כולל מאפיינים ייחודים. אחד מאותם זנים הוא צמח סאטיביה. זן של קנאביס, הנחשב לצמח חד שנתי ודו מיני, אשר במשך מאות שנים שימש את בני האדם לצרכים שונים, לא רק לצורך הפקת סם אלא גם לצורך הפקת שמן, סיבים, וכן לצרכים רפואיים שונים.

צריך לומר, אל מול צמח קנאביס סאטביה, אנחנו יכולים למצוא זנים נוספים שזוכים להצלחה בהיבט הרפואי, למשל קנאביס אינדיקה. קיימים הבדלים מסוימים בין שניהם, ולכן חשוב להכיר אותם ובפרט את צמח הסאטביה, בשביל להבין את יכולותיו ומתי השימוש בו יכול לעזור.

מה ההבדלים בין אינדיקה לסאטביה?

בשביל להבין עד כמה קנאביס סאטביה יכול לעזור לנו בהיבטים רפואיים ומדוע הוא נחשב לצמח פלא בעיניי לא מעט אנשים, כולל אנשי מקצוע, צריך להבין את ההבדלים בינו לבין קנאביס אינידקה.

ההבדלים באים לידי ביטוי בצורות שונות. למשל, הם שונה במראה הפיזי שלהם. אינידקה הוא צמח נמוך ורחב, סאטביה הוא צמח גבוה וצר הכולל עלים דקים. הבדל אחר, משמעותי בהקשר הרפואי ובהקשרים אחרים, הוא בהיבט של ההשפעה. סאטביה נחשב כחומר מעורר, ממריץ, חומר שיכול להפחית דיכאון ולעורר יצירתיות, בזמן שאינידקה הוא חומר מרגיע ומרדים.

השפעות אלו באות לידי ביטוי גם באופי השימוש בצמחים. סאטביה נועד לחולי סרטן העוברים טיפולי כימותרפיה, אנשים שמתמודדים עם מיגרנות, דיכאון, וכן נוטלים תרופות שגורמות לירידה בתיאבון. לעומת זאת, אינידקה מיועד לאנשים המתמודדים עם מחלות היוצרות תחושות כאב משמעותיות. למשל, פרקינסון, טרשת נפוצה, מחלות שרירים ועוד. בדרך כלל גם מי שמתמודד עם חרדות ובעיות שינה ישתמש בחומר זה.

כיצד יודעים מתי להשתמש בסאטביה?

על מנת להשתמש בקנאביס סאטביה וליהנות ממה שהחומר מפיק, יש צורך לעבור מספר שלבים.

ראשית יש צורך לאבחן את סוג הבעיה איתה מתמודדים. לשם כך, יש צורך ברופא מומחה שידע לאבחן את הבעיה ולהגדיר אותה בצורה נכונה. בהתאם, הוא ידע לשקלל את הנתונים השונים ולהחליט איזה מבין הצמחים מתאים יותר. לאחר מכן יהיה צורך, באמצעות ניסוי וטעייה, לבחון את המינונים הנכונים, בשביל להחליט באיזו כמות להשתמש.

אנחנו יכולים למצוא שימושים שונים, כאמור, בקנאביס סאטביה. בכל מקרה, השימוש בצמח זה לצרכים רפואיים הוא מאוד נפוץ ומקובל, לכן אנחנו גם נמצא לא מעט אנשים שבוחרים להשתמש בו במידה והם מתמודדים עם בעיות רפואיות או אחרות, שהצמח יכול לעזור בהתמודדות איתן.

 

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה